Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 19:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Andet: Brug da det rigtige (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pmoren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2005
Status: Offline
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Hej Alle !!

Jeg er måske lide gammelsdags, vil nogel nok syndes men dette lille emne på forumet her.

Men kunne man ikke godt bruge de rigtige ord her på forumet som står i den Danske ordbog

Feks når man vil omtale en pladespiller så bruges navnet jo "Plov" også ved Pickup, men det

er da hifi vi tale om ikke , og ikke et godt fint stykke redskab der bruges i landbruget, men

det er måske fordi de ting i bruger lydder som end plov eller hva ?????, eller hvordan nu

en plov i den danske muld lyder , idag sikkeret meget våd.

Hilsen Poul Moren

´

Til top Vis pmoren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pmoren

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

skulle vi så ikke tage og bruge retstavningsordbogen også - synes nu ellers at "plov" og "pu" er ganske gængse betegnelser  tror at betegnelserne er nemmere, end at skulle skrive de frygtelig lange ord 
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Okay, det lader til at du måske lige skulle have talt til 10 før du postede dit indlæg, eller i det mindste have tjekket det lidt for slåfejl når nu du vil kritisere andres sprogbrug...

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

pmoren skrev:

Hej Alle !!

Jeg er måske lide gammelsdags, vil nogel nok syndes men dette lille emne på forumet her.

Men kunne man ikke godt bruge de rigtige ord her på forumet som står i den Danske ordbog

Feks når man vil omtale en pladespiller så bruges navnet jo "Plov" også ved Pickup, men det

er da hifi vi tale om ikke , og ikke et godt fint stykke redskab der bruges i landbruget, men

det er måske fordi de ting i bruger lydder som end plov eller hva ?????, eller hvordan nu

en plov i den danske muld lyder , idag sikkeret meget våd.

Hilsen Poul Moren

´

De unger bruger da bare slang der  ... gad vide om plov står i slangordbogen? endnu et emne til når jeg sner inde sammen med Pia Kærsgård

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Tror desværre at du har tabt sagen på forhånd pmoren.....slang, sammentrækninger osv. er desværre kommet for at blive men bestemt en smuk tanke

Det eneste man selv kan gøre er at fremgå som et godt eksempel

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

27pH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Fremover burde man måske skrive high fidelity frem for hifi.

vH pH

Til top Vis 27pH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 27pH

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2007 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Det danske sprog har altid været under forandring....men som samfundet og verdenen er indrettet i dag går det stærkere end nogensinde...globalisering, Internet, Tv & Radio..alle faktorer (blandt mange) som har stor indflydelse på sproget.

Surt for nogle...dejligt eller ligegyldigt for andre.

Alternativet til at bremse eller sænke sproget forandring ville være noget i samme stil som Frankrig har gjort....nemlig "beskytte" sproget ved lov....om det så er holdbart i længden er en anden diskussion

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Dyrmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Jeg synes netop, det bliver hyggeligt på forumet, når disse interne formuleringer bruges. Vi ved jo alle, hvad der er tale om, når der skrives "plov". Så det er jo ikke fordi, vi taler forbi hinanden. Vi gør det bare lidt hyggeligt.
Til top Vis Dyrmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dyrmann Besøg Dyrmann's Websted

Holmen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

pmoren skrev:

Hej Alle !!

Jeg er måske lide(lidet) gammelsdags, vil nogel(nogle) nok syndes(synes) men dette lille emne på forumet her.

Men kunne man ikke godt bruge de rigtige ord her på forumet som står i den Danske ordbog (Men kunne man ikke, her på forumet, bruge de rigtige ord, som de står i den danske ordbog)

Feks(F.eks.) når man vil omtale en pladespiller(,) så bruges navnet jo "Plov" også ved Pickup, (for i stedet for men?)men det

er da hifi vi tale(taler) om ikke(?) , og ikke et godt (og) fint stykke redskab der bruges i landbruget, men

det er måske fordi de ting i bruger lydder som end plov eller hva(hva'/hvad) ?????, eller hvordan nu

en plov i den danske muld lyder(?) , idag sikkeret meget våd.

Hilsen Poul Moren

´

Jeg skal skynde mig ud af døren, så jeg ved ikke om jeg fik det hele med, eller om jeg selv lavede nogle fejl.
Til top Vis Holmen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holmen

NADali
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

(…) og er det derfore, at, naar jeg haver studeret mig en hovedpine til, jeg ingen heller besøger, end Madame N.N., hvilken fortæller mig intet uden hvad Mad hun haver spist den Dag, eller hvor mange Ægg hendes høns have udlagt den Uge, eller andre saadanner Materier, hvorved hiernen ikke brydes eller hovedets sener strekkes (…) Ludvig Holberg

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2007 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

NADali skrev:
<P =Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Sylfaen">(…) og er det derfore, at, naar jeg haver studeret mig en hovedpine til, jeg ingen heller besøger, end Madame N.N., hvilken fortæller mig intet uden hvad Mad hun haver spist den Dag, eller hvor mange Ægg hendes høns have udlagt den Uge, eller andre saadanner Materier, hvorved hiernen ikke brydes eller hovedets sener strekkes (…) <I style="mso-bidi-font-style: normal">Ludvig Holberg<?:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p></SPAN>

Ville være ked af at skulle lave et resume af den tekst

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

pmoren skrev:

Hej Alle !!
Feks når man vil omtale en pladespiller så bruges navnet jo "Plov" også ved Pickup, men det er da hifi vi tale om ikke , og ikke et godt fint stykke redskab der bruges i landbruget, men det er måske fordi de ting i bruger lydder som end plov eller hva ?????, eller hvordan nu en plov i den danske muld lyder , idag sikkeret meget våd.
Hilsen Poul Moren

Hej Poul

Jeg kan godt se mellem fingrene med dine stavefejl. Jeg vil gerne støtte dig og synes du er rigtig modig. Men pas på, nu kommer de efter dig! Jeg prøvede at påvirke landmændende her på sitet til at holde op med alle de der plove og andre landbrugsredskaber. Tømrerne kunne så passende putte sømmene i lommen.

Men nej! Jeg stak hovedet i en hvepserede og fik en ordentlig røffel. Nå ... måske er jeg gammeldags, men for mig har det altid hedder pladespiller og pickup. Det bliver det altså ved med. Jeg kalder også en spade for en spade og mener en MC hører til på en pladespiller og ikke er noget livsfarligt, der drøner rundt på 2 hjul.

Forhåbentligt slipper jeg for at se, hvem af "landmændende" og "tømrerne" der der går rundt med hængerøvsbukser!  ... men det skulle ikke undre mig, om vi ender der på et tidspunkt.

Himan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Hvepserede er godkendt slang, men plov er ikke? Det kan blive fornøjeligt, det her 

pmoren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2005
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Hej Alle !!!!

Det var nu hverken for af kritisere sporgbrug og slåfejl, som der jo er mange af på siderne

men bare og bruge det ord for pladespiller, og jeg tro nu ikke der er andre forums ude i verden

der selv har opfundet ord for pladespiller og pickup . Og jeg er jo ikke selv god til hverken og

stave og slåfejl er der mange af ok, men en plov er nu et landbrugs redskab eller 500 kr ifølge

ret skrivnings ord bog sådan.

Hilsen Poul Moren.

Til top Vis pmoren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pmoren

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

jeg selv kan godt finde på at bruge de billige ord. Alene af den grund, at de er hurtigere at skrive. Du ved P L A D E S P I L L E R.... (gaaaaaaab) langt nemmere at skrive PLOV Fjollet? Måske. Jeg kan til gengæld ikke rigtig have, at noget så helligt som højttalere, bare skal hedde FRONTER

Det er jo bare hifi

NADali
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2007 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Hvad er der egentlig galt med G R A M M O F O N?

Man bryder sig ikke om når sproget bliver for ordinært F.eks.: "Øl, fis og hornmusik" lyder jo ikke godt, når man har det pænere alternativ "campari, fjams og hifi"

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Så man skal altså være hifikyndig for at kunne skrive her? Nej du, hvis du gider at hænge dig i småting som disse har du for lidt at lave, drik en kold øl og nyd dit anlæg med pladsespiller og plov, eller "pickup" (Ford F150 pickup eller hvad?)

Mvh  

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

*loooool* dette er "dagens tråd" på stedet, den er bare for underholdende
Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Capslock
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

En plov det er da en 500 kr seddel

NADali
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2007 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:

Så man skal altså være hifikyndig for at kunne skrive her? Nej du, hvis du gider at hænge dig i småting som disse har du for lidt at lave, drik en kold øl og nyd dit anlæg med pladsespiller og plov, eller "pickup" (Ford F150 pickup eller hvad?)

Mvh  

Undskyld, jeg har ikke lige røget hash nok... vil du uddybe?

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes