Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 22:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Bruno Barcelli og andre (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
helledie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 10 September 2007 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg de sidste par dage siddet og kigget MEGET grundigt på denne side og har læst flere, i mine øjne, fremragende indsigtsartikler, skrevet af Bruno Barcelli. Han skriver så jeg får lyst til at sige til chefen, chef jeg går hjem nu, jeg skal hjem og høre noget lækkert musik. Jeg er nu bare lidt ked af, der ikke har været sådan nogle gode artikler i lang tid. Ricky, mener jeg han hed, har også skrevet nogle rigtig gode artikler, men han er også holdt. Jeg savner lidt den indsigt de bragte mig, den inspirede mig meget, og håber snart de genoptager deres skriveri, eller der er andre, der har ligeså stor indsigt, der evt. kan tage over. Så dette kan godt ses som en opfordring fra en "newbie" inden for denne fantastiske verden.

/Jonathan 

Til top Vis helledie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af helledie

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 September 2007 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Ricky er da stadig i redaktionen, hvis du kigger under information på forsiden.
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 10 September 2007 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Guldkysten skrev:

jep Ricky er stadig en del af redaktionen, men vi har fandme svært ved at få ham til at skrive artikler og anmeldelser igen. Det sparsomme fritid han har, ønsker han ikke at bruge på at skrive, når stortset alle vores artikler, bliver sablet ned af den samme gruppe gang efter gang. Så mister man modet..

Personligt ville jeg rigtig gerne have ham til at skrive noget mere om surroundsound, som han virkelig mestrer. Men jeg kan heller ikke garanterer ham, at hans artikler vil blive taget imod med kyshånd fra alle sider.. så indtil videre, desværre.
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 September 2007 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
Guldkysten skrev:

jep Ricky er stadig en del af redaktionen, men vi har fandme svært ved at få ham til at skrive artikler og anmeldelser igen. Det sparsomme fritid han har, ønsker han ikke at bruge på at skrive, når stortset alle vores artikler, bliver sablet ned af den samme gruppe gang efter gang. Så mister man modet..

Personligt ville jeg rigtig gerne have ham til at skrive noget mere om surroundsound, som han virkelig mestrer. Men jeg kan heller ikke garanterer ham, at hans artikler vil blive taget imod med kyshånd fra alle sider.. så indtil videre, desværre.

Det forstår jeg godt, jeg gad godt nok heller ikke det gedemarked der efterhånden er tendensen når nogle anmelder, sjovt nok er alle de kloge der brokker sig over detaljer jo da ikke særlig aktive ud i anmeldelser, hvorfor mon tænker man så, fordi det er nemmere at finde fejl, end selv at konkludere ting
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 10 September 2007 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Hej med jer!

Jeg må tage bladet fra munden her.

Det føles meget ofte som en utaknemmelig opgave, at skrive anmeldelser på denne hjemmeside. Næsten hver gang en anmeldelse offentliggøres, er der en eller flere der synes vi har gjort det ene eller det andet forkert. Vi gør vores absolut bedste, og så får vi ikke engang løn for det. Vi gør det simpelthen fordi det er spændende og sjovt. Et eller andet sted har jeg lyst til at svare brokkehovederne: Hvis I ikke har noget godt at skrive, kan I så ikke bare lade være? Det er ikke en folkepligt at trampe på andre, når muligheden er der!

Gudskelov er der også ros ind i mellem, og det opvejer i tusindfold alle brokkehovederne. Til alle jer der kommer med ros til os på HIFI4ALL: Tusind tak! Det varmer, i denne ofte kolde, "modvind".

Jeg forstår desværre godt hvorfor nogle af vores skribenter har valgt at smide håndklædet i ringen. Jeg har selv været tæt på et par gange. Det er simpelthen for hårdt at ligge "ører" til al denne konstante brok over at vi gør det så og så dårligt hele tiden, og at brokkehovederne kan gøre det meget bedre. SÅ GØR DET DOG! Der er rigelig med muligheder for selv at lave en hjemmeside. Men... det kræver at man er villig til at bruge sin fritid på det. Men det er for besværligt, og det er i øvrigt meget nemmere at brokke sig over det andre bruger deres kostbare fritid på.

Med venlig hilsen,

Mikkel.

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

helledie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2007 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Men er det ikke sådan uanset, hvad man beskæftiger sig med? Der er ALTID brokhoveder. Jeg har nu efterhånden en del mennesker som pr.
definition er brokhoveder. Har arbejdet med flere af dem. Er tricket ikke at se bort fra alle dem? Denne side, som jeg ser det, henvender sig til alle,
den hedder jo hifi4all - og det er altså ikke alle, desværre der ligger inde med den samme viden, som dem, der har været beskæftiget med dette
længe. Dem der har forstand på det, så de mener ingen andre ved bedre end dem, skal jo ikke læse en anmeldelse. Jeg har med MEGET stor
fornøjelse læst en masse anmeldelser her på siden, og mener bestemt, jeg kan bruge dem alle. Både dem, der er skrevet af fagfolk, men også
dem, der er skrevet af brugeren. Disse anmeldelser henvender sig til alle. Det kommer jo an på hvordan man bruger dem.
Da jeg selv er ret ny i hifi verden, vil jeg gennem en masse læsning suge en del viden og det synes jeg denne side hjælper mig meget med. Giver
mig gode råd til lytning, køb osv. Og til alle dem, der har noget de brænder inde med, noget de har lyst til at skrive om, synes jeg sgu de skal gøre
de, uanset om der er nogen der rakker dem ned, dem om det. Der er altså folk, der sætter stor pris på jeres ord og ører:) Er specielt glad for
indsigtsartiklerne.

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 September 2007 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige skrev:

Hej med jer!

Jeg må tage bladet fra munden her.

Det føles meget ofte som en utaknemmelig opgave, at skrive anmeldelser på denne hjemmeside. Næsten hver gang en anmeldelse offentliggøres, er der en eller flere der synes vi har gjort det ene eller det andet forkert. Vi gør vores absolut bedste, og så får vi ikke engang løn for det. Vi gør det simpelthen fordi det er spændende og sjovt. Et eller andet sted har jeg lyst til at svare brokkehovederne: Hvis I ikke har noget godt at skrive, kan I så ikke bare lade være? Det er ikke en folkepligt at trampe på andre, når muligheden er der!

Gudskelov er der også ros ind i mellem, og det opvejer i tusindfold alle brokkehovederne. Til alle jer der kommer med ros til os på HIFI4ALL: Tusind tak! Det varmer, i denne ofte kolde, "modvind".

Jeg forstår desværre godt hvorfor nogle af vores skribenter har valgt at smide håndklædet i ringen. Jeg har selv været tæt på et par gange. Det er simpelthen for hårdt at ligge "ører" til al denne konstante brok over at vi gør det så og så dårligt hele tiden, og at brokkehovederne kan gøre det meget bedre. SÅ GØR DET DOG! Der er rigelig med muligheder for selv at lave en hjemmeside. Men... det kræver at man er villig til at bruge sin fritid på det. Men det er for besværligt, og det er i øvrigt meget nemmere at brokke sig over det andre bruger deres kostbare fritid på.

Så til alle jer brokkehoveder derude: Skal I ikke snart på ferie?

Med venlig hilsen,

Mikkel.

Jeg kan godt forstå din fustration. Jeg ved du har skulle lægge øre til meget.

Men. Når du afslutter dit indlæg med at kalde "de utilfredse" brugere for "brokkehoveder", skal der ikke meget fantasi til at forestille sig, hvordan "de" modtager den "opbydning til dans" hvis du forstår?

For man kan være 1000% sikker på, at man skaber ikke fred og fordraglighed, ved at skubbe til en negativt indstillet person.

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 11 September 2007 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Jeg synes der er alt for få anmeldelser her på Hifi4all.dk. Jeg er i princippet ligeglad med hvad tekniske finesser der får et anlæg til at lyde godt eller et TV til at vise et flot billede. Ikke at det til en vids grad er vigtigt, men om det er en deltacrossoverzigmaunderlooprotatinginvertersyncronizer er alligevel på så højt et teknisk plan jeg ikke fatter hvad det drejer sig om.

Det er jo altid muligt at kommentere de forskeliige anmeldelser og komme med rettelser, så lad os gøre det i en positiv og konstruktiv måde.

For mig er det lækkert med anmeldelser som er "nede" på mit niveau og ikke ligger i 27. Hifientusiasthimmel.

Så kom bare med flere "bonderøvsanmeldelser", det vil glæde mig (og dette er positivt ment)

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 11 September 2007 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
Jeg synes der er alt for få anmeldelser her på Hifi4all.dk.

der kommer næsten en ny om ugen pt.! Men som kommandøren på dødsstjernen sagde til Darth Vader "We shall double our efforts!"

Iøvrigt er jeg glad for det du siger med niveauet, for anmeldelserne skal netop være på et niveau hvor alle kan være med. At der så af og til bliver gået lidt ekstra til den nu og da, ja så passer det oftes med hvad det er der bliver anmeldt. Derudover har vi (anmelderne) hver vores preference inden for hvad vi syntes der er sjovt at teste, og vi har forskellige kompetencer ud i det tekniske. Personligt har jeg mine farvorit anmeldere ude i den store verden, dem hvor jeg ved at jeg ligger meget tæt på i lydideal og skrivemåde. Sådan tror jeg også det er her på H4A.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 September 2007 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Med fare for at blive kaldt et brokkehoved, så mener jeg test generelt, af udstyr har taget en uheldig drejning. Problemmet er at dem der tester, generelt har for lidt baggrundsviden. Efter min mening skal en anmelder have så stor viden, om de tekniske emner, at han kunne arbejde i branchen, hvis det var det han ønskede. Folk med den viden for man bare ikke til at arbejde gratis. Og det er ikke et kvalitetsstempel ikke at få løn.

MVH

André Jensen

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 11 September 2007 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Ej det er fint nok Andre. Det er jo frivilligheden og entusiasmen der driver sitet, og netop ikke branchen eller løn. Alternativet er en blank side, eller en anden struktur. F.eks. at anmelderne blev betalt af de reklame kroner der kommer ind - omvendt så kan jeg levende forestille mig hvilke beskyldninger det vil medføre. Så brokkehoved: nej! god pointe: ja 

Personligt ville jeg helst have at alt der blev testet blev målt, så der netop kom den tekniske vinkel på produkterne.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Sendt: 11 September 2007 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Men husk nu, Darth Zorglub, at kvaliteten af dødstjernen også skal holde en rimelig kvalitet, vi kan jo ikke have at den bliver gennemhullet af republikkens laserkanoner vel?  
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 11 September 2007 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Haha, bare rolig Master! årsagen til at der er flere anmeldelser nu er fordi der er flere end Mikkel der har fået lyst til det. Og der er endnu flere "hoveder" på vej, hvilket jeg syntes er fantastisk dejligt. Både for stilen - at der er flere, men også set som et sundhedstegn på at der er flere der ønsker at gøre noget godt for siden 

Iøvrigt så er jeg helt tryg ved at vi nok skal blive holdt til ilden af jer brugere, alt konstruktiv kritik modtages med kyshånd. Jeg håber også at det er noget i gamle svende kan se på siden, at vi lytter til kritik af anmeldelser, prøver at gøre det endnu bedre.

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Sendt: 11 September 2007 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Haha, bare rolig Master! årsagen til at der er flere anmeldelser nu er fordi der er flere end Mikkel der har fået lyst til det. Og der er endnu flere "hoveder" på vej, hvilket jeg syntes er fantastisk dejligt. Både for stilen - at der er flere, men også set som et sundhedstegn på at der er flere der ønsker at gøre noget godt for siden 

Iøvrigt så er jeg helt tryg ved at vi nok skal blive holdt til ilden af jer brugere, alt konstruktiv kritik modtages med kyshånd. Jeg håber også at det er noget i gamle svende kan se på siden, at vi lytter til kritik af anmeldelser, prøver at gøre det endnu bedre.

Det lyder da faktisk rigtig spændende!  Flere om buddet, gør jo bare at man får endnu flere forskellige anmeldelser så der er noget for enhver smag!

Jeg kan faktisk godt se at i har taget noget af kritikken til jer, hvilket jo er herligt at i er lydhøre overfor det. Keep it up!

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 11 September 2007 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Ej det er fint nok Andre. Det er jo frivilligheden og entusiasmen der driver sitet, og netop ikke branchen eller løn. Alternativet er en blank side, eller en anden struktur. F.eks. at anmelderne blev betalt af de reklame kroner der kommer ind - omvendt så kan jeg levende forestille mig hvilke beskyldninger det vil medføre. Så brokkehoved: nej! god pointe: ja 

Personligt ville jeg helst have at alt der blev testet blev målt, så der netop kom den tekniske vinkel på produkterne.

Det jeg tror nogle efterspørger, er reelt ikke muligt for en internetside at levere. Det jeg mente med det jeg skrev, var naturligvis ideelt set. Jeg tror nogle vil have en kvalitet som en Poul Ladegaard kunne levere. Men han er immervæk en af landets dygtiske akustikkere. Det kan man ikke forlange af amatører. Man bliver nød til at se i øjnene hvad der er muligt at levere, og så leve med det.

MVH

André Jensen

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

helledie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2007 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Det er jo dejligt at høre, der er andre end mig der savner lidt flere anmeldelser og indsigtsartikler. Og det er da endnu mere glædeligt at høre, der bliver gjort noget ved det for som Hans J siger er vi jo nogle bonderøve, der ikke er på samme level som andre er. :) Så hurra for os..

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Sendt: 11 September 2007 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Hej...

Gider man at læse, så synes jeg at den seneste CD-test var rigtig god. I det hele taget er det ret begrænset hvad jeg kan kritiserer, hvad skulle jeg også det for? Jeg kan sagten rose hifi4all holdet for at være gode med forskellige anmeldelser. Velvidende om det er absolut ulønnet, så er jeg sku ikke ude med kniven. Jeg synes også at "husmands" anmeldelser er ok. Skulle jeg komme med forslag til forbedring, så vil det være flere "retro" anmeldelser af gammelt grej som endnu har brugsværdi. Dog ikke nødvendigvis et "vintage" trip....bare godt grej som endnu kan spille.  

Mvh

Bradford

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 11 September 2007 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Bradman skrev:

Skulle jeg komme med forslag til forbedring, så vil det være flere "retro" anmeldelser af gammelt grej som endnu har brugsværdi. Dog ikke nødvendigvis et "vintage" trip....bare godt grej som endnu kan spille.  

Det er helt sikkert en ting vi vil se mere af. Poul og jeg kiggede jo for forholdsvis nylig på Audio Alchemy DAC 1.0. Igen vil jeg opfordre at hvis der sidder en derude med særlig interesse for vintage audio, så skal man være velkommen. Vi har sat et par regler op for anmeldelse af vintage grej, bl.a. at det skal være i tip top stand, f.eks. serviceret for at det er muligt at sammeholde med det der er på markedet i dag.

Kiilsgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2006
Sendt: 11 September 2007 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Bradman skrev:

Hej...

Gider man at læse, så synes jeg at den seneste CD-test var rigtig god. I det hele taget er det ret begrænset hvad jeg kan kritiserer, hvad skulle jeg også det for? Jeg kan sagten rose hifi4all holdet for at være gode med forskellige anmeldelser. Velvidende om det er absolut ulønnet, så er jeg sku ikke ude med kniven. Jeg synes også at "husmands" anmeldelser er ok. Skulle jeg komme med forslag til forbedring, så vil det være flere "retro" anmeldelser af gammelt grej som endnu har brugsværdi. Dog ikke nødvendigvis et "vintage" trip....bare godt grej som endnu kan spille.  

Mvh

Bradford

Tak for forslaget. Har du set anmeldelsen som Zorglub og jeg har lavet af Audio Alchemy DAC'en?

Dali Helicon 300
VDH CW(ht kabel)
Via Blue(signalkabel)

Mit setup
Til top Vis Kiilsgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kiilsgaard

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Sendt: 11 September 2007 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Kiilsgaard skrev:
Bradman skrev:

Hej...

Mvh

Bradford

Tak for forslaget. Har du set anmeldelsen som Zorglub og jeg har lavet af Audio Alchemy DAC'en?

Det er netop i forlængelse af AA 1.0 DACen, at jeg synes flere gamle produkter er spændende. Altså flere "retro tests". Hurtige har ofte omtalt sin DOXA som værende "still going strong" - selv efter dagens målstok. Lad os høre den?  

Mvh

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes