Emne: Hvad skal jeg købe? ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Antonius Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 8
|
Sendt: 03 Januar 2007 kl. 02:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg fik 2 monitor audio bronze BR 6 højtalere i julegave. Problemet er bare, at jeg ikke rigtig har noget "at sætte dem i". Jeg har slet ikke forstand på HiFi, og kender ikke alle de der fagudtryk, osv, men jeg har brug for hjælp til at finde ud af, hvad jeg skal købe af anlæg/reciever/forstærker/cd-afspiller-halløj. Jeg skal altså have et fuldt funktionelt lyd-sæt, jeg kan afspille cd'er med og sætte til computeren. Jeg er altså på helt flad grund, bortset fra højtalerne, (og computeren)
Er der nogen, der kan give mig et fingerpeg?
|
Til top |
|
|
mictor001 Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 59
|
Sendt: 03 Januar 2007 kl. 03:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Antonius]
Hej.
Jeg fik 2 monitor audio bronze BR 6 højtalere i julegave. Problemet er bare, at jeg ikke rigtig har noget "at sætte dem i". Jeg har slet ikke forstand på HiFi, og kender ikke alle de der fagudtryk, osv, men jeg har brug for hjælp til at finde ud af, hvad jeg skal købe af anlæg/reciever/forstærker/cd-afspiller-halløj. Jeg skal altså have et fuldt funktionelt lyd-sæt, jeg kan afspille cd'er med og sætte til computeren. Jeg er altså på helt flad grund, bortset fra højtalerne, (og computeren)
Kære Hr. Antonius (er det ikke svinekød af ypperste kvalitet)
Man fristes jo næsten til at tro, at du er ude med en forsinket gang 1. april, for hvem får dog et par sådanne lydformidlere i julegave uden at have ønsket det? Hvis derimod du havde ønsket dig et sådant sæt højttalere, må man næsten formode at du også havde skævet lidt til øvrigt hifi udstyr - eller hvad?.
Nå, men lad os antage, at du pludselig og helt uanet - af bedstemor - er blevet "bombarderet" med sådan et sæt speakere juleaften og ingen forstand har på hifi, som du skriver. At du ingen forstand har på hifi, betyder måske også, at du ikke interesserer dig for hifi. I så fald vil jeg anbefale dig, at bytte højttalerne evt. få pengene tilbage, hvis det lader sig gøre.
Skulle gaven imidlertid have vakt din interesse for hifi, så gælder det om ikke at få ofret for mange penge til at starte med, men samtidig få noget ordentlig lyd for få penge. Gå du ind på "køb og salg" her på sitet og find dig en god brugt 100 watt integreret forstærker (endelig ikke rør som nybegynder!) og en god cd-afspiller.
Vælger du en Marantz, Denon el. Rega cd-afspiller får du pæn lyd til få penge og kan komme af med det igen om nødvendigt. Forstærkermæssigt er NAD el. Denon ideelt til en nybegynder og også til at komme af med igen. På kabelsiden vil jeg anbefale Jem og Fix til at starte med.
Det blir spændende at se, hvad der ligger under juletræet til næste år - måske et hundehus - i så fald vil jeg anbefale en Labrador til en nybegynder.
Mvh
Michael/Mictor.
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
Sendt: 03 Januar 2007 kl. 04:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
mictor001 skrev:
[QUOTE=Antonius]
Hej.
Kære Hr. Antonius (er det ikke svinekød af ypperste kvalitet)
Man fristes jo næsten til at tro, at du er ude med en forsinket gang 1. april, for hvem får dog et par sådanne lydformidlere i julegave uden at have ønsket det? Hvis derimod du havde ønsket dig et sådant sæt højttalere, må man næsten formode at du også havde skævet lidt til øvrigt hifi udstyr - eller hvad?.
Nå, men lad os antage, at du pludselig og helt uanet - af bedstemor - er blevet "bombarderet" med sådan et sæt speakere juleaften og ingen forstand har på hifi, som du skriver. At du ingen forstand har på hifi, betyder måske også, at du ikke interesserer dig for hifi. I så fald vil jeg anbefale dig, at bytte højttalerne evt. få pengene tilbage, hvis det lader sig gøre.
Skulle gaven imidlertid have vakt din interesse for hifi, så gælder det om ikke at få ofret for mange penge til at starte med, men samtidig få noget ordentlig lyd for få penge. Gå du ind på "køb og salg" her på sitet og find dig en god brugt 100 watt integreret forstærker (endelig ikke rør som nybegynder!) og en god cd-afspiller.
Vælger du en Marantz, Denon el. Rega cd-afspiller får du pæn lyd til få penge og kan komme af med det igen om nødvendigt. Forstærkermæssigt er NAD el. Denon ideelt til en nybegynder og også til at komme af med igen. På kabelsiden vil jeg anbefale Jem og Fix til at starte med.
Det blir spændende at se, hvad der ligger under juletræet til næste år - måske et hundehus - i så fald vil jeg anbefale en Labrador til en nybegynder.
Mvh
Michael/Mictor.
|
|
|
Undskyld OT men hvorfor ikke "rør" til en begynder... Det ville jeg da ikke kunne se noget forkert i, omend det nok ikke ville være realistisk i første øjekast... Men "rør" er da ikke farlige
- Altså udover at det er vanedannende 
|
Til top |
|
|
Antonius Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2007 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså. Jeg blev også utroligt overrasket over at have fået disse højtalere i julegave, og jeg kunne næsten ikke acceptere dem i starten. Men jeg besluttede mig for at beholde dem. Jeg elsker musik, og jeg skal have noget ordentligt at spille det med. Lige nu har jeg et mange år gammelt børneanlæg, der ikke længere kan afspille cd'er.
Jeg vil ikke have "begynder-udstyr". Jeg skal have noget der er ordentligt, og noget der er på niveau med de højtalere jeg har fået. Så kan jeg jo "samle" på dette Bronze-sæt, og købe flere og flere højtalere, indtil jeg til sidst har det fulde 7.1 sorround sæt. sådan nogle højtalere bliver vel ikke for "gamle"? så jeg kan vel beholde dem altid. Jeg vil helst ikke have noget l**t nu, og så skifte det ud senere (hvorfor skulle jeg dog gøre det?)
|
Til top |
|
|
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
Sendt: 03 Januar 2007 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Højttalere er nok dem der sliddes mindst, og kommer til at spille bedre med tiden, da de fra nyt har hårde ophæng osv, der skal løsnes...
Det er vist nogen fine start højttalere, men de skal ha noget plads da de jo ikk er de mindste, så det ville være synd og ha dem stående i et lille værelse..
Ja bronze sættet kan udbygges senere, og fint og gå efter noget overkommenlig, som kan udbygges for alm menneske penge..
Men først må du sige til dig selv hvor meget det skal koste, og om du med tiden vil gå efter noget bedre, hvis du får smag for det, for der er meget forskel på kabler og enheder, og det kan man med tiden hører mere forskel på, jo mere man lytter til musik...
|
Til top |
|
|
Antonius Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2007 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvor hurtigt bliver sådan et bronze sæt forældet? det er vidst et ret nyt sæt.
Men altså. Jeg kan ikke sige hvor meget det skal koste. Jeg har bare brug for nogle tips til, hvad jeg skal købe.
Min far har en forstærker, han fik i konfimationsgave som 14 årig. Han bruger den stadig, og den spiller fint. Så jeg tænker bare, at jeg ikke nødvendigvis behøver at udskifte det heletiden (ligesom jeg gøre med min computer, puha..)
|
Til top |
|
|
Antonius Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2007 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men det kan da godt være, at de skal byttes, hvis der er nogen herinde, der har en god idé til et tilsvarende sæt, der ikke er alt for dyrt, god kvalitet, er holdbart, populært (kan købes de fleste steder), da jeg på internettet har opdaget, at det er meget svært at finde et sted, man kan købe denne BR 6 model, i Danmark.
|
Til top |
|
|
Imbalance Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2007 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mener os den serien er ret ny, så jeg tror ikk du får problemer de næste par år.. Man skal starte et sted, men en så gammel forstærker som din fatter har har nok ikk den vildeste effekt, men ville da sagtens kunne få noget musik ud af højttalerne... Når du snakker om surround, så er det jo mest på sin plads og gå efter en sådan forstærker, den er intergreret med det hele, du skal bare slutte en dvd og din puter til, så klare den resten... Jeg har lige tjekket kataloget fra TC, der er der de er købt, og det er ikke de dyreste højttalere der findes, men jeg ville gå forbi TapeConnection engang, og lade dem komme med et bud på en evt forstærker i fremtiden, så kan man altid spørge herinde igen.. TC Link
|
Til top |
|
|
Antonius Forum Bruger

|
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kigget lidt på en Pioneer VSX 916-K forstærker.
Er det noget I kender, og kan anbefale?
|
Til top |
|
|
Imbalance Forum Bruger

|
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey..
Kender ikk ret meget til Pioneer, men de har da lavet surround forstærkere i en del tid, der er jo ikk andet for at prøve den af derhjemme evt, og tjekke om det er noget for en, men der findes mange forskellige mærker, du må jo vælge indenfor dit budget...
Jeg ville stadig smutte forbi TC og se hvilket udvalg og viden de har, det er altid godt at alliere sig med en butik hen af vejen...
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med bare at smutte ned i den lokale HiFi-biks? Du kan jo tage i Hifiklubben eller den nyåbnede Tape-connection og spørge dem hvad de synes.
Faktisk bør du cykle lidt rundt og samle tilbud. Selvfølgelig kan det være )endsige umuligt) svært at sammenligne udstyr af forskellige mærker, men alligevel. __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
Antonius Forum Bruger

|
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, men jeg kommer desværre fra Horsens i Jylland, så mulighederne er begrænsede. Jeg har da også tænkt mig at smutte ind i en HiFi butik for at spørge om råd. Men er dette ikke et endnu bedre sted at spørge om råd?
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Antonius skrev:
Ja, men jeg kommer desværre fra Horsens i Jylland, så mulighederne er begrænsede. Jeg har da også tænkt mig at smutte ind i en HiFi butik for at spørge om råd. Men er dette ikke et endnu bedre sted at spørge om råd?  |
|
|
Jamen der er da vist også en fin én i Horsens! Og så har du jo mulighed for at lytte, for uanset hvad vi siger, er det jo dine øre der skal lytte!
Mvh.
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

|
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Antonius skrev:
Ja, men jeg kommer desværre fra Horsens i Jylland, så mulighederne er begrænsede. Jeg har da også tænkt mig at smutte ind i en HiFi butik for at spørge om råd. Men er dette ikke et endnu bedre sted at spørge om råd?  |
|
|
Nåh, okay. Jeg regnede med det der står i "lokalitet" __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
Antonius Forum Bruger

|
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, jeg ved ikke hvorfor det står der.. :/
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Horsens hører vel også med til Stor-København, eller hvad? 
Monitor Audio er et udemærket mærke, også bronze-serien, men man får selvfølgelig hvad man betaler for. De kan sagtens holde i minimum 10 år, derefter kan basmembranerne smuldre, men det er vist en 1980´er-ting. Delefiltret holder heller ikke i 10.000 år, såeh?!
Hørt; den absolute nybegynder vil ikke få ret meget ud af en rør-forstærker. En sådan skal først købes, når man er blevet led og ked af transistor-lyd. For rør-forstærkere er vanedannende, og det kan gå ud over ens nattesøvn. Bliver man grebet af NOS-rør, så kan økonomien såmænd også bryde sammen. Pas på med de rør, da!
En 5 år gammel forstærker og ditto CD-afspiller kan købes igennem dette forums "køb, salg og bytte" til under 2500 kroner. Det er vist passende til de dersens model "bronze"! Bliver du så bidt af det, så køb noget dyrere hen ad vejen!
Bare mit råd! 
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

|
Sendt: 11 Januar 2007 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og bare fordi man køber brugt kan man sagtens finde noget der ikke er "begynderudstyr". Det gjorde jeg i hvert fald __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
Antonius Forum Bruger

|
Sendt: 11 Januar 2007 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja. Det er bare meget svært for mig at vælge noget godt ud fra de lange lister af ting man kan vælge. Er der ikke nogen, der har en anbefaling til noget helt konkret?
og så lige en ting til. Det er nedern at blive kaldt "begynder", bare fordi man ikke har forstand på udstyret :P jeg kan skam godt høre forskel på al den musik jeg elsker. Jeg skal ikke have noget "begynderudstyr" jeg alligevel vil blive træt af og opgradere senere.
|
Til top |
|
|
jensby Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 387
|
Sendt: 05 Februar 2007 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne ikke være mere enig - brug lidt flere penge nu, og få en løsning, som du bliver glad for mange år frem!
Jeg ville tage et kig på Thule IA100 forstærkeren, synes den er go, sammen med dine højtalere. http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=36118
og så en rigtig go CD, så er du kørende! 
F.eks. http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=35903 (Ja, jeg er også sælger af denne, for der ikke skal være tvivl)
Men mener stadig den kombination, som jeg også selv har afprøvet, virkelig holder klasse, og giver en super super lyd! 
/Jensby
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|