Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 21:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: www.audiomarkt.de (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NickyD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 21 December 2006 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Hejsa i stuen

Jeg er blevet forelsket i et sæt højttalere på www.audiomarkt.de

De er meget dyre og befinder sig et sted i europa. Det er en privatperson der har dem, og jeg kan ikke se at han har handlet gennem siden før.

Hvordan laver man en sikker handel med en sodan person?

Jeg håber i kan hjælpe, for jeg er fandme forelsket i dem

Dette er min første kontakt med ham -

I like your speakers! but live in Denmark.
> Is there something to do?
>
> Nicky

Hi Nick, thanks for your interest!

Shure I can ship the speakers to you. I have a wood crate and can pack them safely for the transport. I have also a shipping company who will bring the speakers to your door. The exact shipping costs I have to request, but I guess the costs should be around 250 Euros.

The speaker are absolute mint.

I have som questions for you -

What about payment, how do we do? And is it safe for both of us?

Can I get it cheaper if we make a fast deal?

Do you have the receipt of the speakers?

Why do you sell? and what equipment have you used with them?

Best regards, Nicky

Håber i kan hjælpe

Til top Vis NickyD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NickyD

JoachimTh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 22 December 2006 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Du kunne jo eventuelt foreslå at betale halvdelen nu, og den sidste halvdel ved levering. Hvis du er i tvivl om han er seriøs. Selvfølgelig skal du stadig lægge en hvis del, men så er der jo også noget at hente for ham ved at få sendt ht'erne hurtigt afsted.

Men ellers vil jeg umiddelbart mene du må prøve at bedømme ud fra hvordan han svarer på dine spørgsmål, hvor troværdig han er.

Eventuelt kunne det jo være han kunne gå med til efterkrav.. Han sender vel næppe et par store tunge trækasser med fragt mand og så videre for at snyde dig. Men han vil jo sikkert godt have lidt bevis på at du ikke ta'r hans, ja, ømmere dele. Så måske noget med delt betaling er den bedste vej.. Ikke nemt..

Nå jo, noget jeg før har gjort, når jeg har handlet med andre (dog ikke særlig dyre ting, men alligevel), er at jeg har sendt et billede af f.eks. kørekort, med sygesikringsnummerets sidste fire tal streget over. Evt. et ekstra kort også. Og så bedt om at den anden part gjorde tilsvarende.
Dette har givet en del tryghed for begge parter, eftersom man nu har noget man kan gå, ja til politiet med, hvis det skulle komme så vidt.

Det viser jo også lidt om hvor villig den anden person er til at vise sin "sande" identitet. Det burde jo ikke være et problem, medmindre man er ude på at snyde folk..

Men håber der var noget du kunne bruge..Det blev lidt mere end jeg lige havde regnet med, hehe..

Til top Vis JoachimTh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoachimTh

NickyD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Fyn
Sendt: 22 December 2006 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret.

Det tror jeg da godt at jeg kan bruge. Men jeg tror ikke at man kan sende pr. efterkrav fra udlandet, med fragtmand, som privat person. Er der nogen der ved noget om det?

Den med kørekortet er god

Jeg må se hvad han svare på mailen, så skal jeg nok poste den

Til top Vis NickyD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NickyD

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 December 2006 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

Er det dem her:

http://www.audio-markt.de/_markt/item.php?id=6353285664&

Nå måske ikke. Hvad handlen angår har jeg selv tænkt lidt over hvad jeg ville bekymre mig for. For det første ville jeg selv hente dem hvis prisen lå på et forholdsvis højt niveau ligesom jeg gerne ville lytte til dem. Jeg ville også se en kvitering og et eller andet der beviser det ikke er en kopivare (De kan jo finde ud af at kopiere ferrarier i Kina!!!).

Og hvad nu hvis man selv er nede og kigge på dem. Man siger ja og de skal pakkes ind i en kasse og man får hjælp til at få dem ind i bilen. Når man er hjemme er der ikke andet end mursten i kassen!! Tja hvis de er kloge nok og er to kan en person sagtens fange ens opmærksomhed mens den anden er "behjælpelig" med at bære tingene ned efter at have pakket tingene ind. Lidt ude i torvene  men man ved aldrig.

Den med at betale halvdelen er jeg heller ikke glad for, afhængig af hvordan det foregår, fordi han er sikkert glad nok for at løbe med halvdelen af højtalernes pris.

Foreslaget med kørekort eller anden form for billedlegitimation lyder fornuftigt, du skal ihvertfald have mulighed for at bevise at han har solgt dig varen hvis noget er galt, ellers risikerer du at stå med højtalere som ikke kan bruges og hvor du selv må stå for reperationen.

...eller hvad med at mødes hos en forhandler der har mærket (hvis der findes en ikke så langt fra hans bopæl) og lave en aftale med forhandleren om at han kan inspicere højtalerne for et mindre beløb før du køber dem?

Kan et forsikringsselskab være behjælpelig med hvad du skal gøre? 

Hvad med nogen af de forhandlere der skriver herinde og har erfaring fra udlandshandel, kan man tage kontakt til dem?

Blot nogle overvejelser.

Til top Vis luis figo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af luis figo

JoachimTh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 22 December 2006 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg er heller ikke super vild med den med halvdelen, men det er trods alt bedre end at have sendt alle pengene afsted.

Men godt at høre at der var noget der kunne bruges, venter spændt på at høre om det går iorden.

Til top Vis JoachimTh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoachimTh

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes