Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 06:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Squeezebox3 og netradio! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 03 Januar 2007 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Jeg er lidt forundret over at så mange lovpriser netradio ved brug af SB3'en, når den højeste lydkvalitet de tilgængelige radiostationer sender i er 128 kbps! Den potentielle radiolydkvaliteten via antennekabel er betydlig højere (så vidt jeg ved distribueres DR-signalet fra radiohuset ud til senderne i 2 Mbit/s i mp2-format) og den forstærker/receiver som SB3'en tilsluttes står vel for manges vedkommende i nærheden af et antenne-stik (for hybridnet brugeres vedkommende). Alternativt er DAB radio-signalerne vel også i højere kvalitet end netradio, nemlig 192 kbps! Jeg bruger netop min SB3 til streaming af musik i flac-format hvor den opnåede lydkvalitet er analog med wav-formatet og hvis man efterfølgende lytter til netradio i 128 kbps via SB3'en kan man lmed samme udbytte lytte til radio med en ghettoblaster!      

Til top Vis nicoleif's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nicoleif

Bonné
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2004
Lokalitet: København
Sendt: 03 Januar 2007 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Hvor har du set "lovprisninger" af lydkvaliteten på netradio via SB3 ? De positive ting jeg selv har bidt mærke i er udvalget og funktionaliteten, og at lydkvaliteten er fuldt på højde med DAB. Det giver da sig selv at vel-rippede wav/flac/wma lossles/apple lossles lyder bedre, og jeg har aldrig hørt folk skrive andet

Ved ikke hvad der er galt med dit setup, men netradio via SB3 lyder hos mig LANGT bedre end en ghettoblaster. Der hvor systemet kommer til kort er muligvis en direkte transmitteret klassisk konc., men det er ikke det jeg personligt bruger radio til. Jeg bruger netradioen til at finde NY, musik, og med det udvalg der findes, er det en dyr spøg !

MVH

Bonné

Til top Vis Bonné's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonné

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2007 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Bonné skrev:

Hvor har du set "lovprisninger" af lydkvaliteten på netradio via SB3 ? De positive ting jeg selv har bidt mærke i er udvalget og funktionaliteten, og at lydkvaliteten er fuldt på højde med DAB. Det giver da sig selv at vel-rippede wav/flac/wma lossles/apple lossles lyder bedre, og jeg har aldrig hørt folk skrive andet

Ved ikke hvad der er galt med dit setup, men netradio via SB3 lyder hos mig LANGT bedre end en ghettoblaster. Der hvor systemet kommer til kort er muligvis en direkte transmitteret klassisk konc., men det er ikke det jeg personligt bruger radio til. Jeg bruger netradioen til at finde NY, musik, og med det udvalg der findes, er det en dyr spøg !

MVH

Bonné

Lovprisninger er måske ikke det rigtige udtryk men jeg har blot undret mig over den kontrast der ligger i at SB3'en er udviklet som et (potentielt?) high-end produkt hvor wav eller losless-fomat leverer musik i cd-kvalitet og at mange ejerne så bruger krudt på at bruge SB3'en til netradio! Den betydelig dårligere lydkvalitet gør at jeg fravælger denne funktionalitet! 

Bonné
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2007 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

nicoleif skrev:
Bonné skrev:

MVH

Bonné

Lovprisninger er måske ikke det rigtige udtryk men jeg har blot undret mig over den kontrast der ligger i at SB3'en er udviklet som et (potentielt?) high-end produkt hvor wav eller losless-fomat leverer musik i cd-kvalitet og at mange ejerne så bruger krudt på at bruge SB3'en til netradio! Den betydelig dårligere lydkvalitet gør at jeg fravælger denne funktionalitet! 

Det er da noget vrøvl.......SB3 har aldrig været udviklet som et "high end" produkt, den performer bare godt til prisen, og giver mulighed for at smide en masse hardware ud af stuen.

Køb du dig en analog tuner, og HUSK at parre den med en konventionel kvalitets antenne, TDC's signaler på hybrídnettet lyder af skod !

Personligt vil jeg vedblive at høre spændende musik fra nettet, via min SB3 !

MVH

Bonné

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2007 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Bonné skrev:
nicoleif skrev:
Bonné skrev:

MVH

Bonné

Det er da noget vrøvl.......SB3 har aldrig været udviklet som et "high end" produkt, den performer bare godt til prisen, og giver mulighed for at smide en masse hardware ud af stuen.

Køb du dig en analog tuner, og HUSK at parre den med en konventionel kvalitets antenne, TDC's signaler på hybrídnettet lyder af skod !

Personligt vil jeg vedblive at høre spændende musik fra nettet, via min SB3 !

MVH

Bonné

Nu er der nok en del på diverse hifi forum der mener at SB3'en leverer high-end lydkvalitet!

Det er da fint at du fortsætter med at hører spændende musik fra nettet på din SB3 men det er så fordi du her prioriterer nyt musik fremfor ordentlig lydkvalitet!  

Bonné
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2007 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

nicoleif skrev:

Nu er der nok en del på diverse hifi forum der mener at SB3'en leverer high-end lydkvalitet!

Jeg er temmeligt ligeglad med andre folks mening, men jo, jeg synes også SB3 lyder godt. Det er blandt andet derfor jeg har købt den !

nicoleif skrev:

Det er da fint at du fortsætter med at hører spændende musik fra nettet på din SB3 men det er så fordi du her prioriterer nyt musik fremfor ordentlig lydkvalitet!  

Jeg vil altid prioritere musik over teknik. Hvis man lader teknisk kvalitet ødelægge lytteoplevelser, er man IMHO ude på et meningsløst skråplan.  Foriøvrigt er det da lidt små hysterisk at rubricere lydkvaliteten på SB3 netradio, som "ikke iorden". Men der er jo heldigvis ingen der tvinger dig til at lytte. Så skal du heller ikke tage stilling til så meget musik........

MVH

Bonné

dr. jeep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2003
Sendt: 03 Januar 2007 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Behøver det her at virkeligt være en 'enten-eller-affære' ? Kan man ikke benytte SB'en til begge typer af lytning? Jeg forstår ikke hvorfor man er nød til at fravælge netradio pga. lydkvaliteten. Der er da massere af situationer hvor man kan leve med en ringere lydkvalitet det er vel ikke altid man sidder klinet til højttalerene når anlægget spiller. Netradio er da idelt til når man gør rent, skal opdage noget nyt musik eller bare har besøg og skal bruge noget baggrundsmusik... Det behøver ikke altid være super duper mega hifi, man skulle da gerne kunne finde glæden i musikken om man så lytter på en transistorradio...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes