| Forfatter |
|
pmoren Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 12 Februar 2007 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle !!
Jeg er måske lide gammelsdags, vil nogel nok syndes men dette lille emne på forumet her.
Men kunne man ikke godt bruge de rigtige ord her på forumet som står i den Danske ordbog
Feks når man vil omtale en pladespiller så bruges navnet jo "Plov" også ved Pickup, men det
er da hifi vi tale om ikke , og ikke et godt fint stykke redskab der bruges i landbruget, men
det er måske fordi de ting i bruger lydder som end plov eller hva ?????, eller hvordan nu
en plov i den danske muld lyder , idag sikkeret meget våd.
Hilsen Poul Moren
´
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 12 Februar 2007 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
skulle vi så ikke tage og bruge retstavningsordbogen også - synes nu ellers at "plov" og "pu" er ganske gængse betegnelser  tror at betegnelserne er nemmere, end at skulle skrive de frygtelig lange ord
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 12 Februar 2007 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, det lader til at du måske lige skulle have talt til 10 før du postede dit indlæg, eller i det mindste have tjekket det lidt for slåfejl når nu du vil kritisere andres sprogbrug...
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 12 Februar 2007 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
pmoren skrev:
|
Hej Alle !!
Jeg er måske lide gammelsdags, vil nogel nok syndes men dette lille emne på forumet her.
Men kunne man ikke godt bruge de rigtige ord her på forumet som står i den Danske ordbog
Feks når man vil omtale en pladespiller så bruges navnet jo "Plov" også ved Pickup, men det
er da hifi vi tale om ikke , og ikke et godt fint stykke redskab der bruges i landbruget, men
det er måske fordi de ting i bruger lydder som end plov eller hva ?????, eller hvordan nu
en plov i den danske muld lyder , idag sikkeret meget våd.
Hilsen Poul Moren
´
|
|
|
De unger bruger da bare slang der ... gad vide om plov står i slangordbogen? endnu et emne til når jeg sner inde sammen med Pia Kærsgård 
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 12 Februar 2007 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror desværre at du har tabt sagen på forhånd pmoren.....slang, sammentrækninger osv. er desværre kommet for at blive  men bestemt en smuk tanke
Det eneste man selv kan gøre er at fremgå som et godt eksempel __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
27pH Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
|
| Sendt: 12 Februar 2007 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fremover burde man måske skrive high fidelity frem for hifi.
vH pH
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Februar 2007 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det danske sprog har altid været under forandring....men som samfundet og verdenen er indrettet i dag går det stærkere end nogensinde...globalisering, Internet, Tv & Radio..alle faktorer (blandt mange) som har stor indflydelse på sproget.
Surt for nogle...dejligt eller ligegyldigt for andre.
Alternativet til at bremse eller sænke sproget forandring ville være noget i samme stil som Frankrig har gjort....nemlig "beskytte" sproget ved lov....om det så er holdbart i længden er en anden diskussion __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Dyrmann Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 12 Februar 2007 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes netop, det bliver hyggeligt på forumet, når disse interne formuleringer bruges. Vi ved jo alle, hvad der er tale om, når der skrives "plov". Så det er jo ikke fordi, vi taler forbi hinanden. Vi gør det bare lidt hyggeligt.
|
| Til top |
|
| |
Holmen Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 258
|
| Sendt: 12 Februar 2007 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
pmoren skrev:
Hej Alle !!
Jeg er måske lide(lidet) gammelsdags, vil nogel(nogle) nok syndes(synes) men dette lille emne på forumet her.
Men kunne man ikke godt bruge de rigtige ord her på forumet som står i den Danske ordbog (Men kunne man ikke, her på forumet, bruge de rigtige ord, som de står i den danske ordbog)
Feks(F.eks.) når man vil omtale en pladespiller(,) så bruges navnet jo "Plov" også ved Pickup, (for i stedet for men?)men det
er da hifi vi tale(taler) om ikke(?) , og ikke et godt (og) fint stykke redskab der bruges i landbruget, men
det er måske fordi de ting i bruger lydder som end plov eller hva(hva'/hvad) ?????, eller hvordan nu
en plov i den danske muld lyder(?) , idag sikkeret meget våd.
Hilsen Poul Moren
´
|
|
|
Jeg skal skynde mig ud af døren, så jeg ved ikke om jeg fik det hele med, eller om jeg selv lavede nogle fejl.
|
| Til top |
|
| |
NADali Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 434
|
| Sendt: 12 Februar 2007 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
(…) og er det derfore, at, naar jeg haver studeret mig en hovedpine til, jeg ingen heller besøger, end Madame N.N., hvilken fortæller mig intet uden hvad Mad hun haver spist den Dag, eller hvor mange Ægg hendes høns have udlagt den Uge, eller andre saadanner Materier, hvorved hiernen ikke brydes eller hovedets sener strekkes (…) Ludvig Holberg __________________ KUBIKKENS VIDNER AF 3. SEPTEMBER 2007
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Februar 2007 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
NADali skrev:
| <P =Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Sylfaen">(…) og er det derfore, at, naar jeg haver studeret mig en hovedpine til, jeg ingen heller besøger, end Madame N.N., hvilken fortæller mig intet uden hvad Mad hun haver spist den Dag, eller hvor mange Ægg hendes høns have udlagt den Uge, eller andre saadanner Materier, hvorved hiernen ikke brydes eller hovedets sener strekkes (…) <I style="mso-bidi-font-style: normal">Ludvig Holberg<?:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p></SPAN> |
|
|
Ville være ked af at skulle lave et resume af den tekst __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 12 Februar 2007 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
pmoren skrev:
|
Hej Alle !! Jeg er måske lide gammelsdags, vil nogel nok syndes men dette lille emne på forumet her. Men kunne man ikke godt bruge de rigtige ord her på forumet som står i den Danske ordbog Feks når man vil omtale en pladespiller så bruges navnet jo "Plov" også ved Pickup, men det er da hifi vi tale om ikke , og ikke et godt fint stykke redskab der bruges i landbruget, men det er måske fordi de ting i bruger lydder som end plov eller hva ?????, eller hvordan nu en plov i den danske muld lyder , idag sikkeret meget våd. Hilsen Poul Moren
|
|
|
Hej Poul
Jeg kan godt se mellem fingrene med dine stavefejl. Jeg vil gerne støtte dig og synes du er rigtig modig. Men pas på, nu kommer de efter dig! Jeg prøvede at påvirke landmændende her på sitet til at holde op med alle de der plove og andre landbrugsredskaber. Tømrerne kunne så passende putte sømmene i lommen.
Men nej! Jeg stak hovedet i en hvepserede og fik en ordentlig røffel. Nå ... måske er jeg gammeldags, men for mig har det altid hedder pladespiller og pickup. Det bliver det altså ved med. Jeg kalder også en spade for en spade og mener en MC hører til på en pladespiller og ikke er noget livsfarligt, der drøner rundt på 2 hjul.
Forhåbentligt slipper jeg for at se, hvem af "landmændende" og "tømrerne" der der går rundt med hængerøvsbukser! ... men det skulle ikke undre mig, om vi ender der på et tidspunkt.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Himan Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 12 Februar 2007 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvepserede er godkendt slang, men plov er ikke? Det kan blive fornøjeligt, det her  __________________ Min stue
|
| Til top |
|
| |
pmoren Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 12 Februar 2007 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle !!!!
Det var nu hverken for af kritisere sporgbrug og slåfejl, som der jo er mange af på siderne
men bare og bruge det ord for pladespiller, og jeg tro nu ikke der er andre forums ude i verden
der selv har opfundet ord for pladespiller og pickup . Og jeg er jo ikke selv god til hverken og
stave og slåfejl er der mange af ok, men en plov er nu et landbrugs redskab eller 500 kr ifølge
ret skrivnings ord bog sådan.
Hilsen Poul Moren.
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 12 Februar 2007 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg selv kan godt finde på at bruge de billige ord. Alene af den grund, at de er hurtigere at skrive. Du ved P L A D E S P I L L E R.... (gaaaaaaab) langt nemmere at skrive PLOV Fjollet? Måske. Jeg kan til gengæld ikke rigtig have, at noget så helligt som højttalere, bare skal hedde FRONTER 
Det er jo bare hifi 
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
NADali Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2007 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er der egentlig galt med G R A M M O F O N?
Man bryder sig ikke om når sproget bliver for ordinært F.eks.: "Øl, fis og hornmusik" lyder jo ikke godt, når man har det pænere alternativ "campari, fjams og hifi" __________________ KUBIKKENS VIDNER AF 3. SEPTEMBER 2007
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 12 Februar 2007 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så man skal altså være hifikyndig for at kunne skrive her? Nej du, hvis du gider at hænge dig i småting som disse har du for lidt at lave, drik en kold øl og nyd dit anlæg med pladsespiller og plov, eller "pickup" (Ford F150 pickup eller hvad?)
Mvh
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 12 Februar 2007 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
*loooool* dette er "dagens tråd" på stedet, den er bare for underholdende
|
| Til top |
|
| |
Capslock Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 416
|
| Sendt: 12 Februar 2007 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
En plov det er da en 500 kr seddel  __________________ I reject your reality and substitute my own
|
| Til top |
|
| |
NADali Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2007 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
|
Så man skal altså være hifikyndig for at kunne skrive her? Nej du, hvis du gider at hænge dig i småting som disse har du for lidt at lave, drik en kold øl og nyd dit anlæg med pladsespiller og plov, eller "pickup" (Ford F150 pickup eller hvad?)
Mvh
|
|
|
Undskyld, jeg har ikke lige røget hash nok... vil du uddybe? __________________ KUBIKKENS VIDNER AF 3. SEPTEMBER 2007
|
| Til top |
|
| |