Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 20:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: All-round anlæg til 3500 (beklager) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bager
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 05 Marts 2007 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Hej Hifi4all.dk

Jeg beklager for at bidrage med endnu et af de her bedst-til-prisen-low-end-anlæg-topics, men det kan, når dagen er omme, trods alt vise sig at være smart at få en kyndig kommentar med på vejen.

Opgaven lyder på at finde et fornuftigt anlæg til omkring 3500 kr. Det skal bruges til lidt af hvert; tv, film, lytning, fest. Alt i alt et såkaldt all-round anlæg.

Jeg har selvfølgelig selv ledt en del og jeg er nået frem til at Dali 850 er en højttaler, der er svær at komme udenom når det netop gælder en all-round-højttaler i et billigt prisleje. Forstærkeren har jeg tænkt på enten en NAD 320 el. lign. eller osse en Marantz PM7000. I forvejen har jeg nogle Dali Red-dawn-kabler at smide mellem.

Problemet ligger lidt at jeg ved ikke om hvor vidt Marantzen er kraftig nok til at drive højttalerne så der kommer fornuftig lyd ud. Problemet med NAD'en er at den er lidt svær at opdrive i det rigtige prisleje.

Jeg vil påskønne meget hvis nogen havde en kommentar at give med på vejen. I er meget velkommne til at foreslå andre modeller eller producenter end de nævnte.

Med venlig hilsen Bager
Til top Vis Bager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bager

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Marts 2007 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Halløj Bager.

En PM7000 burde sagtens kunne få en 850'er til at synge, medmindre din stue er en balsal

850'eren har godt af god plads rundt om sig. Får den det, er den, efter min mening, uden sidestykke til brugtprisen.

Som alternativ kunne du kigge efter en brugt Cayin 251/2, eller en olfi Integra ( (ikke mindre end den, så får den problemer med 850ø'eren, vil jeg mene).

Mvh

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Bager
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 Marts 2007 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

Hej Brok

Tak for svaret. Det lyder godt med den Marantz, den er helt sikkert en mulighed nu. Jeg har osse indtrykket af at folk her på sitet er generelt glade for 850'eren.

Med venlig hilsen Bager
Til top Vis Bager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bager

Red King
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 Marts 2007 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

Evt. Kig på den mindre Dali 450, det kunne måske hænge bedre sammen med en knapt så kraftig forstærker, og vil med garanti stadigvæk kunne spille en alm. stue op!
Til top Vis Red King's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Red King

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes