| Forfatter |
|
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 15 December 2003 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 15 December 2003 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tvivler på att særligt menge herinde fra vil købe et "komplet home entertainment system" til den sædvanlige amitech rpis. bevares, produkterne er da sikkert udemærket til pisen, men vi har vist alle lært at der er en grænse for hvor meget elektronisk isenkram man kan stoppe ned i en lille kasse uden det ødelægger det hele...
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Søren M Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 15 December 2003 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig med kim...
Endnu en omgang low-end til hr. og fru bilka, tror ikke den slags påvirker den kræsne lytter...
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 15 December 2003 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er kun et at sige til det: __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 15 December 2003 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps, og så er det endda trist at de siger de udvikler og sælger dvd- og surroundgrej. Deres dvd-afspillere er lavet af Kiss og noget af det sædvanlige Kina-pis man kan få sat sit navn på for 5 kr. og surround´et kommer samme sted fra!
De misforstår/misbruger både begreberne "Hifi" og "udvikling"! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 15 December 2003 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe ja jungletrommerne larmer når pressemeddelelserne vælter ud. Det har INTET med Hifi at gøre. Måske hvis de smider en ordentlig PSU og et lydkort fra M-Audio så kan man opnå hæderligt Hifi niveau.
Men Metro er nok de værste med deres 5.1 surroundanlæg alt incl. til 999,- incl. moms 
|
| Til top |
|
| |
S.B.P. Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
| Sendt: 15 December 2003 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
En skændsel mod begrebet hifi 
|
| Til top |
|
| |
chriller4 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 162
|
| Sendt: 15 December 2003 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er da sikkert vældigt, men det er nu kun lykkedes for B&O og lave disse "komplette" løsninger efter min mening...
Problemet er bare at folk ikke vil forkæle sig selv med Hi-Fi. Der er masser af mennesker der lytter til en masse god musik på noget skrammel. Dette synes jeg personligt er synd ! Når folk gerne vil købe sig fattig i god vin mm. - hvorfor så ikke bare investere måske 5-10.000 på noget Hi-Fi ? Jeg synes man kommer langt for disse penge...Det koster jo det samme som et klimeanlæg til Toyota'en, det kan jo alligevel kun bruges når det er varmere en 20 grader og hvor tit er det lige det sker ? Hi-Fi/Musik kan nydes hele året !
__________________ Hilsen Christer Holte / Musikanmelder her på sitet
Mit anlæg, klik her
Min hjemmeside: www.christerholte.dk
|
| Til top |
|
| |
S.B.P. Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
| Sendt: 15 December 2003 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
chriller4 skrev:
|
Problemet er bare at folk ikke vil forkæle sig selv med Hi-Fi. Der er masser af mennesker der lytter til en masse god musik på noget skrammel. Dette synes jeg personligt er synd ! Når folk gerne vil købe sig fattig i god vin mm. - hvorfor så ikke bare investere måske 5-10.000 på noget Hi-Fi ? Jeg synes man kommer langt for disse penge...Det koster jo det samme som et klimeanlæg til Toyota'en, det kan jo alligevel kun bruges når det er varmere en 20 grader og hvor tit er det lige det sker ? Hi-Fi/Musik kan nydes hele året !
|
|
|
Kender selv en del musikere hvor jeg er i gang med at overbevise dem om, at man da ikke kan spille musik og samtidig lytte til andres ditto over et billigt supermarkedsanlæg.. Som musiker lytter jeg ofte andres musik af, og her er det altså afgørende at man kan skille de forskellige instrumenter ad f.eks.
Men du har da ret Chiller - hvordan skal vi overbevise den brede pøbel??? 
|
| Til top |
|
| |
chriller4 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 162
|
| Sendt: 15 December 2003 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
S.B.P. skrev:
chriller4 skrev:
|
|
|
|
Kender selv en del musikere hvor jeg er i gang med at overbevise dem om, at man da ikke kan spille musik og samtidig lytte til andres ditto over et billigt supermarkedsanlæg.. Som musiker lytter jeg ofte andres musik af, og her er det altså afgørende at man kan skille de forskellige instrumenter ad f.eks.
Men du har da ret Chiller - hvordan skal vi overbevise den brede pøbel??? 
|
|
|
ja, godt spørgsmål 
Tror bare ikke der er noget at gøre "Jeg kan da godt høre dit anlæg lyder bedre end mit, men det er altså ikke nok til at jeg vil købe et nyt. Mit lyder fint nok synes jeg." - citat: Min kæreste
Tror dette rammer meget godt hvad folk mener om den sag. Åbentbart er den lydmæssige forbedring ikke stor nok ! Dette kan man jo så undre sig MEGET over...Design er måske ligefrem vigtigere for folk generelt end lyden ?!?!? __________________ Hilsen Christer Holte / Musikanmelder her på sitet
Mit anlæg, klik her
Min hjemmeside: www.christerholte.dk
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 15 December 2003 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror det handler om engagement! Og tiden er desværre mere og mere til alt det elektroniske guf (gadgets) computer, mobilos, mp3 afspillere m.m. når vi snakker forbrugerelektronik. For ikke at glemme digital kamera og video.
Dem jeg går i dialog med af venner og bekendte som ikke har opdaget musikens fantastiske sider og dybde (på rigtigt hifi) de bliver virkelig overrasket når men fremviser og demonstrerer nogle ting.
Men p.t. har familien danmark vist rigeligt at slåes med, herunder de hårde skatter og afgifter. Jeg tror at mange kunne have råd til bedre anlæg, men det er også et spørgsmål om priotering.
Når udgiftsposterne forsvinder, børne er flyttet hjemmefra etc. så tror jeg at mange køber B&O, rejser etc. Den rigtig tunge hifi er for elskere og ikke almindelige mennesker. Men i min bog går de glip af mange herlige timers underholdning og afstressning 
Dog er den konvergens vi ser fra IT industrien ved at slå igennem, tingene vil snakke sammen og der vil opstå nye muligheder og dermed et kraftigt blomstrende marked. Men nok kun i det prisvenlige segment 
Jeg kender en der bruger formuer på IT men næsten intet på anlæg, selv om an ser film og lytte meget til musik. Højttalerne er elendige men det har ligesom ikke rigtig trængt igennem at kæden ikke er stærkere end det svageste led. Fokus er nok på IT fronten, det må vi erkende, men de gode tider kommer igen, vi har bare 5,3 millioner vi skal have overbevist 
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 16 December 2003 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er allerede næsten 2000 der har set lyset...
/U.
|
| Til top |
|
| |