| Forfatter |
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
hep, så lige st Police vistnok skal spille i Århus d. 1. september. Priserne kommer til at ligge mellem 6 - 800 kr.... det er i min trminologi f......... dyrt
Metallica koster 700
Aerosmith koster ligeledes 700....
Mange penge - også mere end da "far var en ung pige"....
Synes bare at det er lidt vildt.....
Læs iøvrigt artikel om emnet her: http://ibyen.dk/musik/article260628.ece
venligst
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey.
Ja jeg vil give dig fuldstændigt ret... men nå +30000 mennesker glædeligt giver prisen, ja hvorfor så ik 
Du skal jo også tænke på hvad de stakler mister af indtægter på alle de fæle pirater 
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn B skrev:
|
Du skal jo også tænke på hvad de stakler mister af indtægter på alle de fæle pirater 
|
|
|
Ja så skulle de tage 10 gange mere , men alle de lamme dansker der laver kopi.
Jeg kunne godt tænke mig at alle afspiller ikke kunne spille andet end org- musik cder .
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955 skrev:
Bjørn B skrev:
|
|
|
|
Ja så skulle de tage 10 gange mere , men alle de lamme dansker der laver kopi.
Jeg kunne godt tænke mig at alle afspiller ikke kunne spille andet end org- musik cder .
|
|
|
He He ja.. Hmm det minder mig om en lille historie du fortalte mig... du ved nok "Audio Aero Prima CD" 
Jeg har såmen heller intet imod at betale +600,- for en billet.. hvis det er prisen for at komme ind og se stjernerne, tja så er det jo prisen.. 
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 10 Marts 2007 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet er desværre at folk i dag har for mange penge - og folk i stigende grad går efter oplevelser der er ud over det "banale" = "must se" eller "must hear" oplevelser... og så er det lige meget om man overhovedet kender noget til gruppen der holder koncert , det vigtigste er, at kunne fortælle sine omgivelser, at man har være til den eller den koncert, så man derved plejer sit image - som jo er så vigtigt
Dermed opstår dette "show", hvor ca. 80% af tilskuerne slet ikke burde være der, da de slet ikke er "FAN" af den pågældende gruppe/solist, og dermed ødelægger det for alle de andre som virkeligt er store beundre - men ikke kan komme til fordi... 
Et eksempel som beviser min påstand: "Nelly Furtado", der pt. ligger på 1 pladsen over hele verden,og dermed er det Hotteste" pt., hun har faktisk været en kendt solist gennem en del år, og hun har brugt flere uger på at få udsolgt til en "lille" koncert i Valby Hallen... hvor en del andre af de "rigtige" bands/solister, kun tager halve timer for at få udsolgt til kæmpe koncerter... gud hvor er folk dog "rådende" i dagens Danmark 
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2007 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
|
Problemet er desværre at folk i dag har for mange penge - og folk i stigende grad går efter oplevelser der er ud over det "banale" = "must se" eller "must hear" oplevelser... og så er det lige meget om man overhovedet kender noget til gruppen der holder koncert , det vigtigste er, at kunne fortælle sine omgivelser, at man har være til den eller den koncert, så man derved plejer sit image - som jo er så vigtigt
Dermed opstår dette "show", hvor ca. 80% af tilskuerne slet ikke burde være der, da de slet ikke er "FAN" af den pågældende gruppe/solist, og dermed ødelægger det for alle de andre som virkeligt er store beundre - men ikke kan komme til fordi... 
Et eksempel som beviser min påstand: "Nelly Furtado", der pt. ligger på 1 pladsen over hele verden,og dermed er det Hotteste" pt., hun har faktisk været en kendt solist gennem en del år, og hun har brugt flere uger på at få udsolgt til en "lille" koncert i Valby Hallen... hvor en del andre af de "rigtige" bands/solister, kun tager halve timer for at få udsolgt til kæmpe koncerter... gud hvor er folk dog "rådende" i dagens Danmark 
|
|
|
Ved ik om folk har "for" mange penge, men de har nok, og gud hjælpe mig om de ikke brokker sig any way...
Nelly Furtado, ja hun er faktisk ikke så ringe enda, ud over hun er et godt hug, ja så kan hun faktisk også synge 
Tror nu ikke man tager til Metallica koncert bare fordi, man så kan "blære" sig med at have været der.. det gælder nok mere Madonna og Robbidrengen..altså sådan noget popmusik.. tror jeg, ja er ikke sikker...

|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2007 kl. 01:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er bare underligt at det "hotteste" ikke kan sælge billetter - men at sælge biletter til en "gammel & udbrændt sanger", ja det tager kun få minutter, hvor alt bryder sammen... Det er helt uden af proportioner - og meget pineligt, og typisk Dansk
|
| Til top |
|
| |
simart Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 10 Marts 2007 kl. 01:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er også nogle positive effekter ved dyre billetpriser..
Specielt kan det fremhæves at billethejer får sværere ved at tjene penge
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2007 kl. 02:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
simart skrev:
|
Der er også nogle positive effekter ved dyre billetpriser..
Specielt kan det fremhæves at billethejer får sværere ved at tjene penge |
|
|
Ja, det var nok det eneste plus der ved dette
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 10 Marts 2007 kl. 03:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
hep, så lige st Police vistnok skal spille i Århus d. 1. september. Priserne kommer til at ligge mellem 6 - 800 kr.... det er i min trminologi f......... dyrt
Metallica koster 700
Aerosmith koster ligeledes 700....
Mange penge - også mere end da "far var en ung pige"....
Synes bare at det er lidt vildt.....
Læs iøvrigt artikel om emnet her: http://ibyen.dk/musik/article260628.ece
venligst |
|
|
Måske dyrt. Men hvad koster en 5 retters menu på en fremragende restaurant? Hvor man forhåbentligt også får en oplevelse ud over det sædvanlige __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 10 Marts 2007 kl. 04:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
"Nelly Furtado", der pt. ligger på 1 pladsen over hele verden,og dermed er det Hotteste" pt., hun har faktisk været en kendt solist gennem en del år, og hun har brugt flere uger på at få udsolgt til en "lille" koncert i Valby Hallen...  |
|
|
Valby hallen må simpelthen have Danmarks dårligste lyd. Jeg er fuldstænding ligeglad, om det så var Elvis der optrådte der, så gad jeg ikke kigge forbi (selvom jeg bor i Valby) , det er simpelthen for ringe. Kender ikke een københavner der ikke i samme åndedrag som "koncert i valbyhallen" siger "lyden stank". De burde stoppe med koncerter i den betonbunker..
Mht. billetpriser så må de vel ta' hvad de kan få - til 700 kroner kigger jeg bare ikke lige forbi - det er simpelthen for dyrt. Er det bare mig, eller bliver de grådigere og grådigere? For 700 kr kan man vel købe cirka 5 cd'er - kostede det virkelig også 5 LP'er at komme ind og se en koncert i 70'erne?
-tunghør
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 10 Marts 2007 kl. 07:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
|
|
|
|
Ja, det er sgu irriterende......til REM i Horsens, nu er jeg ikke den store fan af dem, men jeg kom for musikkens skyld og 80% er der for at lave havefest, slås, drikke bajere og ørle ved hegnet 
Ha' dog lidt respekt for de udøvende kunstnere på scenen ! __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 10 Marts 2007 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tager man højde for inflasion m.v så synes jeg stadig billetter til "de store" er blevet dyrer end de var for år tilbage, det er i alle tilfælde sådan jeg oplever det og jeg synes det er ærgerligt, ikke så meget pga prisen... Den må man jo betale for en "ydelse" lige som med så meget andet, men som en er inde på, så er der bare folk som skal ind og se hvad som helst bare for at være "smart" og kan sige rundt omkring at de har oplevet det og det... Og så bagefter brokker sig over det ene eller andet ved arrangementet. Jeg har selv givet gladeligt 700 kr for min metallica billet lige som så mange andre og det fortryder jeg ikke. Men jeg kunne ikke lade være med at kigge lidt i billet køen da jeg alligevel stod der, og lur mig, om ikke 80% af de andre som var i køen dårlig nok viste hvad det var de "gik ind til".... Idag er det jo ikke så meget man kan se på folk hvad de er til, men i den kø stod der alt lige fra unge drenge med skulderlangt hår til bedstemødre som ventede i timer for en billet. Og jeg tror neppe sidstnævnte havde ret meget begreb om, hvad det er de er gået ind til, og så skal det ikke undre mig at det vrimler med lærebreve i tiden efter koncerten, om "unge fulde mennesker som stod og slog med deres lange hår og var så fulde at de ikke viste hvor de var" eller lign....altså forargelsens ansigt.
- Jamen herre jesus da... Det er jo ikke en opera koncert hvor man sidder pænt i sit stiveste puds og lytter til arier, men en rockkoncert! 
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 10 Marts 2007 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, er en af de store forskelle ikke at nu kommer de største navne til DK - det gjorde de ikke før?
Jeg gav 500 +gebyr = 522 for metallica i parken, så jo, den har da fået et nøk opad, men det har jo aldrig været billigt at se et topnavn... det største problem med at der kommer så mange topnavne er at nu skal man rent faktisk til at vælge, hvis man ikke vil ruineres.
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 10 Marts 2007 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
|
- Jamen herre jesus da... Det er jo ikke en opera koncert hvor man sidder pænt i sit stiveste puds og lytter til arier, men en rockkoncert! 
|
|
|
jow jow, men der er ski' et stykke vej fra butterfly & manchetknapper til håndgemeng i toiletvognen - fy da 
__________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2007 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
rattanhuset skrev:
|
|
|
|
jow jow, men der er ski' et stykke vej fra butterfly & manchetknapper til håndgemeng i toiletvognen - fy da 
|
|
|
Det er netop det jeg mener, men det er jeg spænd på at læse i diverse aviser efter koncerten og se hvor mange af dem som jeg stod i kø med, som ikke har fattet
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 10 Marts 2007 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
men det er jeg spænd på at læse i diverse aviser efter koncerten og se hvor mange af dem som jeg stod i kø med, som ikke har fattet |
|
|
Der er bestemt ingen tvivl om at der er mange koncertgæster til "event" koncerterne der er gået galt i byen fordi det er "smart" - men i dit eksempel KUNNE nogle af de bedstemødre der stod i køen jo faktsik have været der for deres børn eller endda børnebørn, fordi de selv er i skole eller på arbejde har tid til at stå i kø udenfor posthuset.
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
He, fik endelig fat i 2 stk ståpladser til George M = kr 700 stykket - faktisk en helt ok pris for at komme op foran cenen, i stedet for at betale kr 1500 for at sidde langt væk... (der er stadig ledige biletter til 1500,-, og hvorfor?  Det var helt umuligt at komme igennem i går på nettet, hvordan fungerer det system egentlig mht at ligge i kø, da det på mig virker som en tilfældighed hvem der kommer igennem - og hvornår! Har I de samme erfaringer?
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan kun sige at jeg synes at have oplevet det på samme måde, til andre koncerter uden at jeg kan forklarer hvorfor. Udover at det undre mig at der ér blevet solgt billetter til GM... men smag og behag
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes rimeligheden i billetpriserne afhænger en del af hvilket show det er der stilles op med. At give 6-800,- for en koncert hvor Stones eller U2 stiller med et massivt lyd- og lysshow, masser af storskærme og diverse hurlumhej der kræver en hær af medhjælpere osv, det synes jeg sådan set er meget rimeligt. At betale 600,- for at en gut stiller sig op foran 40.000 mennesker sammen med 4-5 backing-musikere og synger i halvanden time, det synes jeg er for tyndt. Omvendt vil jeg gerne betale mange penge for en intim-koncert med samme kunstner, uden noget bullsh*t - dét er også en speciel oplevelse.
Kort sagt: Hvis der rent faktisk leveres en oplevelse der på den ene eller den anden måde er "større" end jeg kan få en tilfældig lørdag på Train, så synes jeg det er fair at prisen er høj. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |