| Sendt: 30 April 2007 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
Jeg er igang med at skifte fra Surround til Stereo og har ikke så vildt meget forstand på det - derfor spørger jeg jer :-)
Jeg hører lidt af hvert – en del vokalpræget musik (Madeline Peuroux, Jack Johnson etc), men samtidig også meget rock (Rage Against The Machine, Gammel AC/DC og Metallica, Volbeat etc) og er derfor på udkig efter et par højttalere der kan sådan lidt af hvert. Jeg har ikke brug for at spille rystende højt, men vil gerne have en fast defineret bas og en forholdsvist klar mellemtone. Mit lytterum er omkring 20m2, og ikke akustisk godt, da der er mange lige/vinkelrette flader & ingen tæpper. Det påtænker jeg dog at gøre noget ved med absorbenter på bagvæggen & tæpper på gulvet.
Jeg har læst lidt rundt omkring og tror, at et par VA Mozart Grand eller VA Beethoven Baby Grand er et godt bud i den sammenhæng. De skal spille med en Lyngdorf SDAI2175 og en Squeezebox med FLAC-encodet musik.
Nu er det jo et akademisk spørgsmål, da meget afhænger af lytterummet, men er der nogle af jer der har hørt et sådant setup? Ikke nødvendigvis med en Squeezebox som kilde, men kombinationen af SDAI2175 og VA Mozart Grand / Beethoven Baby Grand. Jeg tænker især på, om bassen måske vil blive for fremtrædende med SDAI2175 & Beethoven Baby Grand?
Jeg vil selvfølgelig prøve at komme til at høre setuppet, men ville bare checke, at det ikke er helt håbløst re. tråden "Hvad lyder forfærdentligt sammen" 
Mvh Jonas
|