| Sendt: 22 December 2006 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne jo eventuelt foreslå at betale halvdelen nu, og den sidste halvdel ved levering. Hvis du er i tvivl om han er seriøs. Selvfølgelig skal du stadig lægge en hvis del, men så er der jo også noget at hente for ham ved at få sendt ht'erne hurtigt afsted.  
Men ellers vil jeg umiddelbart mene du må prøve at bedømme ud fra hvordan han svarer på dine spørgsmål, hvor troværdig han er.
Eventuelt kunne det jo være han kunne gå med til efterkrav.. Han sender vel næppe et par store tunge trækasser med fragt mand og så videre for at snyde dig. Men han vil jo sikkert godt have lidt bevis på at du ikke ta'r hans, ja, ømmere dele. Så måske noget med delt betaling er den bedste vej.. Ikke nemt..
Nå jo, noget jeg før har gjort, når jeg har handlet med andre (dog ikke særlig dyre ting, men alligevel), er at jeg har sendt et billede af f.eks. kørekort, med sygesikringsnummerets sidste fire tal streget over. Evt. et ekstra kort også. Og så bedt om at den anden part gjorde tilsvarende. Dette har givet en del tryghed for begge parter, eftersom man nu har noget man kan gå, ja til politiet med, hvis det skulle komme så vidt.
Det viser jo også lidt om hvor villig den anden person er til at vise sin "sande" identitet. Det burde jo ikke være et problem, medmindre man er ude på at snyde folk..
Men håber der var noget du kunne bruge..Det blev lidt mere end jeg lige havde regnet med, hehe.. 
|