Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 00:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Forstærkerdata (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 30 August 2007 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Her kan debatten omkring forstærker data fortsætte

Debatten kom herfra

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=56385&P N=1&TPN=6
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Storbjerg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 August 2007 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Her kan debatten omkring forstærker data fortsætte

Har jeg misset noget? kan du linke til tidliger tråd evt?
Til top Vis Storbjerg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Storbjerg

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 August 2007 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Du kan IKKE opnå en fordobling, og det burde du vide nu du siger du har teknisk indsigt.

Når du har teknisk indsigt bør du også vide at man SKAL opgive minimumsdata.

Og når du har teknisk indsigt burde du også vide at de fleste highend producenter opgiver deres effekt som det dobbelt i 4 ohm.

Og du burde vide at ingen har haft problemer med det, hverken med vore, eller nogen som helst andres produkter, i hele verden, før der var en der syntes der skulle laves hetz på det her på h4a. Det morsomme var bare at hans egen forstærker var opgivet til 120/240.. nøjagtig som det vi blev hetzet for. OG hans kunne bare ikke levere wattene.. det blev vist til 20% for lidt.. det hetzer DU derimod ikke ? hvorfor egenligt ikke.. der er ikke kun tale om at skrive man fordobler.. men endvidere leverer produktet end ikke varen

Jamen da!
Har vi ikke Esbjerg på banen her.

Jeg kan huske, at du har refereret fra en test i et tysk blad.
I den selvsamme test finder man denne powercube på Dali Gravity:

Og nu er mit spørgsmål så.
Hvor er det lige den ikke leverer varen.
Hvordan kan man faktisk overhovedet tillade sig at nævne den i en Densen sammenhæng.
Man kan ikke finde noget punkt, hvor de faktisk kan sammenlignes.
Det er lifestyle mod den totale overmagt.

Det der undrer mig allermest er dog, at da du refererer fra denne test, så må denneher powercube være dig bekendt.

Men hvis den skulle være svær at forstå, så har dette tyske blad målt, at den afgiver 28,28V ind i 8, 6, 4, 3, 2 Ohm i +-60grader uden overhovedet at indskrænke udgangsspæningen.

Under cuben står der osse ét eller andet på vist nok tysk.
Det skulle betyde "absolut stabil i enhver belastning"
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 August 2007 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Selv har jeg kun haft brug for en oplysning. Og det er effektopgivelsen i 4ohm. Forstærkeren skal kunne klare, den belasning højttaleren udgør. Og det er meget nemt at finde ud af om den kan. har du brug for en forstærker, der kan drive alt fra kortslutning til 90 gradersfasevinkler, var det måske en ide, at anskaffe sig en anden højttaler.

André Jensen 

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Bruger siden: 13 December 2005
Sendt: 30 August 2007 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

@KvK: Hvis du så gerne vil ind i de evindelige diskussioner om fordobling af effekt, så start eventuelt med din egen forstærker. Som andre forstærkere af denne verden fordobler den heller ikke effekten i den halve impedans, men er opgivet til det af producenten. Værre er nok, at den heller ikke leverer den minimumseffekt som producenten har oplyst...

Men du er jo utrolig glad for din forstærker, på trods af målingerne, og det er da sådan det skal være    Så måske det er tiden til at finde et eller andet andet emne, eller skal du hen og fylde benz på knallerten til en omgang mere om forstærkerdata?

Dali Gravity:

Udgangseffekt opgivet i 8 ohm: 120W
Reelt i 8 ohm, ifølge test i Audio: 96W

Udgangseffekt opgivet i 4 ohm: 240W
Reelt i 4 ohm, ifølge test i Audio: 182W

Signal/Støj forhold, ifølge test i Audio: 65db

Dæmpningsfaktor opgivet: over 400
Dæmpningsfaktor iht KvK's egen udregningsmetode:38

Til top Vis MortenB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenB

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 August 2007 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:

Selv har jeg kun haft brug for en oplysning. Og det er effektopgivelsen i 4ohm. Forstærkeren skal kunne klare, den belasning højttaleren udgør. Og det er meget nemt at finde ud af om den kan. har du brug for en forstærker, der kan drive alt fra kortslutning til 90 gradersfasevinkler, var det måske en ide, at anskaffe sig en anden højttaler.

André Jensen 

Visse elektrostater har tendens til at være meget kapacitive, og grumme ved forstærkeren.
Det er dog især hvis man insisterer på at spille vinyl, uden at have subsonisk filter i signalvejen, at impedansen bliver lav. Med CD, er det mere forudsigeligt, hvad forstærkeren udsættes for.

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 August 2007 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Andre skrev:

André Jensen 

Visse elektrostater har tendens til at være meget kapacitive, og grumme ved forstærkeren.
Det er dog især hvis man insisterer på at spille vinyl, uden at have subsonisk filter i signalvejen, at impedansen bliver lav. Med CD, er det mere forudsigeligt, hvad forstærkeren udsættes for.

Ja det er de. Det er dog i diskanten, så hvad skulle et subsoniskfilter hjælpe.

André Jensen

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 August 2007 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

TRX850 skrev:
@KvK: Hvis du så gerne vil ind i de evindelige diskussioner om fordobling af effekt, så start eventuelt med din egen forstærker. Som andre forstærkere af denne verden fordobler den heller ikke effekten i den halve impedans, men er opgivet til det af producenten. Værre er nok, at den heller ikke leverer den minimumseffekt som producenten har oplyst...

Men du er jo utrolig glad for din forstærker, på trods af målingerne, og det er da sådan det skal være    Så måske det er tiden til at finde et eller andet andet emne, eller skal du hen og fylde benz på knallerten til en omgang mere om forstærkerdata?

Dali Gravity:

Nu ved jeg ikke om du lider af synsforstyrrelser eller hvad.

Reelt målt af Audio = 100 Watt
Målt i 4 ohm = 200 watt
Målt i 2 Ohm = 400 watt

Dæmpningsfaktoren er jo så uendeligt høj, men IRL er den i omegnen af 400.

Men nu jeg har dig, hvor har du dine tal fra, jeg sidder med testen i hænderne og eneste måling af effekten der forefindes er ovenfor viste powercube.

Efter cuben er der bare fordobling hver gang.
Jeg skal ikke afvise, at de har kompenseret i målingen for den faldende spæning på nettet, hvilket i øvrigt er en helt fair metode.

De tal du her opgiver ved jeg ikke hvor du har fra, men det skulle vel ikke være sydvestjylland.
Der har de det vist lidt svær med tal i det hele taget.

Denne test er i øvrigt den eneste tyske test der er lavet, og hvis du har behov for nøjagtige tal fra den, så giv mig et vink, så skal du få hele ordlyden af den.

I øvrigt ryder den direkte i hall of fame, idet de ikke tidligere har haft så stærk en amp med så nuanceret en lyd.

Mht signal/støjforholdet, så måles det ved 1,0 V ud. Og det kan man desværre ikke gøre ret meget bedre i en klasse A forstærker pga af de voldsomme strømme der løber. Men det gør ikke det store, idet dynamikområdet jo så selvfølgeligt nærmer sig 100 dB. Og med 29 dB blæserstøj, så er det simpelthen ikke muligt på nogen måde at høre den støj der tales om, endsige at gøære brug af det. Det er så logik for perlehøns i det meste af landet.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 August 2007 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:
Spencer skrev:
Andre skrev:

André Jensen 

Ja det er de. Det er dog i diskanten, så hvad skulle et subsoniskfilter hjælpe.

André Jensen

Du ser af gode grunde sjældent impedansopgivelserne på en elektrostat, under 20Hz.
Men eftersom der sidder en trafo, hvor impedansen bliver tæt på kortslutning ved f.eks. 5Hz, er det vigtigt.

De gamle Quad ELS udgør tæt på en kortslutning, der hvor mange tonearme har sin resonans.
NAD 3020 har subsonisk filter, og er derfor immun overfor dette problem.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 August 2007 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Det er nu ikke en fejl at vi opgiver vores effekter som f.eks 125w 8 ohm, og 250w i 4. Men du (og ca 2 andre) er de første i verden der mener det er fordi skulle forsøge at give indtryk af at have opfundet den perfekte forstærker. Alle andre ved godt at vi og alle de andre der opgiver effekt på den måde (Krell, Dali, Gamut, Marantz etc etc etc) ikke har hævdet at have opfundet den perfekte forstærker. Du mangler dog at hamre løs på de andre mærker ? kommer det snart ?  Jeg tror det ikke, men hvis du er en kompetent tekniker, ved du jo også at der er regler for hvad man må skrive effektmæssigt, og det er som bekendt at man skal opgive minimumsdata, og det gør vi. Det morer mig egenligt at vi har lavet forstærkere i 15 år, og altid opgivet effekt på den måde, og så efter 15 år, hvor vi (og en masse kollegaer) har opgivet effekt på den måde, så bliver det opdaget på et dansk forum at vi (og vore kollegaer) de sidste 15 år har lavet den perfekte forstærker uden at andre end jer opdagede det

Jeg vil sige det sådan her:
Før du nogensinde igen nævner Krell i sammenligning med et Densen produkt, så ville jeg lige kigge på det nedenstående.
Krall kan faktisk - det er forskellen.

Fra Stereophile

Fig.9 reveals that the Evolution 600 was a powerhouse, clipping with continuous drive at 610W into 8 ohms (27.85dBW), 1190W into 4 ohms (27.75dBW), and 2.2kW into 2 ohms (27.4dBW). I don't hold my AC wall voltage constant for these tests; at 125.8V with the amplifier quiescent, it had dropped to 121.8V with the amplifier clipping into 4 ohms, 119V with it clipping into 2 ohms. With its S/N ratio (input shorted, ref. 1W into 8 ohms) of 81.7dB (wideband, unweighted) improving to 92.3dB when A-weighted, the Evolution 600 offers a superbly wide dynamic range that well exceeds that of the 16-bit CD medium.

Fig.9 Krell Evolution 600, distortion (%)vs 1kHz continuous output power into (from bottom to top at 100W): 8, 4, 2 ohms.

Citat fra Atkinson

"Having had on my test bench in recent months a number of, shall I say, idiosyncratically engineered products, it was a pleasure to measure such a well-engineered pair of components as the Krell Evolution 202 and 600."

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Sendt: 30 August 2007 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
TRX850 skrev:

Dali Gravity:

Nu ved jeg ikke om du lider af synsforstyrrelser eller hvad.

Reelt målt af Audio = 100 Watt
Målt i 4 ohm = 200 watt
Målt i 2 Ohm = 400 watt

Dæmpningsfaktoren er jo så uendeligt høj, men IRL er den i omegnen af 400.

Men nu jeg har dig, hvor har du dine tal fra, jeg sidder med testen i hænderne og eneste måling af effekten der forefindes er ovenfor viste powercube.

Efter cuben er der bare fordobling hver gang.
Jeg skal ikke afvise, at de har kompenseret i målingen for den faldende spæning på nettet, hvilket i øvrigt er en helt fair metode.

De tal du her opgiver ved jeg ikke hvor du har fra, men det skulle vel ikke være sydvestjylland.
Der har de det vist lidt svær med tal i det hele taget.

Denne test er i øvrigt den eneste tyske test der er lavet, og hvis du har behov for nøjagtige tal fra den, så giv mig et vink, så skal du få hele ordlyden af den.

I øvrigt ryder den direkte i hall of fame, idet de ikke tidligere har haft så stærk en amp med så nuanceret en lyd.

Jeg har tallene fra selvsamme powercube... Tak for omsorgen Kurt, men mit syn fejler ikke noget. Mit syn er heller ikke (for)blændet af varmeflimmer fra en Gravity, så jeg aflæser spændingerne til 27,7V i 8 ohm og 27V i 4 ohm, hvilket resulterer i 96W i 8 ohm og 182W i 4 ohm... You do the math   At din forstærker ikke fordobler effekten i den halve impedans er jo helt normalt.

Men det er da lidt kritisk, at den er opgivet til at fordoble effekten, og ikke gør det. Endnu mere kritisk, at den er opgivet til 120W / 240W og levere en hel del mindre... bob bob...

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 August 2007 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

TRX850 skrev:

Jeg har tallene fra selvsamme powercube... Tak for omsorgen Kurt, men mit syn fejler ikke noget. Mit syn er heller ikke (for)blændet af varmeflimmer fra en Gravity, så jeg aflæser spændingerne til 27,7V i 8 ohm og 27V i 4 ohm, hvilket resulterer i 96W i 8 ohm og 182W i 4 ohm... You do the math

Her må vi vist have hjælp!
Du må virkelig have et budskab må jeg sige.
Jeg har haft linealen fremme - og var det en Densen forstærker, så ville jeg have sagt, at den fordobler.
Der hvor du kan måle med en lineal er den ude i 60 grader, og den er ligeglad.

Kære TRX prøv at kigge på det samme bjerglandskab på en Densen forstærker.

Åbenbart er det dig, der står bag alle de forkerte oplysninger.

Hvis du kigger ordentligt efter, så er Gravity bedre kørende i 60 grader end alt andet du kan opdrive. Den powercube er enestående. Hvis ikke du kan se det, så find bare én der er bedre, så kigger vi på det.

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 August 2007 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Jeg fik bekræftet 27,7 Volt i 8  og 27 i 4 af Audio. Det giver så en dæmpningsfaktor på 37,5 i henhold til din måde at udregne dæmpningsfaktor på. Audio skrev så 65 db i S/N forhold, og den leverer jo ikke de 120/240.

Men iøvrigt har jeg ikke tid til at deltage i din Hetz her på hifi4all, det er torsdag, og jeg skal ud med gutterne

Men fortsæt bare, der skrides sikkert ikke ind, og den sidste advarsel får du sikkert heller ikke.

Med venlig hilsen

Thomas Sillesen

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Sendt: 30 August 2007 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
TRX850 skrev:

Jeg har tallene fra selvsamme powercube... Tak for omsorgen Kurt, men mit syn fejler ikke noget. Mit syn er heller ikke (for)blændet af varmeflimmer fra en Gravity, så jeg aflæser spændingerne til 27,7V i 8 ohm og 27V i 4 ohm, hvilket resulterer i 96W i 8 ohm og 182W i 4 ohm... You do the math

Her må vi vist have hjælp!

Sorry Kurt, jeg gider ikke gå ind i dine evindelige diskussioner, så hvis ikke du selv kan regne, så har vi bare to forskellige måder at læse de samme data...

Pointen er og bliver jo en hel anden: Du har ført an i diverse korstog og hetz om, at hifi producenter ikke opgiver korrekte data, er ufine i markedsføring osv osv. Men du ser åbenbart ikke noget problem i, at din egen forstærker ikke lever op til fabrikantens specifikationer.

Moral er måske også noget, der dobler i den halve impedans?          Tag du nu og find kosten frem så du kan feje lidt foran din egen dør...

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 August 2007 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Jeg fik bekræftet 27,7 Volt i 8  og 27 i 4 af Audio. Det giver så en dæmpningsfaktor på 37,5 i henhold til din måde at udregne dæmpningsfaktor på. Audio skrev så 65 db i S/N forhold, og den leverer jo ikke de 120/240.

Men iøvrigt har jeg ikke tid til at deltage i din Hetz her på hifi4all, det er torsdag, og jeg skal ud med gutterne

Men fortsæt bare, der skrides sikkert ikke ind, og den sidste advarsel får du sikkert heller ikke.

Med venlig hilsen

Thomas Sillesen

Du har helt sikkert ikke fået bekræftet nget som helst andet end det står i testen.
derfor  finder jeg det smartest, at du tager den herfra med Dali.
Du mener åbenbart oprigtigt, at de intet har gjort for at lave en umodkoblet forstærker der fordobler sin effekt i den halve impedans, eller /og at de absolut ingen succes har haft i det forsøg de har gjort, eller at de i hvert tilfælde ikke er tættere på end en Densen B350 uagtet, at de har dimensioneret deres forstærker mange mange gange stærkere end noget Densen produkt

Jeg vil derfor faktisk anmode Dali om en kommentar til dette.

Og jeg må lige spørge engang?
Ville det ikke undre, om du 8 doblede udgangskapaciteten i dine forstærkere og 100 doblede driverkapaciteten og tilmed 1000 doblede indgangstrinnenes kapacitet, for så at finde ud af, at forstærkeren var blevet mindre strømstærk????????

Kjaergaard
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (cvo2004)

Bruger siden: 30 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 August 2007 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Thomas Sillesen skrev:

Med venlig hilsen

Thomas Sillesen

Du har helt sikkert ikke fået bekræftet nget som helst andet end det står i testen.
derfor  finder jeg det smartest, at du tager den herfra med Dali.
Du mener åbenbart oprigtigt, at de intet har gjort for at lave en umodkoblet forstærker der fordobler sin effekt i den halve impedans, eller /og at de absolut ingen succes har haft i det forsøg de har gjort, eller at de i hvert tilfælde ikke er tættere på end en Densen B350 uagtet, at de har dimensioneret deres forstærker mange mange gange stærkere end noget Densen produkt

Jeg vil derfor faktisk anmode Dali om en kommentar til dette.

Og jeg må lige spørge engang?
Ville det ikke undre, om du 8 doblede udgangskapaciteten i dine forstærkere og 100 doblede driverkapaciteten og tilmed 1000 doblede indgangstrinnenes kapacitet, for så at finde ud af, at forstærkeren var blevet mindre strømstærk????????

Hej Kurt,

Hvad Densen's B-350 kan og ikke, kan får du lejlighed til at bedømme, både med og uden voltmeter, da jeg d.d. har lånt 2 styk. B-350 af en kammerat.

Vi kan sagtens finde ud af, at køre sydover, så kan du jo hører dem i din "hule".

Til top Vis Kjaergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjaergaard

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 August 2007 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

TRX850 skrev:

Sorry Kurt, jeg gider ikke gå ind i dine evindelige diskussioner, så hvis ikke du selv kan regne, så har vi bare to forskellige måder at læse de samme data...

Pointen er og bliver jo en hel anden: Du har ført an i diverse korstog og hetz om, at hifi producenter ikke opgiver korrekte data, er ufine i markedsføring osv osv. Men du ser åbenbart ikke noget problem i, at din egen forstærker ikke lever op til fabrikantens specifikationer.

Moral er måske også noget, der dobler i den halve impedans?          Tag du nu og find kosten frem så du kan feje lidt foran din egen dør...

Jamen da!

På min Gravity står der millimetertykt indgraveret i fronten, at den er på 2*100Watt klasse A.
Kig i min tråd, der finder du billeder af det.
Og den Er rent faktisk klasse A
Den fordobler næsten udgangseffekten i den ½ impedans under ideelle forhold.

Det den mangler kan ganske enkelt ikke opnås uden korrektionskredsløb.
Der kan med andre ord ikke gøres mere.
Manualen der blev tilgængelig for personer, der ikke allerede ejede apparatet før 1998, har aldrig været brugt til markedsføring. der står tykt og tydeligt 100 watt klasse A på fronten af forstærkeren. Manualen, som er den du ser på Dalis hjemmeside, siger 120 wat klasse A.
Min leverer lidt over 140 watt i klasse A, men det er fordi jeg accepterer en lidt højere overfladetemperatur end Dali gør. Med andre ord kan den levere ca. 100 Watt klasse A i lidt under 6 Ohm. Giver man den en tand til, så klarer den osse 4 Ohm, men jeg tåler ikke selv varmen. Derfor tror jeg også, at forstærkeren får det skidt med tiden.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 August 2007 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Kjaergaard skrev:

Hej Kurt,

Hvad Densen's B-350 kan og ikke, kan får du lejlighed til at bedømme, både med og uden voltmeter, da jeg d.d. har lånt 2 styk. B-350 af en kammerat.

Vi kan sagtens finde ud af, at køre sydover, så kan du jo hører dem i din "hule".

WOW!

Skal jeg hive 3020 frem fra gemmerne så?
Det bliver da det fedeste.
Jeg sender dig min adresse og tlf. via PB, hvis ikke allerede du kender den via Sillesens små skæge links .

Sjokoz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2007
Lokalitet: København
Sendt: 30 August 2007 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Du har vel ikke tilfældigvis nogle THD vs. Power kurver over den Dali? Kunne da være sjovt at se.

Til top Vis Sjokoz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjokoz

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Sendt: 30 August 2007 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

TRX850 skrev:

Jamen da!

På min Gravity står der millimetertykt indgraveret i fronten, at den er på 2*100Watt klasse A.
Kig i min tråd, der finder du billeder af det.
Og den Er rent faktisk klasse A
Den fordobler næsten udgangseffekten i den ½ impedans under ideelle forhold.

Det den mangler kan ganske enkelt ikke opnås uden korrektionskredsløb.
Der kan med andre ord ikke gøres mere.
Manualen der blev tilgængelig for personer, der ikke allerede ejede apparatet før 1998, har aldrig været brugt til markedsføring. der står tykt og tydeligt 100 watt klasse A på fronten af forstærkeren. Manualen, som er den du ser på Dalis hjemmeside, siger 120 wat klasse A.
Min leverer lidt over 140 watt i klasse A, men det er fordi jeg accepterer en lidt højere overfladetemperatur end Dali gør. Med andre ord kan den levere ca. 100 Watt klasse A i lidt under 6 Ohm. Giver man den en tand til, så klarer den osse 4 Ohm, men jeg tåler ikke selv varmen. Derfor tror jeg også, at forstærkeren får det skidt med tiden.

Mange tak! Det var da en flot indrømmelse fra din side... Din forstærker dobler -NÆSTEN- effekten i den halve impedans. Det vil sige: Den dobler IKKE effekten i den halve impedans og dermed er  specifkationerne for din forstærker jo ikke opgivet korrekt, uanset om man skal forholde sig til manualen eller forpladen.

Jeg går ud fra, at du har ytret din harme over de urigtige specifikationer til folkene bag Gravity på samme måde, som du kører hetz  herinde mod en vis anden producent?

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes