| Forfatter |
|
Amdi88 Forum Bruger

Bruger siden: 16 April 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle sammen...
Jeg skal til at købe lidt hifi til mit værelse. Jeg vil have et 32' lcd og 5.1 surround.
Hvis vi starter med fjernsynene, så er jeg meget hooked på Samsungs fjernsyn, nok mest pga. det flotte design. Men når man læser beskrivelser og anmeldelser på nettet så scorer de altså bare ikke særligt højt ? Er Samsung overvurderet eller hur? Har tænkt på modellerne
LCD LE 32R72B, LE 32R71B, eller LE32R32. <- Kan det evt. Betale sig at vælge fx et 26' og så tage et fra deres M-serie?
Ellers har jeg kigget på fx Tænk&Tests' anbefaling JVC LT-32R71BU, som koster omkring 7,5 - 8 k som også er max. Jeg kan bare ikke forstå at det kun har 800:1 kontrast. Jeg har fået at vide at jo mere kontrast jo bedre, og de billige Samsung'er har da i hvert fald 3000. En kort forklaring på hvordan det hænger sammen?? Har I evt. Andre gode forslag ?
Nå.. Nu til lyden. Jeg har bla. Kigget på Logitech's set med trådløse baghøjtalere, som ser ud til at være ganske let at tilslutte både dvd, xbox og computer, og som har indbygget forstærker. Kan disse http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/DK/DA,CRI D=2177,CONTENTID=10928
tilsluttes tv'et og få lyd, men ikke surround ud af højtalerne? Kan man få højtaler-systemer der både virker til normalt tv og til Dvd'en? Gode Forslag modtages glædeligt. Max 2-2.5 k, gerne lidt mindre hvis det kan lade sig gøre :)
Jeg håber Nogle af jeg kloge hoveder kan hjælpe mig..
|
| Til top |
|
| |
Kaizers Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 487
|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
du bør starte med en søgning på forummet ang. lcd-tv og hvilke specs der betyder noget og hvilke der ikke går... Der er side op og side ned.. Dernæst hvad er dit samlede budget? Har du noget mod at købe brugt?
|
| Til top |
|
| |
Amdi88 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tager en kiggert på lcd forumet.
Brugt er umidelbart ok !!
|
| Til top |
|
| |
Kaizers Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 487
|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Amdi88 skrev:
Jeg tager en kiggert på lcd forumet.
Brugt er umidelbart ok !! |
|
|
Og så var der lige det med budgettet
|
| Til top |
|
| |
Amdi88 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
uh - korrekt :)
Jeg vil helst ikke bruge over 10 kilo, og kunne det holdes nede på 8-9 så græder jeg ikke en tåre ..
Men kan du hjælpe mig med hvordan det hænger sammen med almindelig fjernsyn surround og dvd surround ?
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fjernsyns"surround" er bare en funktion, hvor det virker som Stereo, men du kan ikke rigtig mærke den store effekt!..
DVD-surround, som du nok mener 5.1 med?... er hvor du - sjovt nok - har 5 ht'er og en Sub.. Så jeg vil klart anbefale en forstærker og 5 ht'er!..men hvis du både skal have fladskærm, forstærker og ht'er, for under 10 Kilo.. Så får du ret svært ved at får noget ordenligt!..
Ellers må du så gå på kompromis!..et "normalt" fjernsyn, også kan du godt få råd til resten!..
mvh Zirio
Zirio's Cinema - nu med projektor
Bassfilm
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Amdi88 skrev:
| Men kan du hjælpe mig med hvordan det hænger sammen med almindelig fjernsyn surround og dvd surround ? |
|
|
Mener du surround på TV kanaler..?
Langt de fleste film der vises på TV er kodet i Dolby Surround 2.0, hvor en Dolby Prologic dekoder som findes i et hvert surroundanlæg kan afkode det til 4 kanaler - højre/center/venstre/surround.
Under alle omstændigheder vil bare et halvgodt anlægs højttalere i 99% af tilfældende lyde bedre end de højttalere der er indbygget i tv-apparatet.
|
| Til top |
|
| |
Amdi88 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan du godt - og også få TV lyden i surround. Et af de formater det sæt understøtter er Dolby Pro-logic II, og det bruges bl.a. til at afkode surroundinformation fra stereolyden på VHS og TV.
|
| Til top |
|
| |
Amdi88 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cool ?!. Kan du se nogen steder på spec's hvorvidt det er plug 'n' play til fjernsynet, eller om jeg skal ud og have fat i andre devices ? Jeg er ikke lyd nørd.
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
De fleste TV apparater har en eller anden form for "audio out", normalt et sæt RCA-stik (de samme som bruges på DVD- og CD spillere osv. Et kabel derfra og til din forstærker skulle kunne gøre det. Logitech-sættets indgang er muligvis minijackstik, lige som på en computer, så det er muligvis et RCA-til-minijack kabel du skal ud i.
|
| Til top |
|
| |