Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 17:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Så skal der handles..! Hjæælp?! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tullen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 25 Februar 2007 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Hej Allesamme

Jeg står og skal for første gang ud og invistere i et helt anlæg. Jeg har ingen forstand eller erfaring på dette område så jeg håber i vil hjælpe mig på rette vej

Mine ønsker og behov er: det skal kunne spille radio, cd og lp'er, det skal lyde udemærket - også når der spilles lavt!, ikke kæmpestore højtalere -dvs. nogen som kan hænge på væggen el. stå i reol. Jeg lytter til næsten alt musik - heavy, jazz, electronica, house, drum'n bass for at nævne nogle.. Prisen skal ca. være 10.000 (+, - et par tusinde) 

Jeg har selv undersøgt sagen på nettet og været nede i den lokale HK og fik anbefalet dette:

• Cambridge Azur 340A + 340C
  • Nad C555 Pladespiller
  • Cambridge 540P Riaa Forforstærker
  • Dali concept 2 højttalere

(sammenlagt pris: 9.194 kr)

Mit spørgsmål til jer er så: Kan dette gøres bedre for nogenlunde samme pris? Eller lyder det fornuftigt nok? Er det nogen der har erfaring med ovenstående produkter, og hvad det denne? Eller kan i anbefale noget helt andet?

Håber i kan give mig lidt viden og ideer med i rygsækken

Mange hilsner  

Til top Vis Tullen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tullen

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Sendt: 25 Februar 2007 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Jeg ville nok ændre lidt i det, men jeg vil lige høre inden jeg skriver et nyt indlæg, er du villig til at købe noget brugt???.. For så kan du få rimelig meget for 10k

mvh
Henrik
Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

clauskok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Februar 2007 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Du mangler jo så stadig en radio... Men ellers får du ihvertfald rigtig meget for dine penge dog tror jeg hvis det var mig at jeg vil finde en brugt rega p3 den ligner den nad du har fundet men er noget bedre Har selv cambridge og concept 2 det spiller rigtigt godt sammen!!

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Sendt: 25 Februar 2007 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Går vi ud fra at du køber nyt, vil jeg anbefale følgende:

DLS R60 5000,-

NAD C320 BEE 2500,- (uha, nu er vi allerede godt deroppe ad... )

Marantz CD5001 2000,-

Så ville jeg finde enn brugt tuner til en plovmand og en billig pladespiller + RIIA for de sidste par tusinde...

Okay, det blev lidt over pris det indrømmer jeg, men det er også noget der holder!

Dog er de DLS R60 nogen ret dybe højttalere som nok ikke vil klæe en reol, og hvis det skal være mindre, kan du måske vælge dens lillebor DLS R50 til 4000,- som også er en dejlig højttaler!

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Tullen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2007 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Mange tak for jeres svar! Dejligt med lidt hjælp!

Zirio - jooh, jeg ville nu allerhelst have det meste var helt nyt. Men en enkelt brugt ting kan jeg godt leve med    Men sig endelig frem, så kigger jeg på det

i øvrigt - brugt hifi - hvor finder jeg det henne??

Clauskok - ja en rega p3 har jeg også selv været lidt inde på - den er super fed. Men den sys jeg var lige en tand for dyr - men en brugt kunne være løsningen! 

Mastervol - nu spørger jeg jo nok dumt.. - men hvad er en tuner og hvad bruges den til? Så vidt jeg er informeret er det fornuftigt at have en forstærker og muligvis en forforstærker. Men en tuner? 

Tullen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2007 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

haha.. Nåårh ja.. En tuner jo!! Tyggede lige lidt på den og pludselig gik det jo op for mig!!  Sorry det var ikke videre kløgtigt..

Tullen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2007 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

zirio skrev:

Jeg ville nok ændre lidt i det, men jeg vil lige høre inden jeg skriver et nyt indlæg, er du villig til at købe noget brugt???.. For så kan du få rimelig meget for 10k

mvh
Henrik

Nu har jeg lige googlet lidt rund og jeg må nok indrømme at jeg er åben for brugte varer såvel som for nye.. De brugte varer ser jo også ganske fornuftige ud. Så fyr endelig løs med det brugte også..

Forresten, selvom det er meget at forlange, ville jeg sætte pris på en lille begrundelse af de valgte produkter, som sagt, jeg er helt og totalt nybegynder..

Alle forslag modtages med kyshånd

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Sendt: 25 Februar 2007 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Hehe ja okay...

Først ville jeg stadig tage en DLS R60. De kan fåes i anden sortering som har et par skrammer til 2.5 k i TapeConnection. Til dén pris, synes jeg ikke man finder noget bedre. De er ikke specielt kønne og noget konservative i designet, men spiller suverænt til prisen! Neutrale, detaljerede, dynamiske og alligevel med en vis naturlig varme i mellemtonen. Bassen er også rigtig fin og veldefineret. (jeg er bare lidt bekymret over at du vil hænge den på væggen eller placere den i reolen... )

Og som forstærker ville jeg gå efter en brugt Atoll IN100 som kan fåes til omkring 3 k. Dejlig forstærker som er ok neutral, men alligevel en anelse lys og varm, men passer godt til DLS. Meget kraftfuld! Måske kan du endda nøjes med en IN80. den finder du til omkring 2.5 k.

Eller måske en brugt Cayin 252B eller 153B som begge er fremragende forstærkere. Jeg synes de er bedre end Atoll IN100 faktisk. 3 år gamle, kan de fåes til omkring 3.5 hvis du er lidt heldig.

Derudeover er der mange herinde der godt kan lide Classic forstærkere. 6.8 og 6.6 nærmere bestemt. Har ikke hørt dem selv, men de er måske værd at tage et lyt på.

Som CD-afspiller, er der mange muligheder nu hvor der kun er brugt max. 6 k.  En brugt Rega Apollo eller Atoll CD-afspiller ville gøre sig godt vil jeg mene. Og så selvfølgelig den obligatoriske brugte tuner/radio.

En god pladespiller, bliver du nødt til at finde en anden der kan fortælle dig lidt om, desværre.

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Tullen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2007 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Okay.. Jamen dét må jeg bestemt lige undersøge nærmere! Tak..

jensby
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 Marts 2007 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Mit forslag vil være

Højtalere: System Audio, gå efter 1070 eller 2070 modellerne!
(Der er et sæt 2070 på Den Blå Avis, men de sprænger budgettet lidt  men det er en super højt - http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=48404088)

Forstærker: Thule Audio

Kombinationen Thule/System Audio, har jeg kørt med af et par omgange... Og det spiller virkelig godt sammen!!

Der er et brugt Thule sæt til salg her på siden:
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=38938

Og det svarer så på CD afspilleren

Tuner: Hifi4you i Esbjerg, har en brugt Thule, som passer i design'et.
http://www.hifi4you.dk/brugt.htm

3900+2200 = 6.100,- kr - så er der 3.900 tilbage til højt. Er du heldig, kan du enten få de førnævnte 2070'ere, eller også rækker de nemt til et par 1070'ere, og så er der lidt til kabler oveni  Plus dine +/- et par tusinde til en plade-plov, som ikke lige er mit speciale!

/Jensby

Til top Vis jensby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensby

jensby
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 Marts 2007 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

missede lige du søgte reol højtalere - hmm .... så skal jeg lige overveje igen!

- men ovenstående giver dig super lyd!

/Jensby
Til top Vis jensby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensby

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes