Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 17:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: pisse træt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 17 Januar 2004 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

-

Til top Vis Peter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 17 Januar 2004 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

det er et frit forum, hvis de vil diskutere deres meninger/holdninger til hvordan musik skal lyde, så er de velkomne til at gøre det.

hvis du ikke gider høre på dem, så lad være med at læse trådende.

Jeg er selv blevet træt af den gentagende diskussion om at musik skal lyde sådan og ikke sådan... så jeg lader være med at læse trådende.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 17 Januar 2004 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Hej Peter, ja det er nemt at gå med. Jeg var selv lige ved at
gøre det.

Du skal være klar over at det ikke er personligt ment det de
skriver men er bevidst provokerende for at bringe rav i den.

Når man møder de rigtigt slemme er der på engelsk et udtryk
for dette, ved ikke om der er et dækkende på dansk.

Troll = An outrageous message posted to a newsgroup or
mailing list or message board to bait people to answer. Trolling
is a form of harassment that can take over a discussion. Well
meaning defenders can create chaos by responding to trolls. The
best response is to ignore it.

Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Januar 2004 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Hvad er problemet når du ved hvad du vil have og du får det ? Nogle kan lide det jeg har og andre kan ikke men det handler jo kun om have det jeg vil have og derfor går det mig ikke på have andre siger og mener. At det går dig på kunne tyde på at du gerne vil have at alle syntes som dit udstyr ? uden jeg ved det.

Hvis man er selv tilfreds så er alt hvad andre kan finde på at sige helt ligegyldigt ?

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

hifreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 Januar 2004 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

JA som witzel siger det et frit forum og så længe man overholder reglerne kan man jo poste det man vil, men der er åbnebart nogen som er udstyret med "guldører" herinde og lad dem da bare være det. Vi andre dødlige kan jo bare nyde vores anlæg helt ukompliceret og være glade for det

Til top Vis hifreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifreak

micjen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 Januar 2004 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:

Jeg er selv blevet træt af den gentagende diskussion om at musik skal lyde sådan og ikke sådan... så jeg lader være med at læse trådende.

samme her...

Til top Vis micjen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjen

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Januar 2004 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Ja når man er blevet tilpas træt af konen og ungerne, så tager man lige en tur i "den" tråd og lader det gå ud over alt og alle, og så kan man lidt igen.

LOL

Men ellers er jeg enig.

Til top Vis Tonny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Besøg Tonny's Websted

boholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 17 Januar 2004 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Peter skrev:
bla bla bla . . . Saga’s ”a brifcase” . . . bla bla bla

ah - en kender. Jeg var inde og se dem, da de var i København. Wow

Ellers synes jeg, at alle disse indlæg er lissom "Ricky Lake show" - skide underholdende at se/læse og meningsløst at følge med i.

Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
Til top Vis boholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boholm Besøg boholm's Websted

Chokomus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Januar 2004 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Hej Peter,

Jeg er egentlig enig med dig... jeg læste en indlæg som var lavet tilbage i sommers og den tråd blev fuldstændig overtaget af debatten om sidevendt bas og faseproblemer dermed, Duelunds principper og fanden og hans pumpestok... (al ære og respekt for Duelunds forskning)

Det kan jeg godt forstå hvis vedkommende er blevet utilfreds over, ikke mindst fordi tråden derfra eskalerede videre ud i personhetz o.s.v.

Jeg synes det er dejligt at have fundet et forum hvor der er så stor viden og erfaring om hifi og ikke mindst diy samlet. Hvis vi så bare kunne få viderebragt den viden på en seriøs måde, så alle os "newbies" kan udnytte den, så ville det jo være perfekt. Der er selvfølgelig også dem som (efter hvad jeg kan se) gør et godt og stort stykke arbejde (Carrotman, USXX og andre) og ros til dem....

Men nå lige mine 2 cents

MVH Jannik

Til top Vis Chokomus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chokomus

Buddy
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 10 Maj 2003
Sendt: 17 Januar 2004 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

micjac skrev:
Hej Peter, ja det er nemt at gå med. Jeg var selv lige ved at
gøre det.

Du skal være klar over at det ikke er personligt ment det de
skriver men er bevidst provokerende for at bringe rav i den.

Når man møder de rigtigt slemme er der på engelsk et udtryk
for dette, ved ikke om der er et dækkende på dansk.

Troll = An outrageous message posted to a newsgroup or
mailing list or message board to bait people to answer. Trolling
is a form of harassment that can take over a discussion. Well
meaning defenders can create chaos by responding to trolls. The
best response is to ignore it.

Yep det er præcist det der er tale om.

Til top Vis Buddy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buddy

thomas_ls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Januar 2004 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Men Peter har jo en pointe!

Der er jo rigtig mange indlæg, som ikke har noget med rigtig dialog eller kommentering at gøre!

Man kan da tydeligt fornemme, at det for mange handler om, at de godt kan lide at høre/se sig selv bag en bestemt kommentar!

Det er ret få som 'lytter' de, hvad andre reelt fremfører.

Måske skyldes det manglende jordforbindelse, for mange bliver det jo til fascination af af tenkik og pris - men man skal jo sætte ord på det man har købt og så knækker filmen!

Men det er jo let at spille en rolle, når man kun er et IP-nummer - og der bliver spillet meget teater herinde!

Til top Vis thomas_ls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas_ls

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 17 Januar 2004 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Som Pappa altid sagde: "Der er dumme mennesker alle steder - du kan lige så godt vænne dig til det!"

LIge så megen viden der er i dette forum, lige så megen idioti er der sgu også - der er jo kun mennesker i den anden ende - og mennesker er sgu ikke for kloge.

Det eneste der hjælper er prygl med en bøjle!

Til top Vis obi jon kenobi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af obi jon kenobi

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 17 Januar 2004 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

obi jon kenobi skrev:

Som Pappa altid sagde: "Der er dumme mennesker alle steder - du kan lige så godt vænne dig til det!"

buk dig!

---

jeg er helt enig...

Bryde
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 Januar 2004 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

" if you think education is expensive - wait till you

see what they are charcing ignorance "

Mvh Peter

Til top Vis Bryde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bryde

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Sendt: 17 Januar 2004 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Hej Peter,

Jeg synes du har helt ret. Lad os da for gud skyld undgå at der er nogle der kommer herind og giver udtryk for at de kan høre noget de andre ikke kan høre. (Vi kunne eventuelt lave et "hemmeligt" mailing system hvor man diskret spørger folk om de kan høre noget, inden man eventuelt skriver et indlæg).

Hvis vi så kombinerer det med at vi gør det forbudt at være overbevist om at man har ret, og forbyder at argumentere for at man har ret, så undgår vi også eventuelle "fanatikere" der mener noget andet end de andre.

Så mangler vi bare at vi laver en aftale om at vi alle hører den samme musik, så vi ikke risikerer at komme op at skændes om hvorvidt Clapton eller Hendrix er den bedste guitarist.

Det vil blive ren idyl, vi kan så skrive i trådene og rose hinanden for vores anlæg og musik.

Hmm... vi får et problem her, vi er også nød til at have ens anlæg for ellers risikerer vi bare at en eller anden drister sig til at sige at han synes at X forstærker er bedre end Y forstærker, og DET kan vi da slet ikke have...

Nå, det må kunne ordnes, og dette idyliske mini samfund på nettet, lyder som en så fantastisk ide, at vi burde overføre det til samfundet. Tænk på hvilken ro der ville blive hvis vi alle mente det samme om alt, og ingen dristede sig til at udtale sig om noget de mente at have check på.

Vi ville alle være helt eens. Meeeen...Hov ! Der er da een ting galt...vi ser jo ikke ens ud...Det dur da sørme ikke, vi skal alle se ens ud, alt andet er un-fair !

Nå, da flertallet af danskere er blonde med blå øjne, må vi jo så af med alle dem der ikke lever op til dette ideal, det burde vel kunne løses, historien har da vist at nogle har været gode til race hygiejne.

Så mangler vi bare at overføre vort ideal samfund til hele verden, for de bør da alle leve på vores vis, nu hvor den er så perfekt. Så en rask lille verdenskrig så er det klaret, og vi burde jo kunne klare det, vi er jo trods alt efterkommere af vikingerne....

Hmm... når alt kommer til alt, ville det så ikke være lettere at vi bare læste de tråde vi synes er interessante, deltog med indlæg i dem vi synes er virkeligt spændende, og lod være med at læse de andre ?

Med venlig hilsen 

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

Buddy
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 10 Maj 2003
Sendt: 17 Januar 2004 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Troll warning.
Til top Vis Buddy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buddy

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 17 Januar 2004 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Sillesen

Hvad er det for noget fis at skrive?? du ved da udemærket godt at Carlos Santana er den bedste guitarist!

---

videre.. jeg er faktisk glad for alle de diskussioner der er herinde, bevares til tider bliver jeg da pisse irriteret over mange af argumenterne og at der er nogen personer (jeg føler) der er snævertsynede, men bliver det for meget så stopper jeg med at læse i tråden og lader den være... så let er det.
Men hvorfor det er nødvendig at starte en ny tråd om at man ikke gider læse de diskussioner, ved jeg ikke

Elleson Audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2003
Sendt: 17 Januar 2004 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Hmm... når alt kommer til alt, ville det så ikke være lettere at vi bare læste de tråde vi synes er interessante, deltog med indlæg i dem vi synes er virkeligt spændende, og lod være med at læse de andre ?

Med venlig hilsen 

Jo det ville... Men hvis der er en som kommer med et forslag, til et stillet spørgsmål, kommer der strax en, der VED MERE OM DET, og fortæller at det som nr1 foreslog, virker ikke du skal gøre som jeg siger...etc.etc  Dem er der ca 6-8stk af her på forumet, som kommer og starter en diskution og det var så den tråd og der var så måske 2-3 brugbare svar, den er sikker hvergang....

Martin Logan Clarity
RA Standard Blue
Aksa Equbrillium
CD søges

Savner du en "mis" til de ensomme dage? Tjek mit WWW
Til top Vis Elleson Audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Elleson Audio Besøg Elleson Audio's Websted

DKMIK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Januar 2004 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Stop bare Sillesen JB er til Linn.
Til top Vis DKMIK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKMIK

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Januar 2004 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Hej Peter,

Jeg synes du har helt ret. Lad os da for gud skyld undgå at der er nogle der kommer herind og giver udtryk for at de kan høre noget de andre ikke kan høre. (Vi kunne eventuelt lave et "hemmeligt" mailing system hvor man diskret spørger folk om de kan høre noget, inden man eventuelt skriver et indlæg).

Hvis vi så kombinerer det med at vi gør det forbudt at være overbevist om at man har ret, og forbyder at argumentere for at man har ret, så undgår vi også eventuelle "fanatikere" der mener noget andet end de andre.

Så mangler vi bare at vi laver en aftale om at vi alle hører den samme musik, så vi ikke risikerer at komme op at skændes om hvorvidt Clapton eller Hendrix er den bedste guitarist.

Det vil blive ren idyl, vi kan så skrive i trådene og rose hinanden for vores anlæg og musik.

Hmm... vi får et problem her, vi er også nød til at have ens anlæg for ellers risikerer vi bare at en eller anden drister sig til at sige at han synes at X forstærker er bedre end Y forstærker, og DET kan vi da slet ikke have...

Nå, det må kunne ordnes, og dette idyliske mini samfund på nettet, lyder som en så fantastisk ide, at vi burde overføre det til samfundet. Tænk på hvilken ro der ville blive hvis vi alle mente det samme om alt, og ingen dristede sig til at udtale sig om noget de mente at have check på.

Vi ville alle være helt eens. Meeeen...Hov ! Der er da een ting galt...vi ser jo ikke ens ud...Det dur da sørme ikke, vi skal alle se ens ud, alt andet er un-fair !

Nå, da flertallet af danskere er blonde med blå øjne, må vi jo så af med alle dem der ikke lever op til dette ideal, det burde vel kunne løses, historien har da vist at nogle har været gode til race hygiejne.

Så mangler vi bare at overføre vort ideal samfund til hele verden, for de bør da alle leve på vores vis, nu hvor den er så perfekt. Så en rask lille verdenskrig så er det klaret, og vi burde jo kunne klare det, vi er jo trods alt efterkommere af vikingerne....

Med venlig hilsen 

Det er sq da et bidrag der rykker

Til top Vis Tonny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Besøg Tonny's Websted

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes