| Forfatter |
|
CAPS Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 89
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hello there
1. Hvor længe har vi FM endnu ? , før det afløses af DAB .
2. Med fare for at få ørene i maskinen !!! Lad P3 blive finanseret af reklamer , det generer
alligevel ikke de unge , brug de sparede penge på driften af P3 , til at forkæle dem som
betaler licens !!! .
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 08:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja SÅ får du ørene i maskinen, jeg hører P3 fordi det er den bedste kanal OG fordi der ikke er reklamer. hvis du er utilfreds så skift over til P1 P2. hov se der var TO alternativer. der er kun EN kanal for de unge.. stem på DF hvis du mener P3 skal til at spille kære lille mormor. og de unge skal fordrives. jeg ved ikke helt om det er derhen du vil med dit indlæg, men så ender det bare med at de unge sender mere gammelt kød ud i butikkerne, og saboterer togskinnerne så dit tog er forsinket  dem der hører P3 ved hvad jeg taler om..
|
| Til top |
|
| |
Kiilsgaard Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 297
|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg gidder heller ikke P3 mere, men der skal jo være noget for enhver smag.
En lille kommentar til andersena: Hvis du tror at P1 og P2 sender kære lille mormor så har du noget at lære endnu 
Måske du skulle prøve at lytte til andre kanaler også ? __________________ Classic 6.6b
Classic 01b
AA xdp dti ps2
Dali Helicon 300
VDH CW(ht kabel)
Via Blue(signalkabel)
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kiilsgaard skrev:
En lille kommentar til andersena: Hvis du tror at P1 og P2 sender kære lille mormor så har du noget at lære endnu 
Måske du skulle prøve at lytte til andre kanaler også ? |
|
|
ved godt de spiller masser af koncerter  og andet klassisk. der er masser af programmer. men hvorfor i alverden angribe P3 og sætte de unges kanal udenfor public service der pludselig skal svines til med reklamer   og nej jeg har faktisk ikke lyst til at lytte til andet, slår dog over på 100 FM når P3 spiller et l**tenummer. men skifter altid tilbage fordi jeg blvier sindsyg af at høre på deres aldeles ligegyldige reklamer
|
| Til top |
|
| |
Rappo Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 375
|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spørgsmålet er jo så også om det i virkeligheden bliver DAB der kommer til at afløse FM?
|
| Til top |
|
| |
Kiilsgaard Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rappo skrev:
| Spørgsmålet er jo så også om det i virkeligheden bliver DAB der kommer til at afløse FM? |
|
|
Hvilke andre alternativer er der ?
Kunne man forstille sig en anden form for digitalradio ? F.eks. net radio kanaler i højkvalitet ? __________________ Classic 6.6b
Classic 01b
AA xdp dti ps2
Dali Helicon 300
VDH CW(ht kabel)
Via Blue(signalkabel)
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Kiilsgaard Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
andersena skrev:
Kiilsgaard skrev:
|
Måske du skulle prøve at lytte til andre kanaler også ?
|
|
|
ved godt de spiller masser af koncerter og andet klassisk. der er masser af programmer. men hvorfor i alverden angribe P3 og sætte de unges kanal udenfor public service der pludselig skal svines til med reklamer  
og nej jeg har faktisk ikke lyst til at lytte til andet, slår dog over på 100 FM når P3 spiller et l**tenummer. men skifter altid tilbage fordi jeg blvier sindsyg af at høre på deres aldeles ligegyldige reklamer 
|
|
|
Jeg vil lige sige med det samme at jeg ikke ønsker at der skal sendes reklamer på P3 bare at jeg ikke selv gidder høre den. __________________ Classic 6.6b
Classic 01b
AA xdp dti ps2
Dali Helicon 300
VDH CW(ht kabel)
Via Blue(signalkabel)
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Rappo Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 375
|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kiilsgaard skrev:
Rappo skrev:
| Spørgsmålet er jo så også om det i virkeligheden bliver DAB der kommer til at afløse FM? |
|
|
Hvilke andre alternativer er der ?
Kunne man forstille sig en anden form for digitalradio ? F.eks. net radio kanaler i højkvalitet ? |
|
|
Nu har DR jo satset hårdt på at markedsføre DAB her i danmark og der er da heller ikke rigtigt nogle alternativer herhjemme (udover netradio, som du selv påpeger). Hvis man kigger rundt i europa, så er det dog ikke mange andre lande der har valgt at bruge DAB-teknologien som digitalt radiomedie, faktisk er det kun Danmark, Norge og England. I hvertfald så vidt jeg har læst mig til, men måske tager jeg fejl. I USA og Japan benytter de to helt andre standarder - nemlig HD Radio og ISDB-T. Om disse er bedre end DAB skal jo dog ikke gøre mig klog på.  Jeg tror nu også selv på at DAB bliver fremtiden her i landet, men kun fordi at man har valgt at satse så hårdt på det og ikke nødvendigvis fordi det er den bedste teknologiske løsning.
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
DAB bliver der vist heller ikke satset på i Norge, så vidt jeg husker. DR er nogle af de få der har været arrogante nok til at promovere DAB som et værdigt alternativ til FM på trods af fejlslagent teknologivalg og en nærmest bizar holdning til mediets begrænsninger. Fremtiden ligger nok nærmere i netradio, men så skal f.eks DR til at tage begreber som opløsning, komprimering og båndbredde seriøst. De har ikke vist sig modne til at håndtere digitale radioformater indtil videre. Bare et surt opstød. /Mirland
__________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
|
| Sendt: 14 Marts 2007 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kiilsgaard skrev:
Jeg vil lige sige med det samme at jeg ikke ønsker at der skal sendes reklamer på P3 bare at jeg ikke selv gidder høre den. |
|
|
nej men det blev der lagt op til i første indlæg  citat: "bare lad P3 blive financieret af reklamer de unge er jo alligevel ligeglade med dem" mere det jeg bliver irriteret over  ' og MHT DAB har de grebet det forkert an. i stedet for at lave en hel masse ligegyldige kanaler, burde de have sat dem de i forvejen laver over på DAB og så give kvaliteten et skub opad så det kan mache cd kvalitet. gider ikke høre på dr skum pop og rock i telefon kvalitet. giv mig hellere en kanal i ordentlig kval
|
| Til top |
|
| |
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
| Sendt: 14 Marts 2007 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
andersena skrev:
Kiilsgaard skrev:
|
Jeg vil lige sige med det samme at jeg ikke ønsker at der skal sendes reklamer på P3 bare at jeg ikke selv gidder høre den.
|
|
|
nej men det blev der lagt op til i første indlæg 
citat: "bare lad P3 blive financieret af reklamer de unge er jo alligevel ligeglade med dem"
mere det jeg bliver irriteret over '
og MHT DAB har de grebet det forkert an. i stedet for at lave en hel masse ligegyldige kanaler, burde de have sat dem de i forvejen laver over på DAB og så give kvaliteten et skub opad så det kan mache cd kvalitet. gider ikke høre på dr skum pop og rock i telefon kvalitet. giv mig hellere en Kanal i ordentlig kval
|
|
|
Deres argument er kvantitet frem for kvalitet. Der sidder nogle mennesker i DR som ikke offentligt tør indrømme, at de har begået en fejl.
Det eneste der er at gøre, er at køre to digitale formater sideløbende i en periode, hvorefter MP2-formatet vil falde bort. Det betyder selvfølgelig, at folk skal ud og købe nye modtagere. __________________ Mvh Flemming
|
| Til top |
|
| |
CAPS Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2007 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej andersena
Nu skal du være helt ærlig , af unge mennesker som er flyttet hjemmefra , og naturligvis hører P3
hvor mange kender du som betaler licens. Jeg kender ikke ret mange som gør det på trods af
jeg har en stor omgangskreds med unge. Var der så ikke naturligt at deres kanal blev finanseret
af nogle andre end mig.
Det koster at lave radio udsendelser .
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 14 Marts 2007 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
CAPS skrev:
Hello there
2. Med fare for at få ørene i maskinen !!! Lad P3 blive finanseret af reklamer , det generer
alligevel ikke de unge , brug de sparede penge på driften af P3 , til at forkæle dem som
betaler licens !!! . |
|
|
Lad da P1 og P2 blive finansieret af reklamer. Det generer alligevel ikke de gamle - så kan de sparede penge gå til P3.
Undkyld, men gider du lige være en smule mere generaliserende? Det bringer sgu mit pis i kog at du bare kommer med et sådant postulat, der mere end antyder, at ungdommen nu til dags ikke bekymrer sig om en skid der har med kvalitet at gøre, men bare vil have det hele kørt ned med en cola - reklamer og hvad der nu ellers måtte liste sig med. Jeg tror sgu vi er mange, der vælger P3, netop for at slippe for at blive forpestet med reklamer. Helt ærligt, findes der noget værre end reklamespots i rardioen? Og kvaliteten af programmerne og værterne er værsentligt højere end de alternativer, der allerede får deres penge fra reklamer. At du så synes at P3 er noget popsmart bras må være din egen punktering, men jeg synes sgu det er en gylden middelvej mellem speakere der lyder som om de er på hestebedøvelse, og værter der plaprer løs om absolut ingenting i et tempo der forårsager ekstrem dopplereffekt.
Jeg synes bestemt P2 (P1 har jeg ingen mening om) har en masse gode programmer, men jeg savner stadig noget liv, hvilket jeg får via P3, som jeg synes er ideel baggrunds"støj". At de så oven i købet har programmer som De Sorte Spejdere og Public Søndag, der er værd at spendere lyttetid på, er jo kun godt.
Så pak du dine mavesure generaliseringer og indsnævrede fordømmelser væk, og lad os alle (inklusive dig selv) nyde, hvad vi nu mener er god radio. __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
CAPS Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2007 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Sveske
Det er parasitterne , jeg går efter med mit indlæg , at det så indirekte rammer dig " Sorry" 
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
|
| Sendt: 15 Marts 2007 kl. 07:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
CAPS skrev:
Hej andersena
Nu skal du være helt ærlig , af unge mennesker som er flyttet hjemmefra , og naturligvis hører P3
hvor mange kender du som betaler licens. Jeg kender ikke ret mange som gør det på trods af
jeg har en stor omgangskreds med unge. Var der så ikke naturligt at deres kanal blev finanseret
af nogle andre end mig.
Det koster at lave radio udsendelser . |
|
|
jeg er helt ærlig, det ved jeg rent faktisk ikke, bekymrer mig ikke synderligt om hvad mine venner og bekendte bruger penge på  MEN faktum er at DR lige bort set fra P3 ikke har meget for de unge. og jeg ALDRIG ser DR eller DR2. aldrig hører radio derhjemme, kun på arbejde, og der betales licens for det jeg hører. derfor er jeg IKKE bruger af DR personligt. og har derfor ikke synderlig dårlig samvittighed for ikke at betale licens. og om ikke andet ville jeg gladeligt betale radio licens. men jeg bruger personligt ikke radio. dog har jeg jo internet og derfor mulighed for at bruge DR's ellers så latterlige service på nettet med risiko for at få at vide der er over 1000 der ser det lige nu og derfor ikke kan (ville dog heller ALDRIG kunne finde på det) derfor burde jeg betale licens. men jeg mener det er mafia metoder de bruger, ville med glæde fjerne dr kanalerne fra mit tv. og få spærret min adgang til dr.dk hjemmefra for at slippe for licens. desuden er staten og dr med deres nye licens metoder gjort det således at INGEN i dette land der lever normalt kan slippe for licens. selv ikke den studerende der sidder med 1000 kr om måneden efter skat og husleje. han har ingen radio, intet tv. han har ikke råd. dog har han en gammel PC, og blvier nødt til at have internet til sit studie. han kan imidlertid ikke få en linie mindre end 256 kb/sek. så JO han skal betale licens. og du kan ikke unde ham den frihed at kunne låne en radio og høre lidt p3 i hans mørke kammer fordi han ikke har råd til lys.. så sig igen at du mener du ikke kan unde en smule P3. desuden er det IKKE DR radio der er dyrt, se evt på radio licens i forhold til farvetv licens. det mange mange gange dyrere at lave tv end radio
|
| Til top |
|
| |
CAPS Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2007 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej andersnea
Nu har har du da , lavet selvmål i bedste stil.Med dit seneste
indlæg. 
Man indrømmer da ikke i et offenligt forum, at man ikke betaler licens.
|
| Til top |
|
| |
Fremmede Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 07 Oktober 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
| Sendt: 15 Marts 2007 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg er ikke den store tilhænger af DR. Betaler min licens, men jeg indrømmer gerne, at det ikke er med min gode vilje!
Jer er træt af at skulle betale til prestigebyggeri. Det burde være ordenlige programmer vores licenspenge gik til. DR kunne godt være reklamefinancieret, bortset fra P1 og DR2. Disse skulle være public-service kanaler. Upolitiske, men gerne debatskabende. Det savnes idag! Resten kunne så godt være reklamefinancierede genudsendelser, talkshows og andet pladder. Her kunne man jo slukke.
Nej, en god tuner hvor man kan finde de små listige lokalradioer, der sikkert bliver ved med at sende FM - det er sagen!
Desuden er en parabol eller internettets kanaler det ultimative frihedssymbol. Frihed til at vælge egne TV-programmer!
mvh
|
| Til top |
|
| |
hifi-fjols Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 368
|
| Sendt: 15 Marts 2007 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
CAPS
Dit første spørgsmål var relevant - hold dig til det næste gang. Det med at hælde vand ud af ørene, kan du gøre andre steder.
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 15 Marts 2007 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Træk nu lige vejret gutter inden det ender i mudder. Slå måske lige browseren forbi Tænk før du taler inden i poster videre. På forhånd tak!
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 31 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 673
|
| Sendt: 15 Marts 2007 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikke masse tig der flyver rundt her, man skal nok dukke hovedet. 
DAB kommer aldrig op på cd niveau, som tidligere beskrevet er det mp2 som er et levn fra 80´erne og ganske uegnet til modrene radiolytning.
P3 kvalitet indholdet vil jeg holde mig fra at diskutere men prøv at lytte til en radioavis på hhv p3 og p4 allerede der er der en betragtelig dårligere lyd på p3. 
Kom så med tævene, men jeg har ret alligevel.
|
| Til top |
|
| |