Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 23:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Ødelagt TV, forsikring mm. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tummes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 25 Februar 2007 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Hej

Her til aften ville jeg bære mit Thomson 32" TV ned i kælderen, da jeg i morgen tidligt vil købe mig et LCD TV af en eller anden slags...

Nu er der bare sket det at jeg har tabt TV'er ned at 10 beton trapper, og det er pænt smadret. Jeg er temmelig sikker på at det er forsikret hos HIFIklubben endnu, mener også at det er en "Udvidet plus forsikring" - kan bare ikke lige finde de papire endnu...

Hvis det er forsikret dækker det vel også at jeg taber det, ikke?

Det kostede 9000 - 10.000 af nye, og forsikringen giver et nyt eller tilsvarende produkt. Det er bare begrænset hvor meget TV man får for 10.000 kroner.

Derfor vil jeg spørge om i tror man kan få lov til at betale nogle penge til og få et bedre TV?

Hvis jeg får et nyt TV, er der så normal garanti på det igen - og er der mulighed for at købe en Udvidet Plus forsikring til det igen...?

Håber der er nogen der kan komme med nogle konkrete svar...

Mange Tak, Thomas

Til top Vis tummes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tummes Besøg tummes's Websted

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 25 Februar 2007 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Læs din forsikringpolice nærmere efter....nogle forsikringer dækker hvis man taber produktet under transport men har kun set dette når det drejer sig om bærbare...sjovt nok

Ellers er der jo ikke andet for end at ringe til forsikringsselskabet og høre ad

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

tummes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2007 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

http://www.hifiklubben.com/files/PDF_files/DK/Forsikring/Nov 06_prislisteDK.pdf

Det står faktisk at de dækker hvis man taber det, så er det bare om jeg kan få lov at betale nogle penge til... Det er ikke meget TV man får for 10.000 hos HIFIKlubben :-)
Til top Vis tummes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tummes Besøg tummes's Websted

Westergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Februar 2007 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Det er vigtigt at huske at der står et tilsvarende produkt.

Dvs. at de kan give dig en billedrørs tv (som nok vil koste ca. 5.000 kr i dag) som tilsvarer det du netop har tabt!

Så derfor skal du nok regne med at hive lidt mere op af lommen

Til top Vis Westergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Westergaard

tummes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2007 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

På den udvidede plus forsikring er der ingen selvrisiko og ingen afskrivninger, så man burde vel få et TV til den 10.000 det andet har kostet fra ny eller?

Tror i man får lov selv af ligge nogle penge, og så et større/bedre TV?

Westergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005
Sendt: 25 Februar 2007 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Tror kun at hifiklubben er interessereti at du selv vil lægge flere penge på disken. Så det vil jeg mene at du bør få lov til.

Men et tilsvarende produkt koster langt fra 10.000 kr. Du skal i hvert fald være en meget glad mand hvis du får over 5.000 kr.

Vi er egnige om at der hverken er selvrisiko eller afskrivning, men markedet har ændret sig en hel del -dvs at umiddelbart koster et tilsvarende produkt altså kun det halve.

Til top Vis Westergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Westergaard

tummes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2007 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Når der ingen afskrivninger er, betyder det vel at jeg får et produkt som koster omkring nybeløbet dog max 10.000 DKR ikke - alt andet er ulogisk. Den billigere forsikring de har, er det en afskrivning på 20% de første 4 år og 40% det 5. år - desuden er der en selvrisiko på 200DKR...

Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003
Sendt: 25 Februar 2007 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Afskrivning har med værditab grundet alder/slid at gøre. Intet med at teknologien har overhalet indenom. Hvis de kan finde et CRT fjernsyn med samme eller bedre specifikationer end dit gamle kan de med rette tilbyde dette som kompensation. Men prøv da af få de 10.000. Du burde ikke have problemer med at få lov til at købe noget ekstra - dog kan din garanti jo så ikke vidreføres i restløbetiden hvad den sikkert ville hvis du fik erstattet med et tilsvarende TV. Men det er nok af mindre betydning når det alligevel var på vej i kælderen ;o)

Mvh

Til top Vis Granholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Granholm

tummes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2007 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres svar. Jeg prøvet at smide l**tet i bilen i morgen, og kører så til sønderborg og taler med dem der. Håber det går hurtigt det hele, bliver svært unden et TV om aftenen :-)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes