Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 14:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: ML eller HVAD ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
holger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 09 Januar 2004 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

siden 1998 har jeg sparet op til MARK LEVINSON 332 eller nu ML 335 og ML 38,ML 380 er det dumt, jeg hørte 332 + 38 i år 1998 hos ONKEL TOM den lyd husker jeg stadig. Så det jeg vil have hjælp til er der noget andet i den prisklasse i dag der er edre ?

P.S. JENSEN MÅ MEGET GERNE SVARE DA HAN JO ER EN MAND DER HAR PRØVET MANGE GODE ANDLÆG.

på forhånd TAK

brorlille
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 Januar 2004 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

hej holger

jeg har hørt lidt forskelligt dyrt grej.

jeg ville satse på mcintosh på effektsiden - det slår det meste om ikke alt.

kodeordene er bla. musikalitet, kontrol, power og letflydenhed.

på forforstærkersiden vil jeg foreslå en krell med nogle år på bagen - så får man meget for pengene, eller evt. en rigtig mark levinson fx ml7.

krydsmads

Til top Vis brorlille's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brorlille

holger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2004 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

brorlille skrev:

hej holger

jeg har hørt lidt forskelligt dyrt grej.

jeg ville satse på mcintosh på effektsiden - det slår det meste om ikke alt.

kodeordene er bla. musikalitet, kontrol, power og letflydenhed.

på forforstærkersiden vil jeg foreslå en krell med nogle år på bagen - så får man meget for pengene, eller evt. en rigtig mark levinson fx ml7.

krydsmads

hej brorlille hvad mener du med en RIGTIG   ML

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 09 Januar 2004 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

holger skrev:

siden 1998 har jeg sparet op til MARK LEVINSON 332 eller nu ML 335 og ML 38,ML 380 er det dumt, jeg hørte 332 + 38 i år 1998 hos ONKEL TOM den lyd husker jeg stadig. Så det jeg vil have hjælp til er der noget andet i den prisklasse i dag der er edre ?

P.S. JENSEN MÅ MEGET GERNE SVARE DA HAN JO ER EN MAND DER HAR PRØVET MANGE GODE ANDLÆG.

på forhånd TAK

Hm , nu kender jeg ikke til hvordan du vil have din lyd , men hvis du kunne lide lyden fra det du hørte ved tom så er det jo ML du vil have .

Men jeg ville finde en ML333 og en ARC preamp , glemt alt om ML38 eller ML38s  , skal det være ML preamp så ML26S .

Jeg synes ML38 ML38S ødelægger den ja gode lyd fra ders amps de kommer slet ikke til ders ret med de to preamp .

Men det kunne også være MC 402 og en C42 .

Men jeg ved ikke hvordan du vil have lyden .

Jeg ved selv jeg vil køre med MA6900 nu og den bliver , og noget CEC , og hvis jeg en dag skulle bruge mere power så blev det nok en eller to MC500.

Men der er flere ting du skal passe på med når du køber brugt ML , kik altid på bunden på ders amps lugt til dem , lugter de brandt glem den .

Ja hold dig fra ders preamps .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

brorlille
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2004 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

hej holger

med en rigtig ml mener jeg en der er udviklet under ledelse af mark levinson dvs fra 1986 eller før. http://www.frenchimages.com/marklev/

"jamen der er jo kommet så meget ny teknologi!"

måske, men tilsyneladende ikke bedre. meget udvikling i dag går ud på at forenkle og gøre billigere at producere og ikke på at udvikle bedre lyd

krydsmads

Falken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 Januar 2004 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Hvad mener du præcist med den kommentar om ML Preamps? Lydmæssigt, konstuktionsmæssigt? Gider du ikke uddybe det?

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 09 Januar 2004 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Falken skrev:
jensen skrev:

Hvad mener du præcist med den kommentar om ML Preamps? Lydmæssigt, konstuktionsmæssigt? Gider du ikke uddybe det?

Lyden , den er ikke særlig dynamisk og meget kedelig i lyden ,  der skal skrues meget op før der sker noget , især bunden og når det så er gjort , hænger det slet ikke sammen .

I mine øre er det en total mislykket preamp .

Hvordan den er opbygget ved jeg ikke og er også lideglad , men det er heller ikke det mest stabile ML har lavet .

ML26S er nok en af de bedste preamp jeg har hørt , den har alt som ML38 ML38S ikke har .

Kan være ML38 ML38S passer bedre sammen med røramps det har jeg ikke prøvet , men sammen med ML amps ej heller ikke sammen med BAT MC .

prøv at få fat i et ML setup med en ML38 eller ML38S også en del andre preamps så vil du høre .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

he-man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Januar 2004 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Hvilken preamp vil så gå bedst, med en ML amp..?
Til top Vis he-man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af he-man

Scala Hifi
Branchemedlem
Branchemedlem
Scala Hifi

Bruger siden: 29 April 2003
Sendt: 09 Januar 2004 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Hej Holger,

det er skønt når man får en oplevelse med musik som huskes i flere år. Når det huskes i flere år er det ikke detaljerne, rummet og perspektivet eller den stramme bas der huskes – det er den samlede oplevelse med musikken. Når det en sjælden gang sker, er det fordi vi oplever at musikken påvirker os i en grad vi ikke har oplevet før. Hårene rejser sig over hele kroppen.

Det er lige præcis det musik handler om. Og hvis du vil have det allerbedste så skal du selfølgelig prøve om Mark Levinson giver dig den samme oplevelse igen. Men jeg synes du skal prøve nogle alternativer for at være sikker på din beslutning. Det her er måske den eneste gang i dit liv du bruger så mange penge på dit musiksystem.

Jeg synes du også skal prøve at lytte på et Linn system. Der er mange meninger om Linn, men sådan er det nok når man har en klar holdning til tingene. Linn har altid fokuseret på musikken, teknikken er kun et redskab der bruges til at genskabe musikken på den mest realistiske og overbevisende måde. Vi har stort set hele Linn programmet stående i butikken. Det er bare at ringe i forvejen, så står det system du ønsker at lytte på klar i et af vores demorum. Hvis du får den samme oplevelse som du fik med Mark Levinson, så synes jeg vi skal arrangere at du lytter systemerne direkte mod hinanden. På den måde kan du være helt sikker på at vælge rigtigt.

Ole Iversen
Til top Vis Scala Hifi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scala Hifi Besøg Scala Hifi's Websted

holger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2004 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
holger skrev:

på forhånd TAK

Hm , nu kender jeg ikke til hvordan du vil have din lyd , men hvis du kunne lide lyden fra det du hørte ved tom så er det jo ML du vil have .

Men jeg ville finde en ML333 og en ARC preamp , glemt alt om ML38 eller ML38s  , skal det være ML preamp så ML26S .

Jeg synes ML38 ML38S ødelægger den ja gode lyd fra ders amps de kommer slet ikke til ders ret med de to preamp .

Men det kunne også være MC 402 og en C42 .

Men jeg ved ikke hvordan du vil have lyden .

Jeg ved selv jeg vil køre med MA6900 nu og den bliver , og noget CEC , og hvis jeg en dag skulle bruge mere power så blev det nok en eller to MC500.

Men der er flere ting du skal passe på med når du køber brugt ML , kik altid på bunden på ders amps lugt til dem , lugter de brandt glem den .

tak jensen, men hvad så med ML 380  / ML 380S

brorlille
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2004 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

hej

dit søgen kan stoppe her!

du skal bare købe linn.

hver gang du har lidt penge til rådighed, så har linn en opgraderingsmulighed

krydsmads

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2004 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Som sikkert alle ved så er Linn og Mark Levinson så forskellige som noget kan være, så jeg kan ikke se Linn som en option i forhold til Mark Levinson.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 09 Januar 2004 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Det kommer jo helt an på hvad man er til og om man kan lide det man hører, men umiddelbart vidste jeg også hvad jeg ville vælge!

Men tilbuddet fra Scala er da fint og værd at tage med, specielt hvis muligheden for at sammenligne de to mærker mod hinanden - det kunne rent faktisk være spændende nok, også for at se om fordommene og teorierne holder!

Falken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2004 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Det kommer jo helt an på hvad man er til og om man kan lide det man hører, men umiddelbart vidste jeg også hvad jeg ville vælge!

Men tilbuddet fra Scala er da fint og værd at tage med, specielt hvis muligheden for at sammenligne de to mærker mod hinanden - det kunne rent faktisk være spændende nok, også for at se om fordommene og teorierne holder!

Måske hvis Scala selv kunne levere ML grejerne. Ved ikke hvor "nemt" det er, at låne udstyr fra en anden butik/brugtsælger, for at slæbe det ind i scala, og teste. Men fair nok. Scala har tilbudt det, hatten af for det! Men realistisk set, så er det nok ikke sandsynligt? 

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 10 Januar 2004 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:

Som sikkert alle ved så er Linn og Mark Levinson så forskellige som noget kan være, så jeg kan ikke se Linn som en option i forhold til Mark Levinson.

GUD jeg er lidt enig med dig nu  er det sket før ? jeg mener også at Linn og ML representere 2 forskellige ting, men tag da imod Ole's tilbud det skader jo ikke at lytte og du kan jo altid løbe skriende væk hvis lyden ikke er tilfredstillende. Da jeg i sin tid ville bruge alle mine spare penge og lidt mere til min system løb jeg rundt i 12 måneder i forskellige butikker for at lytte alt, for snyde sig selv for at undersøge så meget som muligt er ikke så godt. Det kunne jo være du ente i KBh i en af de HIFI butikker med rør grej hvem ved eller Lydgalleriet i Århus men et stort setup af Gryphon. London tur retur 300kr med ryan air og der er MANGE HIFI bitukker i London. 

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

270961
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Sendt: 17 Januar 2004 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Hej Holger.

Hvis du er til ML og synes du har fået en god oplevelse og det er det der står dit hjerte nærmest, så køb ML. Alt anden investering vil du fortryde, hvis du tænder netop på dette fabrikat. Du får iøvrigt heller ikke højere gensalgsværdi hos mange andre fabrikater.

Mvh

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes