| Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej B&O Folkens
Jeg har lige 3 spørgsmål som jeg håber i vil hjælpe med:
1: Jeg kan ikke høre lyden fra min PC på Beovision 5 Jeg har PT en sag ved B&O vedr. at at jeg ikke kan aktivere min SPDIF indgang. B&O nævner at de ikke understøeer PCM (analog lyd lavet digitalt) men når jeg fra min PC tester med Dolby Digital eller DTS kommer der heller ingen lyd. Jeg har haft et apperat på som melder både DD samt DTS at det kommer ud.
Derfor følgende spørgsmål: Hvad gør i andre udover at vælge PC? Skal der indkodes noget under "connections" punktet i menuen, eller vælger i en lydkilde vha "List" fuktionen på Beo4 4? Eller hvordan gør i så?
2: Hvis jeg skal høre alm musik på min PC, kan jeg forstå at det ikke er supporteret via. SPDIG (PCM support endnu) - så skal jeg køre denne fra min mini-jack til en scart indgang eller phono? Når jeg så vælger "PC" på Beo4 og får PC billedet frem, hvad gør jeg så for at aktivere den rigtige lydkilde? - samt kan den evt selv skifte imellem SPDIF ved digital-lyd samt analog lyd vha. svart/phono?
3: Jeg er ved at aftaste min Beovison 5, som skulle være HD klar i denne seneste version. Den kører 1024/768 (42" plasma) + har DVI + SPDIF indgang. Jeg har haft en Selector box (sat til 720p) sat på men der oplevede jeg at den engang imellem fyldte hele skærmen, men andre gange 4-3 og andre gange igen en 16/9 som bare havde store sorte rammer rundt. Det er som om at den "auto-format" funktion der er når jeg ser alm analig fjernsyn, ikke helt kører når der er vha en digital indgang. Nogle ideer her? Når jeg ser alm analog tv, så fylder bpde 16/9 samt 4/3 hele skærmen, da den fuldautomatisk tilpasser dette billede.
Håber i vil hjælpe mig, synes desværre ikke der er meget hjælp at hente hos forhandlere eller i manualerne.
Beklager den lange smørre, men jeg har virkeligt brugt meget tid på at finde løsninger på ovenstående.
Mvh Jesper
|