Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 21:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Send ikke pakke PÅ EFTERKRAV til Grønland (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Renesemann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 24 Maj 2007 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Hejsa
Havde for 3 md siden nogle Fostex bånddiskanter til salg for 500 kr, hvor der var en fra Grønland der hed Gaabannguag Bidstrup der godt ville købe dem, skulle bare sende dem, fint nok som skrevet så gjort 163kr oveni på den langsomme post (ca 1md), da jeg ikke regnede med at han gad betale meget mere end det, for en hurtig forsendelse efter ca 1 md mailede jeg til manden om han havde modtaget pakken, jo jo den lå på poshuset skrev han tilbage. nå men så var ju alt godt troede jeg, intil for ca 14 dage siden da jeg kom i tanke om forsendelsen, og jeg ikke havde modtaget nogle penge, så jeg ned på posthuset og efterlyse pakken, fik en opringning etn par dage sennere om at Pakken var returneret fra Grønland og ville komme et par uger sennere, nå sur som jeg blev mailede jeg til gutten som naturlivis ikke svarede at han var en idiot fordi han havde påført mig en extraudgift på 163 kr.og en masse spiltid på ca 3 md. Vidste ikke dengang at jeg blev pådført yderligere en udgift på 163 kr for at få mine diskanter igen, øv øv sur røv
så send ikke noget til Grønland medmindre du kender manden og eller er sikker på at vedkomne henter varen som han/hun har bestilt   
Hilsen Renesemann
tak fordi du gad læse mine sure opstød

clauskok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Maj 2007 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Super Nederen!

Og tak for advarslen

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Sendt: 24 Maj 2007 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Hmm mærkeligt. Hva fik han lige ud af det? Bortset for en sur sælger
Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 24 Maj 2007 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Hejsa

er da ked af at høre at du har haft problemer med en køber af det grej.

Bor selv på grønland

Nu har jeg selv købt en en for-forstærker, en pladespiller, et par højttaler kabler samt en pick-up fra dette forum samt en effektforstærker fra hifi-musik

Har selvfølgelig overført pengene til sælgeren inkl. den forventede fragt.

Og dette har jeg indtil videre ikke oplevet noget problem med.

mangler kun at modtage pladespilleren men ellers er alt da modtaget - skønneste orden her...

Til top Vis Lethvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lethvig

oink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 Maj 2007 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Velkommen i klubben. Har fornylig prøvet det samme, bare hertil lands. Mine udgifter var mindre end dine, men ærgelsen over sit møje/døje/besvær er ligeså stor som din. Jeg prøver stadig at lade glæden over de succesfulde handler overskygge de (få) dårlige.

Keep it up

Til top Vis oink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oink

Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2007 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

nu ved jeg ikke hvordan betalingen har været, men hvis den har været forudbetalt lige som det jeg har gjort, var der jo også den mulighed at såfremt varen ikke blev afhentet, at den så ikke skulle returneres...det mener jeg også man kan gøre.

men hvis den har været forudbetalt så er fjolset der købte dem, da utrolig stupid ved ikke at hente varen... 

Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2007 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

okay ser det er ikke kun er Grønland der er problemet. Så det var måske nemmere at sige at lad for guds skyld være med at sælge noget der skal sendes som ikke er forudbetalt!

Renesemann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2007 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Hej igen
Plejer at give den muglighed, og ser også helst at tingene der bliver solgt bliver forudbetalt, men vidste ikke lige hvordan muglighederne er til Grønland, så derfor blev det på efterkrav, men tingene bliver extra ærgelig når man nu har gået og ventet så længe, hvor man i virkeligheden kunne have solgt/købt en masse andre ting imellemtiden, 3 md er lang tid, specielt når man nogle gange kun lige har sat en annonce i, og et par timer sennere har man solgt varen og er videre med sit liv. men 325 kr for intet er altså totalt nedern
Hilsen Renésemann

Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2007 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Kan jeg da godt forstå Renésemann. Nu hvor jeg har boet her i lidt over 11 år har jeg jo så også det kendskab der gør at jeg ALDRIG ville have sendt noget til en forbruger her i landet på efterkrav. For det er desværre sådan mange gange her, at der er mange der bestiller noget på et tidspunkt hvor de har penge, og så når tingene kommer frem så har de brugt dem i mellemtiden.

Så vil hellere omformulere din overskrift til: LAD VÆRE MED AT SENDE PR EFTERKRAV TIL GRØNLAND...For jeg vil da stadig meget gerne have lov til at bestille noget fra en privat forbruger i DK. :-).

Brugt markedet for hi-fi heroppe er for at sige det mildt MEGET begrænset. Det eneste man næsten kan købe af lyd er de såkaldte alt i et surround anlæg!!!

Renesemann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2007 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Hejsa
Lethvig
Ville også, men så blev den for lang (Det blev den sku alligevel) en anden god gang sælger jeg nok også til Grønland igen, men bare ikke lige sådan her i den nærmeste fremtid, og ja du har nok ret, pengene er sku nok gået til naturalier
Hilsen Renesemann

Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2007 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

ja naturalier der findes på en grøn flaske

Nickname
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil

Bruger siden: 07 Januar 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 Maj 2007 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Sjovt nok, har en Gaabannguag Bidstrup også henvendt sig til mig om nogle bånddiskanter, men da jeg krævede forudbetaling for diskanterne og forsendelsen, skete der ligesom ikke mere i den sag, han henvendte sig i hvert tilfælde ikke igen. Han har nok købt dem af dig i stedet for  

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Sendt: 25 Maj 2007 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Nickname skrev:
Sjovt nok, har en Gaabannguag Bidstrup også henvendt sig til mig om nogle bånddiskanter, men da jeg krævede forudbetaling for diskanterne og forsendelsen, skete der ligesom ikke mere i den sag, han henvendte sig i hvert tilfælde ikke igen. Han har nok købt dem af dig i stedet for  

Det er vanvittigt.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 26 Maj 2007 kl. 08:24 | IP-adresse registreret  

Renesemann skrev:
og jeg ikke havde modtaget nogle penge,

Det er kotyme at køber betaler FØRST, og når man har modtaget pengene så sender man varen.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 26 Maj 2007 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Ved køb til og fra udlandet overfører jeg altid/bruger paypal, eller kræver samme hvis det er noget jeg sælger. Ved indland vurderer jeg efter personen hvad jeg vil gå med til, både ved køb og salg.

Jeg har solgt til grønland før, manden overførte inden og han fik varen som aftalt.

Den ene gang jeg har fejlbedømt en person har jeg kørt ned i den anden ende af landet for at få ham til at forstå at handlen skulle gå tilbage, det er lidt sværre på Grønland.

Mit Setup
Til top Vis Cyber-Frog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cyber-Frog

Migo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 26 Maj 2007 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Ham kære Gaabannguag Bidstrup har jeg også haft fornøjelsen af.. Overførte 3500,-kr til ham sidste år i september, for nogle sub-basser og subforstærker. Han ringede flere gange til mig, og var meget venlig, så jeg betroede pengene til ham på forhånd, dumt valg.. Derefter ringede og ringede og ringede og ringede og ringede og ringede jeg til manden, hans børn tog tlf og snakkede kun Grøndlandsk, fik aldrig kontakt til ham igen, ligeledes besvarede han ikke mine mails.. Det gik der mange måneder med, så tog jeg den beslutning, at true ham med advokat, skrev om et omfattende samarbejde i mellem dansk og Grønlandsk politi, at alle hans personlige sager ville blive undersøgt osv osv.. Velvidende at det ikke stod i min magt at gøre dette. Men 6 uger efter kom der sgu en pakke til mig, og indholdet var korrekt og velfungerende, HELDIGT. Kunne se på datoen, at den var sendt dagen efter min sidste mail.

Så der er håb endnu, men jeg handler ALDRIG med en Grønlænder eller ikke kendt person på den måde mere, ærgeligt at miste troen på folk.

Til top Vis Migo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Migo

Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2007 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

altså - kan ikke se at grønland skal blandes ind i dette her - jo distancen er lang fmellem dk og grønland

som jeg har gjort opmærksom på tidligere i tråden har jeg da som er bosiddende i grønland købt af personer her i forumet ogaf een på et andet forum. Dette har selvfølglig altid været med overførsel via banken - og har altdi gjort personerne opmærksom på at de slevfølglig ikke skal sende noget som helst af sted før pengene er modtaget på deres konto.

Du kan vende det om, at det ville være kedeligt hvis der var nogen af dem der solgte som var useriøse og som "glemte" at sende varen.

Dette er helt og aldeles et tilllidsspørgsmål.

Men som der også er blevet gjort opmærksom på, så er det altså ikke kun uden for landet der findes fjolser som ikke kan finde ud af at afslutte en handel på en korrekt måde.

Så vil igen sige - at lad da være med at lade een person ødelægge det for alle os andre hæderlige mennesker...

Kan endvidere til jeres alleammens infor oplyse at den almindelig langsomme skibsfragt kan tage fra 14-45 dage - hvis man er uheldig...dette skyldes at skibsfrageten til og fra grønland ikke altid fungere - lige som det kan tage 5-10 dage for et brev at når fra københavn med luftpost som flyver afsted fra KBH hverdag mandag-fredag - dette kan så igen skyldes den dårlige pakning i københavn...

Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2007 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

send mig en PB med hans info så skal jeg nok tage affære her

doxa300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 26 Maj 2007 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Har lige solgt en Pladespiller til Lethvig, ingen problemer i den handel. Så det er vist ikke Grøndland er er problemer med.
Til top Vis doxa300's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af doxa300

Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2007 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

hejsa doxa300

takker - det er også det jeg vil ind på her..det er det at hvis man sender pr. efterkrav at det kan gå galt og der er brådne kar MANGE steder...og selvom jeg er dansk er jeg sikkert ikke den eneste hæderlige heroppe... 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes