Emne: Hvorfor jeg hader Elgiganten, electric... ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 00:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, jeg var ude i Elgiganten og Electric city for at finde en billig dvd til kæresten idag. Og alle mine fordomme blev opfyldt !! Ingen service! ( vi vented i 30 min!) ingen produkter fra kataloget og så ved ekspedienterne ingen ting!!!
Jeg stod og småfnissede lidt da har prøvet at sælge en dvd til min kæreste,,,( "Du skal købe et tykt scartstik hos os...ellers bliver billedet ståndende på tv'et når du slukker!! Det kan du køber hos os...)
"Der skal være to laser i da det giver bedre billede og lyd på dvd"!! Da en læser lyden og den anden billedet ( come on...i en afspiller til 700 kr!)
Er der andre der har lignende erfaringer?
Det mindede mig lige om hvorfor jeg ikke handler sådan et sted!
|
| Til top |
|
| |
micjac Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1173
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 01:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo discountbutikker. De satser ikke på service, de
satser på pris. Gå i TapeConnection hvis du vil have service ud
over det sædvanlige og en god pris.
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 01:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jammen det gør jeg skam også! Det var ikke mig der handlede der! Jeg var bare overrasket over at det var så slemt som jeg frygtede.
TC og Hi-Fi klubben
|
| Til top |
|
| |
franklj Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 04:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ville gå i elgiganten hvis jeg hviste hvad jeg gik efter. fx tv. der er de billigst.
men hvis i kender nogle der er bedre eller billigere med tv må i godt se smide et indlæg. __________________ Denon 1603, amitech dvd 704, Samt sony 32" fx 68 100hz 16:9.
2stk Dali Concept 6
2stk Dali Icon 6
1stk Dali Icon 2 center
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 06:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
|
Hej, jeg var ude i Elgiganten og Electric city for at finde en billig dvd til kæresten idag. Og alle mine fordomme blev opfyldt !! Ingen service! ( vi vented i 30 min!) ingen produkter fra kataloget og så ved ekspedienterne ingen ting!!!
Jeg stod og småfnissede lidt da har prøvet at sælge en dvd til min kæreste,,,( "Du skal købe et tykt scartstik hos os...ellers bliver billedet ståndende på tv'et når du slukker!! Det kan du køber hos os...)
"Der skal være to laser i da det giver bedre billede og lyd på dvd"!! Da en læser lyden og den anden billedet ( come on...i en afspiller til 700 kr!)
Er der andre der har lignende erfaringer?
Det mindede mig lige om hvorfor jeg ikke handler sådan et sted!
|
|
|
Hehe ja jeg har lignende erfaringer:
1. Electric City, en flink dame kigger på en cd-afspiller. Det er en Kenwood til 1497,00 kr. Den flinke ekspedient tegner og fortæller og pointerer blandt andet at denne maskine har indbygget D/A-konverter hvilket gør at den er fremtidssikret.........
2. Elgiganten, jeg kigger på et PixelPlus som jeg i forvejen er principiel modstander af pga. det elendige billede jeg endnu ikke har fået demonstreret som noget godt. Ekspedienten sætter en Philips dvd-afspiller til med et rimeligt Ixos Scart-kabel. Han finder Gladiator på dvd og sætter på, og den snurrer lystigt alt imens jeg undrer mig over hvorfor billedet stadig er så kornet og digitalt at se på. Det får ekspedienten til at udbryde at jeg nu skal tænke på at deres antenne-forhold ikke er de bedste.......*host* undskyld mig, udbryder jeg, du har lige sat en dvd-film på og den kører skam endnu. På en brøkdel af et sekund er han ildrød i hovedet og lusker ret hurtigt af og dette uden at jeg overhovedet ser ham igen.
Det var mine sparsomme oplevelser i de to super-butikker.
Jeg undrer mig iøvrigt stadig over hvad f..... de lærer på skolen på Sjælland! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Peter Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 621
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 07:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
sælgere i den slags butikker skal også kunne sælge køleskabe, krølle jern og støvsuger poser, så der er måske ikke så underliget at de ikke er experte på dvd/hifi området !
hvis man vil have "expert" rådgivning, skal man nok over i en special forretning.
det kan da vel ikke komme bag på nogen 
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 07:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næ det burde det ikke.
men når de ansætter folk burde de da undersøge om folk har bare den mest grundlæggende viden om de produkter de har i butikkerne.
Eller i det mindste instruere dem om at finde en der har det, hvis der er noget de ikke kan svarre på, frem for at bilde folk noget sludder ind. __________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 07:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og det sludder som der er eksempler på her, vidner om at der er et problem. JEg går ikke ud fra at princippet med Elgiganten og Electric city kun var at skabe butikker forbeholdt lallende idioter og godtfolk som ikke bekymrer sig det mindste omkring tingene fordi de ikke fatter hvad teknikken går ud på! De skal stadigvæk på den fine skole derovre på øen, så jeg undrer mig over hvad de lærer. Kender selv et par stykker der er uddannet indenfor området og arbejder andre steder end de omtalte kæder, og deres viden er enorm i forhold til dette. Og de sælger endda også mikrobølgeovne og barbermaskiner osv. Jeg kunne fristes til at tro at dem der "ender" i de to kæder er af dårligste klasse, men jeg håber at det er for hård en dom at stille!
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
tp acoustics Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 77
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 08:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa lille historie....
har været til jobsamtale der inde og wooow de vil godt nok ikke ha' nogle der ved noget om tingene det er profit profit profit sad og fortalte at jeg har arbejdet i HI-FI klubben og i DAT og hviste en masse om HI-FI og Computer dimser da jeg også har siddet som IT supporter.... men nej fik slet ikke jobbet mente at jeg bestemt ikke kunne sælge nok.... så et ord om Elgiganten sikke nogle "SKVATNAKKER"
--MvH Thomas P.
|
| Til top |
|
| |
Cabal Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 152
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Well, man sætter jo heller ikke en mekaniker til at sælge biler.. måske du har været overkvalificeret... det er jo ikke sikkert at El-gigantens typiske kunder, har lyst til at høre en masse om konvertere og andre dippedutter inde i dimsen...
Hvis du nu havde fortalt dem, at du i gennemsnit solgte super-ekstra-5års-forsikringer til 80% af dine solgte produkter i hifi-klubben, havde de nok hyret dig på stedet..
Held og lykke med job-søgningen, hvis det fortsat er aktuelt.
hilsen Cabal
|
| Til top |
|
| |
paff Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har faktisk gjort mig de modsatte erfaringer. (Lang beretning )
Sidste sommer købte jeg en Denon AVR1803 Receiver, Gale 5.1 højtalere og kabler hos Hifiklubben i Odense. Jeg fik en ok betjening i butikken, selv om han ikke var meget for at demonstrere de enkelte dele for mig. Det var bare det der, jeg skulle have, ingen tvivl om det. Og dum som jeg er, finder jeg mig i hans uvillighed. Når jeg ser tilbage på det, var han ikke særligt interesseret i mine behov. Han skulle bare have solgt det dyreste udstyr, han kunne sælge mig. Heldigvis havde jeg låst mit budget fast hjemmefra. Da jeg så får udstyret leveret, finder jeg ud af, at centeren mangler(!). Jeg ringer derned, og får at vide, at den da vist nok var i restordre. Den ville komme om et par uger(!). Lettere ophidset, beder jeg ham om, at få ejeren til at ringe til mig, så snart han kunne. Ringede han nogensinde? Nope! Kom centeren to uger senere? Nope! På den 15. dag ringer jeg derned. Nu var den vist på vej. For h.... tænker man så. Jeg beder ham om, at få chefen til at ringe snarest muligt. Nu skulle han have noget at vide om hans lalleglade forretningsmetoder. Ringede han? Selvfølgelig ikke! Centeren ankom dagen efter, og jeg besluttede mig for ikke at ringe derned igen. Det ville vist ikke nytte noget. Til gengæld tror jeg, at det varer lidt før jeg skal i Hifiklubben igen...
OK, forleden dag var jeg så i Elgiganten i Odense. Inden for ganske få minutter kommer der en hen og spørger, hvad han kan gøre for mig. Jeg siger, at jeg er interesseret i det 32" fjernsyn han har på tilbud. Efter at have spurgt til flere forskellige forhold, såsom hvad jeg vil koble til fjernsynet, hvor tæt jeg sidder på det, osv osv., viser han mig et 28" Real flat Philips, som han mener passer bedre til min situation. Jeg havde jo læst lidt op på det hjemmefra, så jeg kendte de fleste begreber, og jeg fornemmede, at han vidste alt det, han skulle vide. Der var ikke noget der. Og jeg følte ikke, at han absolut ville sælge mig deres dyreste modeller.
Uden at ville reklamere helt vildt for Elgiganten, så synes jeg, det er en reel butik. Man bør nok ikke have så høje forventninger til en discountforretning til at begynde med, men jeg har været heldig med betjeningen indtil videre (også da jeg i sin tid købte bærbar computer til kæresten derinde).
MVH, Ham der gav 4500kr for en AVR1803, en måned før 1804 kom ud, og 1803'eren blev sat ned til 3000kr. (Ja, også det er jeg stadig bitter over. Hifiklub min bare.)
|
| Til top |
|
| |
tp acoustics Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 77
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Paff
nu du nævner Hi-Fi Klubben så har jeg ikke meget til overs for den biks efter at den er blevet en stor kæde med navn audionord eller hvad det nu hedder... ved ikke om der ernogle der kan huske i Gamle dage da hifi klubben var en KLUB med et godt kvatals blad med artikler og anmeldelser og i AVIS tryk som hed Audiovisen, har stadig en masse af dem liggende... Den gang kunne man snakke om Kvalitet og service... Men slet ikke nu da NAD 218 kom ud for gud ved hvor lang tid siden kostede den 5995,- to år senere kostede den pludselig 7499 og så meget f**king inflashion har der sku ikke været på 2 år og sjovt nok kom den pristigning da de gik over til den måde de køre butikken nu lidt mere FONA agtigt ... men Staklerne lever stadig højt på deres gamle Renové... skrammende at se hvor mange der bliver taget godt og grundigt bag i af den Biks nu bare min affaring
-MvH Thomas
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
I det elektroniksupermarked jeg arbejdede i engang, var det kun 3 ud af 50 ansatte der havde gået på Radiohandlerskolen i Ringsted.
Come-on tænk jer lige om: Hvis man går ind i en butik FORDI de generelt har billige varer, så kan man da heller ikke forvente top-kvalificeret rådgivning.
Omvendt: Hvis man går ind i en butik FORDI man forventer kvalificeret rådgivning, så kan man jo heller ikke forvente byens laveste priser.
Og når man så nogengange får god vejledning i elektroniksupermarkedet så er det sikkert fordi man lige rammer deres butikschef eller eneste hifi-nørd, hvor kvalificeret han så end er. Så kommer man de steder, bør man klart finde ud af hvem det er, og så insistere på at blive betjent af ham/hende.
Men læg også mærke til at man har forskellige 'yndlings'ekspedienter i de rigtige hifi-butikker. Det er bare et ekstra argument for at handle der hvor man føler sig i gode hænder.
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
(HE)Nrik har jo helt ret. Man få hvad man betaler for. Det er jo ikke uden grund at El-giganten mfl. har lave priser. Det er bevidst ikke så mange ansatte på arbejde ad gangen og der er mange af de ansatte der er studerende/deltidsansatte for at spare penge på lønomkostninger. Desuden tror jeg de fleste herinde vil være (lidt) overraskede over hvor ligeglade Hr. og Fr. Danmark er med specifikationer osv. De vil bare gerne spare nogle penge og føle at de har gjort en god handel.
/U.
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
NriK skrev:
|
Men læg også mærke til at man har forskellige 'yndlings'ekspedienter i de rigtige hifi-butikker. Det er bare et ekstra argument for at handle der hvor man føler sig i gode hænder.
|
|
|
Helt enig. Det gælder jo sådan set for alle butikker, at det betyder utroligt meget hvem der har ekspedieret en. Derfor de mange modsigende oplevelser.
|
| Til top |
|
| |
Grandmuul Branchemedlem

Bruger siden: 10 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 242
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu må jer super kritikere tag jer lidt sammen.. Jeg kan godt forstå jeres vrede over dårlig service, lille viden om produkterne osv.
MEN, finder i et 28" TV til 1849,- i en special forretning? Finder i en mærke-DVD afspiller til 499,- i special forretninger? Finder i et surround system til 999,- i en special forretning?
Nej, det gør i ikke. Hvis samtlige af ElGigantens medarbejdere var skolet i Hifi, ville de slet ikke kunne holde en så lav pris, da disse slags medarbejdere formodentligt ville søge om en bedre løn? I kan da ikke forvente, at medarbejdere i Danmarks billigste radio/tv forretning ved alt om produkterne? Jeg vil give jer ret i, at det er bedre at melde klart ud hvis man ikke ved hvad man taler om, men synes det er overdrevet at svine dem til, for hvad kan man forvente når de er så billige?
At de så ikke altid har avis produkter hjemme, ligesom mang andre radio/tv forretninger heller ikke har, skyldes det oftes at leverandørerne svigter, og det er da også dybt beklageligt... Dog skal i være opmærksom på, at de har 3 dages annonce garanti, så de skal kunne fremskaffe varen inden for 7 dage, eller sælge et tilsvarende eller bedre produkt til samme pris.
Jeg tvivler stærkt på, at medarbejdere i Netto ved, hvordan en vin skal behandles, mht. temperaturer, lys osv.
Folk der handler i disse forretninger forventer jo heller ikke at medarbejderne er speciallister. Dog forventer de at de ved lidt om varerne, sådan til husbehov, og ved de ikke det, er det selvfølgelig åbenlyst at der er noget galt.
mht. til ventetid, virker 10 minutter hurtigt som en halv time... ved vi jo alle.. på den anden side set, hvis en kæde som ElGiganten skulle have ansat nok til, at ventetiden aldrig kom over 2-3 minutter, ville de heller ikke kunne sælge varerne til den pris de gør.
I finder ikke en kæde i Danmark, der har bedre garanti forhold end ElGiganten.
1. I kan prøve jeres vare i 30 dage, og returnere den igen..
2. Kommer i inden for 3 dage, skal de have varen på lager (undtagen hvis det er køtilbud eller begrænset antal) eller kunne fremskaffe den inden for 7 dage.. ellers får i et tilsvarende eller bedre produkt.
3. I har 30 dages prisgaranti, som dækker mod alle fysiske forretninger i Danmark!!!
Så prøv at lade være med at få et flip, fordi i har fået en mindre god service. I kan sgu ikke forvente andet. Så må i gå i Hifi klubben, eller en butik i den stil, og give det dobbelte... Det er ikke forbudt at tænke selv...
|
| Til top |
|
| |
TPNielsen Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 44
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
paff skrev:
|
Jeg har faktisk gjort mig de modsatte erfaringer. (Lang beretning )
Sidste sommer købte jeg en Denon AVR1803 Receiver, Gale 5.1 højtalere og kabler hos Hifiklubben i Odense. Jeg fik en ok betjening i butikken, selv om han ikke var meget for at demonstrere de enkelte dele for mig. Det var bare det der, jeg skulle have, ingen tvivl om det. Og dum som jeg er, finder jeg mig i hans uvillighed. Når jeg ser tilbage på det, var han ikke særligt interesseret i mine behov. Han skulle bare have solgt det dyreste udstyr, han kunne sælge mig. Heldigvis havde jeg låst mit budget fast hjemmefra. Da jeg så får udstyret leveret, finder jeg ud af, at centeren mangler(!). Jeg ringer derned, og får at vide, at den da vist nok var i restordre. Den ville komme om et par uger(!). Lettere ophidset, beder jeg ham om, at få ejeren til at ringe til mig, så snart han kunne. Ringede han nogensinde? Nope! Kom centeren to uger senere? Nope! På den 15. dag ringer jeg derned. Nu var den vist på vej. For h.... tænker man så. Jeg beder ham om, at få chefen til at ringe snarest muligt. Nu skulle han have noget at vide om hans lalleglade forretningsmetoder. Ringede han? Selvfølgelig ikke! Centeren ankom dagen efter, og jeg besluttede mig for ikke at ringe derned igen. Det ville vist ikke nytte noget. Til gengæld tror jeg, at det varer lidt før jeg skal i Hifiklubben igen...
OK, forleden dag var jeg så i Elgiganten i Odense. Inden for ganske få minutter kommer der en hen og spørger, hvad han kan gøre for mig. Jeg siger, at jeg er interesseret i det 32" fjernsyn han har på tilbud. Efter at have spurgt til flere forskellige forhold, såsom hvad jeg vil koble til fjernsynet, hvor tæt jeg sidder på det, osv osv., viser han mig et 28" Real flat Philips, som han mener passer bedre til min situation. Jeg havde jo læst lidt op på det hjemmefra, så jeg kendte de fleste begreber, og jeg fornemmede, at han vidste alt det, han skulle vide. Der var ikke noget der. Og jeg følte ikke, at han absolut ville sælge mig deres dyreste modeller.
Uden at ville reklamere helt vildt for Elgiganten, så synes jeg, det er en reel butik. Man bør nok ikke have så høje forventninger til en discountforretning til at begynde med, men jeg har været heldig med betjeningen indtil videre (også da jeg i sin tid købte bærbar computer til kæresten derinde).
MVH, Ham der gav 4500kr for en AVR1803, en måned før 1804 kom ud, og 1803'eren blev sat ned til 3000kr. (Ja, også det er jeg stadig bitter over. Hifiklub min bare.)
|
|
|
Det er nok værd at have i frisk erindring, at det er en almindelig kendt sag, at de annoncerede tilbud i eksempelvis Elgiganten sommetider har det formål at overbevise køberen om, at han skal købe et helt andet produkt (Hvor avancen er bedre). Ved ikke at sælge dig 32"'eren har sælgeren beholdt det ann. apparat i butikken, og solgt dig et produkt han (måske) har tjent væsentligt bedre på.
Food for thought !
|
| Til top |
|
| |
micjen Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vel talt grandmuul !
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan jo sagtens handle de steder, man skal bare vide hvad man går efter og så købe det, de har mange gode tilbud især på fjersyn ind imellem.
Personligt har jeg da handlet der, men jeg har vidst nøjagtig hvilken model jeg er gået efter og bare taget varen og gået til kassen.
Men jeg krummer da tæér med det jeg læser og et eller andet sted er det da en forfærdelig rådgivning folk får. ,
__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er enig i at man ikke skal forvente det helt store fra den slags sælgere. men man må da kunne forvente at de ved bare lidt, og ikke forsøger at presse folk til at købe et eller andet ubrugeligt bras der alligevel ligger over budgettet.
jeg handler da i den slags butikker, men jeg forsøger at begrænse det. og så gør jeg netop som Slips, tager de ting jeg vil have og afsted til kassen.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|