Du har ganske ret!..
Hifi lytning og hifi for udstyret's skyld, er der mange der "hænger" i...
Hifi er vejen til målet, der bør være musik nydelse.
Hvor og hvormeget der skal til for den enkelte at opnå musik nydelse (troværdig og god oplevelseaf musikken) er meget forskelligt.
Eller retter hvad og hvormeget der skal til for at abstrahere bedste og hurtigst muligt fra at det kun er nedscaleret og komprimeret reproduceret musik man oplever, og alligevel får en troværdig oplevelse ud af det.
Lykkelige er de der kan det på stort set hvad somhelst!...
Jeg kan det på meget, men oftest bedst på grej af en vis klasse / pris & kvalitet.
OG aller bedst på lige DET jeg selv har sammensat som værende det der rammer lige i "øret" hos mig...
Interessen for grejet er dog i sig selv også ganske fornøjeligt!... og er for mig sideløbende med musikken.
Der er om man må sige, harmoni og balance mellem de to sider af denne hobby, musik / reproduceret musik.
For nogle tager teknik dele over og tipper balancen, med ofte evig utilfredshed til følge eller ren fanatisme!..
Jeg har mit grej som er det til det jeg har kunne ofre der bedst gør at jeg kan nyde musik, men jeg kan sagtens nyde det på andet og har stor interesse for meget andet end lige det jeg selv har, og mener da sagtens at andet kan gøre "jobbet" lige så godt.
Nu er valget bare faldt på lige DET jeg nu har, og et valg skal man jo træffe!..
Der er også meget der spiller bedre, men det har kun min teoretiske interesse, da det ligger godt udenfor min økonomiske rækkevide.
Denne hobby er langt mere interresant hvis man er åben overfor alt grej og alle løsninger, og knap så fanatisk.
mvh.