Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 17:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: PC - HIFI (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 15 December 2003 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

http://www.jp.dk/itogc/artikel:aid=2173986/

Tjaa så har man læst det med.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 15 December 2003 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

jeg tvivler på att særligt menge herinde fra vil købe et "komplet home entertainment system" til den sædvanlige amitech rpis. bevares, produkterne er da sikkert udemærket til pisen, men vi har vist alle lært at der er en grænse for hvor meget elektronisk isenkram man kan stoppe ned i en lille kasse uden det ødelægger det hele... 

Søren M
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 December 2003 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Enig med kim...

Endnu en omgang low-end til hr. og fru bilka, tror ikke den slags påvirker den kræsne lytter...

Til top Vis Søren M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren M Besøg Søren M's Websted

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 December 2003 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Der er kun et at sige til det:

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 December 2003 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Jeps, og så er det endda trist at de siger de udvikler og sælger dvd- og surroundgrej. Deres dvd-afspillere er lavet af Kiss og noget af det sædvanlige Kina-pis man kan få sat sit navn på for 5 kr. og surround´et kommer samme sted fra!

De misforstår/misbruger både begreberne "Hifi" og "udvikling"!

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 December 2003 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Hehe  ja jungletrommerne larmer når pressemeddelelserne vælter ud. Det har INTET med Hifi at gøre. Måske hvis de smider en ordentlig PSU og et lydkort fra M-Audio så kan man opnå hæderligt Hifi niveau.

Men Metro er nok de værste med deres 5.1 surroundanlæg alt incl. til 999,- incl. moms

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

S.B.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 15 December 2003 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

En skændsel mod begrebet hifi

Til top Vis S.B.P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af S.B.P.

chriller4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 15 December 2003 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Ja, det er da sikkert vældigt, men det er nu kun lykkedes for B&O og lave disse "komplette" løsninger efter min mening...

Problemet er bare at folk ikke vil forkæle sig selv med Hi-Fi. Der er masser af mennesker der lytter til en masse god musik på noget skrammel. Dette synes jeg personligt er synd ! Når folk gerne vil købe sig fattig i god vin mm. - hvorfor så ikke bare investere måske 5-10.000 på noget Hi-Fi ? Jeg synes man kommer langt for disse penge...Det koster jo det samme som et klimeanlæg til Toyota'en, det kan jo alligevel kun bruges når det er varmere en 20 grader og hvor tit er det lige det sker ? Hi-Fi/Musik kan nydes hele året ! 

Mit anlæg, klik her

Min hjemmeside: www.christerholte.dk
Til top Vis chriller4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chriller4 Besøg chriller4's Websted

S.B.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 15 December 2003 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

chriller4 skrev:

Problemet er bare at folk ikke vil forkæle sig selv med Hi-Fi. Der er masser af mennesker der lytter til en masse god musik på noget skrammel. Dette synes jeg personligt er synd ! Når folk gerne vil købe sig fattig i god vin mm. - hvorfor så ikke bare investere måske 5-10.000 på noget Hi-Fi ? Jeg synes man kommer langt for disse penge...Det koster jo det samme som et klimeanlæg til Toyota'en, det kan jo alligevel kun bruges når det er varmere en 20 grader og hvor tit er det lige det sker ? Hi-Fi/Musik kan nydes hele året ! 

Kender selv en del musikere hvor jeg er i gang med at overbevise dem om, at man da ikke kan spille musik og samtidig lytte til andres ditto over et billigt supermarkedsanlæg.. Som musiker lytter jeg ofte andres musik af, og her er det altså afgørende at man kan skille de forskellige instrumenter ad f.eks.

Men du har da ret Chiller - hvordan skal vi overbevise den brede pøbel???

Til top Vis S.B.P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af S.B.P.

chriller4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 15 December 2003 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

S.B.P. skrev:
chriller4 skrev:

Kender selv en del musikere hvor jeg er i gang med at overbevise dem om, at man da ikke kan spille musik og samtidig lytte til andres ditto over et billigt supermarkedsanlæg.. Som musiker lytter jeg ofte andres musik af, og her er det altså afgørende at man kan skille de forskellige instrumenter ad f.eks.

Men du har da ret Chiller - hvordan skal vi overbevise den brede pøbel???

ja, godt spørgsmål

Tror bare ikke der er noget at gøre "Jeg kan da godt høre dit anlæg lyder bedre end mit, men det er altså ikke nok til at jeg vil købe et nyt. Mit lyder fint nok synes jeg." - citat: Min kæreste

Tror dette rammer meget godt hvad folk mener om den sag. Åbentbart er den lydmæssige forbedring ikke stor nok ! Dette kan man jo så undre sig MEGET over...Design er måske ligefrem vigtigere for folk generelt end lyden ?!?!?

Mit anlæg, klik her

Min hjemmeside: www.christerholte.dk
Til top Vis chriller4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chriller4 Besøg chriller4's Websted

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 December 2003 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Jeg tror det handler om engagement! Og tiden er desværre mere og mere til alt det elektroniske guf (gadgets) computer, mobilos, mp3 afspillere m.m. når vi snakker forbrugerelektronik. For ikke at glemme digital kamera og video.

Dem jeg går i dialog med af venner og bekendte som ikke har opdaget musikens fantastiske sider og dybde (på rigtigt hifi) de bliver virkelig overrasket når men fremviser og demonstrerer nogle ting.

Men p.t. har familien danmark vist rigeligt at slåes med, herunder de hårde skatter og afgifter. Jeg tror at mange kunne have råd til bedre anlæg, men det er også et spørgsmål om priotering.

Når udgiftsposterne forsvinder, børne er flyttet hjemmefra etc. så tror jeg at mange køber B&O, rejser etc. Den rigtig tunge hifi er for elskere og ikke almindelige mennesker. Men i min bog går de glip af mange herlige timers underholdning og afstressning

Dog er den konvergens vi ser fra IT industrien ved at slå igennem, tingene vil snakke sammen og der vil opstå nye muligheder og dermed et kraftigt blomstrende marked. Men nok kun i det prisvenlige segment

Jeg kender en der bruger formuer på IT men næsten intet på anlæg, selv om an ser film og lytte meget til musik. Højttalerne er elendige men det har ligesom ikke rigtig trængt igennem at kæden ikke er stærkere end det svageste led. Fokus er nok på IT fronten, det må vi erkende, men de gode tider kommer igen, vi har bare 5,3 millioner vi skal have overbevist

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Sendt: 16 December 2003 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Der er allerede næsten 2000 der har set lyset...

/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes