Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 15:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Sub spiller ikke ved stereo - Marantz (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Aagaard1000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Når jeg spiller musik gennem min Marantz SR 5600 foretrækker jeg at køre det i stereo. Desværre vil min receiver ikke tage subben med hvis jeg vælger stereo. Det ærgrer mig meget da mine fronter (Concept 6) virkelig mangler noget bund.

Er der nogen måde hvorpå jeg kan få subben til at hjælpe mine fronter?
Til top Vis Aagaard1000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aagaard1000 Besøg Aagaard1000's Websted

Wilhelmsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Det kommer an på hvad du spiller med? DVD-afspiller eller en alm. CD-afspiller?

På min sony-reciever vælger jeg den der hedder A.F.D Automatic.... Udover den er der en der hdder 2ch dvs. "Rigtig stereo"

Er det ikke noget lignende på din marantz?

Til top Vis Wilhelmsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wilhelmsen

Aagaard1000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2007 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Jo der er både Auto og Stereo men subben spiller ikke på nogen af de to indstillinger. Tror det er fordi at auto vælger indstilling efter det lydformat receiveren modtager og størstedelen af alle sange er jo indspillet i stereo.
Derfor vælger den altså bare stereo og der spiller subben ikke. I hvert fald ikke ved mig.

Hvis jeg vælger DD eller CSII så spiller subben men så bliver lyden virkelig da den så fordeler lyden ud over alle 5 højttalere.
Til top Vis Aagaard1000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aagaard1000 Besøg Aagaard1000's Websted

Wilhelmsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2007 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Aagaard1000 skrev:
Jo der er både Auto og Stereo men subben spiller ikke på nogen af de to indstillinger. Tror det er fordi at auto vælger indstilling efter det lydformat receiveren modtager og størstedelen af alle sange er jo indspillet i stereo.
Derfor vælger den altså bare stereo og der spiller subben ikke. I hvert fald ikke ved mig.

Hvis jeg vælger DD eller CSII så spiller subben men så bliver lyden virkelig da den så fordeler lyden ud over alle 5 højttalere.

Hvor har du valgt at subben deler? På de fleste film bliver der sendt et LFE-signal ud til din sub! Så når du vil have subben til at spille med i stereo er du nødt til at vælge en frekvens hvor subben deler! (ca. 80Hz) Tag et kig bag på din sub! ..Hvad er det iøvrigt for én?

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 13 Januar 2007 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

På mange receivere skal man fortælle den at den spiller med SMALL højttalere i stedet for LARGE for at den ved at den skal dele. I surround vil der altid være noget, fordi det er mixet med en separat LFE kanal. Men hvis subben også skal tage over i bunden for ens fronthøjttalere - både i stereo og surround - så skal der deles.
Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

Aagaard1000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2007 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Wilhelmsen: Har prøvet at ændre på frekvensen men det nytter intet.

NriK: Jeg kan ikke ændre på størrelsen på subben. De eneste valgmuligheder der er ved subben er YES/NO. Desværre.

Jackie linolen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Januar 2007 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

det er fronterne der skal sættes til small, ikke sub'en...
Til top Vis Jackie linolen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jackie linolen

Wilhelmsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2007 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

NriK skrev:
På mange receivere skal man fortælle den at den spiller med SMALL højttalere i stedet for LARGE for at den ved at den skal dele. I surround vil der altid være noget, fordi det er mixet med en separat LFE kanal. Men hvis subben også skal tage over i bunden for ens fronthøjttalere - både i stereo og surround - så skal der deles.

Det var lige det jeg mente! ...Havde dog ikke tænkt på at ændringen af fronter fra LARGE til SMALL ville gøre en forskel, men det kan jo være at det virker!

Aagaard1000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2007 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Det virkede sgu at sætte fronterne til small.

Tak for hjælpen gutter. I er virkelig bare de bedste 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes