Forfatter |
|
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
Sendt: 20 December 2007 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Noget det undre mig er nogles folks iver efter rabatter?
Jeg har hørt folk sige tak til stor rabat og set folk købe ting blot fordi der er f.eks. 20% rabat på tingene uden de har testet produktet, nogle folk kikker altså kun på hvilken komponent man kan spare mest på uden hensyntaget til om der i virkeligheden ikke findes et alternativ der er bedre til en lavere pris.
Værst ser det ud for "Highend" produkter hvor folk fluks køber en højtaler til mange tuisende kr blot fordi de lige kan få 30% rabat.
Er det virkelig nok for en sælger at have et skilt med 30% på for i er tilfredse og er det virkelig nok til at købe? Har set folk købe samlede anlæg til 250.000kr blot fordi de fik 25% rabat men der er dæleme mange alternativer derude til 250.000kr.
Hilsen Jonas Bojer
|
Til top |
|
|
Red King Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 552
|
Sendt: 20 December 2007 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Hej
Er det virkelig nok for en sælger at have et skilt med 30% på for i er tilfredse og er det virkelig nok til at købe?
|
|
|
Simpelt.....NEJ!
Den slags flash bider jeg ikke på, men det er klart at hvis jeg har besluttet mig for at købe et produkt, ud fra en kvalitativ betragtning, så vil jeg da gerne havde produktet billigere, hvem vil ikke det.
Men ikke for enhver pris!
|
Til top |
|
|
Wilco Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 27
|
Sendt: 21 December 2007 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er måske en af dem der burde føle sig ramt - har netop købt Musical Fidelity XT samt Cd-afspiller og strømforsyning hos Tapeconnection. Sat
ned fra 20000,- til 13000,-
Jeg vil dog sige, at jeg testede det før jeg købte, og har været på udkig efter det i nogen tid.
Men som man siger: sparede penge er tjente penge.
At købe anlæg uden at lytte grundigt er selvfølgelig ikke smart - her er vi helt enige.
Men en test på om det var dumt er, om man kan komme op med noget ligeså godt til samme pris uden rabat. Det vil jeg gerne høre om I mener
man kan.
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 21 December 2007 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
det kommer vel lidt an på hvad man går efter og hvorfor. I foråret købte jeg en ny surround receiver uden at lytte på den. Min gamle var gået i stykker og jeg havde lyttet på modellen mindre engang og så i øvrigt haft en model 5 generationer tilbage. Det var et bevidst valg af flere årsager. Jeg kunne godt lide modellen mindre og havde gode erfaringer fra "gamle dage". Den var så lige blevet sat 3.000 ned, så kunne jeg få modellen større.
Men bare at vælge en tilfældig på den måde ville jeg ikke __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 21 December 2007 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes mere det er rigtigt sjovt som folk brokker sig over det ene og det andet.
Men det er da rigtigt sjvot som folk køber ind her til jul for at at se det de købte kan de få op til -60% efter jul, og det brokker folk sig ikke over.
Det er noget sjovt noget, og de holde i kø for at sparre 50øre på en L benz ??? hallo hvor er vi henne.
Og mange lytter nu før de køber.
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 21 December 2007 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
He, he, der er sikke menge jyder, og jyder kan hvis god lide lidt rabat, ikke
Vel der er vel en god grund til at folk handler i butiker som Nette, Aldi, Bilka m.m. nemlig at de er billige en ander butiker, dette har vel også gjort
at folk er blivet vandt til at købe billig og dette kreve man så også af sin HiFi butik, og mange HiFi butiker har set det, ved at hel tide at køre Tilbud,
demo tilbud m.m.
|
Til top |
|
|
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
Sendt: 21 December 2007 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
så meget som muligt for pengene...er det ikke det
det drejer sig om....man køber altså bare ikke hifi
uden at ha hørt det hjemme hos sig selv....bare
meine meinung.....
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 21 December 2007 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Vel der er vel en god grund til at folk handler i butiker som Nette, Aldi, Bilka m.m. nemlig at de er billige en ander butiker, dette har vel også gjort at folk er blivet vandt til at købe billig og dette kreve man så også af sin HiFi butik, og mange HiFi butiker har set det, ved at hel tide at køre Tilbud, demo tilbud m.m. |
|
|
Nej det gør de ikke engange , de tro det bare.
Se bare alt det l**t jysk sælger det er sgu da alt for dyrt.
Men jeg må sgu grine over dansker løst til at holde i kø for at sparre få kr, når de kunne sparre langt flere penge ved noget andet.
Tag nu alle dem der køber ind i jysk eller HN alt det de køber er ikke andet nogle l**t der ikke holder og går istykker heletiden.
Køb en cykel i bilka også se hvor længe den holder til 1000kr også køb til 3000kr ved din cykelhandler og se en forskel.
Folk køber en bil til 300000kr og smider alufælge på til 6000kr med dæk, det er sgu da for langt uden og helt til grin.
|
Til top |
|
|
resist Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 59
|
Sendt: 22 December 2007 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle køber vel efter, hvad "tingene" skal bruges til?
Alt ”billigt” behøver vel ikke være noget l**t?
|
Til top |
|
|
Red King Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 552
|
Sendt: 22 December 2007 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Køb en cykel i bilka også se hvor længe den holder til 1000kr også køb til 3000kr ved din cykelhandler og se en forskel.
|
|
|
Meget malerisk udtalelse!
Ikke alt fra jysk er noget l**t BASTA!
Min 10år gamle cykel fra bilka er ikke gået mere i stykker end mange andres lidt dyre cykler fra cykel handleren.
Jeg forstår også at passe på mine ting selvom jeg bruger dem!
Ikke at alt den her snak om cykler har noget med HiFi at gøre!
PS: gav 2300kr for min bilka cykel i sin tid!
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 22 December 2007 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
StarTrek skrev:
Vel der er vel en god grund til at folk handler i butiker som Nette, Aldi, Bilka m.m. nemlig at de er billige en ander butiker, dette har vel også gjort at folk er blivet vandt til at købe billig og dette kreve man så også af sin HiFi butik, og mange HiFi butiker har set det, ved at hel tide at køre Tilbud, demo tilbud m.m. |
|
|
Men jeg må sgu grine over dansker løst til at holde i kø for at sparre få kr, når de kunne sparre langt flere penge ved noget andet.
Tag nu alle dem der køber ind i jysk eller HN alt det de køber er ikke andet nogle l**t der ikke holder og går istykker heletiden.
Folk køber en bil til 300000kr og smider alufælge på til 6000kr med dæk, det er sgu da for langt uden og helt til grin.
|
|
|
du kommer tydeligvis ikke fra kbh hvor cyklen har en gennemsnitlig levetid på ca 2 mdr før den er væk igen. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
resist Forum Bruger

|
Sendt: 22 December 2007 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
At en cykel har en levetid på 2 måneder, er vel generelt et andet problem (i samfundet eller i København) 
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 22 December 2007 kl. 01:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
resist skrev:
At en cykel har en levetid på 2 måneder, er vel generelt et andet problem (i samfundet eller i København) 
|
|
|
jo men det gør vel at der er et marked for noget billigt l**t __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
resist Forum Bruger

|
Sendt: 22 December 2007 kl. 01:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Absolut  Men nogle forbrugere kan også tænke ... videre!
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 22 December 2007 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når man har fundet og grundigt undersøgt det man vil købe, er man som Dansker nødt til at søge videre efter rabat, jeg ved at det er skruen uden ende, men se her hvorfor.
Rotel RSP-1069 Surround forforstærker/Processor. Pris. 17.999,00 DKK
http://www.av-connection.dk/?CPage=PList
Tryk Rotel RSP-1069 i AV-Connection's søge vindue, for at se prisen.
Sammenlinet med :
Rotel RSP-1069 Surround forforstærker/Processor. Pris.18.990 SEK = 14.920 DKK
http://www.annonsfynd.se/287399.htm
Det handler her om 3079 kr. og så er rabat slet ikke kommet på tale ennu.
Jeg får ondt i røven over de høje Danske prissættelser, og forlanger derfor rabat for ikke at være helt til grin for mine surt tjente penge.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 22 December 2007 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
jensen skrev:
StarTrek skrev:
|
|
|
|
|
du kommer tydeligvis ikke fra kbh hvor cyklen har en gennemsnitlig levetid på ca 2 mdr før den er væk igen.
|
|
|
Tro no kdet er meget værre herover.
Har fået taget 4 indefor 5mdr.
Men så lære man bare at løse dem inden.
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 22 December 2007 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Når man har fundet og grundigt undersøgt det man vil købe, er man som Dansker nødt til at søge videre efter rabat, jeg ved at det er skruen uden ende, men se her hvorfor.
Rotel RSP-1069 Surround forforstærker/Processor. Pris. 17.999,00 DKK
http://www.av-connection.dk/?CPage=PList
Tryk Rotel RSP-1069 i AV-Connection's søge vindue, for at se prisen.
Sammenlinet med :
Rotel RSP-1069 Surround forforstærker/Processor. Pris.18.990 SEK = 14.920 DKK
http://www.annonsfynd.se/287399.htm
Det handler her om 3079 kr. og så er rabat slet ikke kommet på tale ennu.
Jeg får ondt i røven over de høje Danske prissættelser, og forlanger derfor rabat for ikke at være helt til grin for mine surt tjente penge. 
|
|
|
Hvem betaler din løn?? og du skriver surt tjente penge så find dig et andet job.
Jeg betaler da med glæde mere for ting hvis jeg ved at de penge jeg betaler går til at andre der kan leve et godt liv.
Men kender godt tyben der mener man er mere værd end andre, og mener at man skal have alt og de andre ikke noget, dem er der mange af herhjemme.
alt for mange dansker er meget selvoptaget, de føler de bliver snydt heletiden, men de ved slev ikke hvor godt de har det, men der er altid noget at brokke sig over.
|
Til top |
|
|
Vincent. Branchemedlem

Lightnsound.dk
Bruger siden: 19 September 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 343
|
Sendt: 22 December 2007 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er noget pudsigt noget.. Men man kan da håbe at det vender og folk også begynder at ville betale lidt for en god service og et bredt udvalg og lidt mere specielle ting på hylden hos den lokale hi-fi pusher.. Det er ikke Bilka i handler i.. Have nu respekt for at der er nogle der handler mere end andre og de får formentligt en rimelig rabat... Men kom igen alle vil have rabat nu om dage om de så køber en skod cd afspiller til 3000kr så forventer de stadig at få en 15-20% rabat... Hvis det fortsætter på den her måde er jeg svært bange for at de rigtige butikker forsvinder og vi frem over kan købe vores produkter på nettet eller køre til udlandet få at lytte på det lidt mere eksotiske udstyr...
__________________ Jeg høre musik ikke teknik
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 22 December 2007 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Hvem betaler din løn?? og du skriver surt tjente penge så find dig et andet job.
Jeg betaler da med glæde mere for ting hvis jeg ved at de penge jeg betaler går til at andre der kan leve et godt liv.
Men kender godt tyben der mener man er mere værd end andre, og mener at man skal have alt og de andre ikke noget, dem er der mange af herhjemme.
alt for mange dansker er meget selvoptaget, de føler de bliver snydt heletiden, men de ved slev ikke hvor godt de har det, men der er altid noget at brokke sig over.
|
|
|
jensen
Ingen er nu i tvivl om at du er Branchemedlem, og skyldig. 
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 22 December 2007 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|