Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juni 2025 | 07:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: X-Box (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 25 December 2007 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Morgen.

Jeg har giver mine unge en X-box i julegave.

Men for fanden da, sådan en lamer, er det normalt vil folk virklig have det støj indefor deres døre???, kan man ikke modified den.

Men alm X-box siger intet eller ikke min SP2

j

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 December 2007 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Morgen.

Jeg har giver mine unge en X-box i julegave.

Men for fanden da, sådan en lamer, er det normalt vil folk virklig have det støj indefor deres døre???, kan man ikke modified den.

Men alm X-box siger intet eller ikke min SP2

j

Xbox360?

Måske du har fået dig et Hitachi drev, de larmer som fanden. Toshiba-Samsung larmer mindre og den kan godt moddes så den næsten er støjfri, garantien ryger dog. Jeg kan lave den. Min egen larmer sjældent mere end som når den er tændt uden skive i, dvs kun den interne blæser der høres svagt på 1-2 meters afstand. Har selv haft et Hitachi engang, det lød som et F16 fly i stuen.

Det er på eget ansvar at gå på Xbox Live bagefter, Microsoft har før "banned" maskiner men efter min opfattelse er det sikkert nok sålænge man holder den opdateret.
Til top Vis Rasmus S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus S

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 25 December 2007 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Det er blæser støj.

Noget skod de har lavet.

Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 December 2007 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Det er blæser støj.

Noget skod de har lavet.

Nej det er drevet der spinder op.

Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 25 December 2007 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Hvis du kan høre støjen er lyden ikke høj nok. 

Nu lidt seriøst, min xbox360 har en summende lyd når der ikke er en DVD i drevet - Meget lavfrekvent og ikke noget jeg lægger mærke til den når jeg selv sidder og spiller.
Med en DVD i drevet så kommer der en lidt højere lyd, nærmest en susen, men den hører jeg heller ikke når jeg er optaget af et spil.
Nogen har oplevet xbox360ere der larmer meget mere fra blæserne end andre og har så byttet dem for at få en der er mere stille.
Xboxlive er dog genialt, så man kan godt overhøre "larmen" synes jeg... især når man sidder og fokuserer på et spil (er også forskelligt fra person til person hvad støj er).

Ikke meget hjælp der, blot lidt iagtagelser... Til sidst kan jeg lige smide en anbefaling til et dansk forum om xbox, www.xboxlife.dk (Går ikke ud fra at det bliver set som et link til en konkurrende side.)

Mit Setup
Til top Vis Cyber-Frog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cyber-Frog

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 25 December 2007 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Det er blæserne til bl.a. CPUen i Xbox 360, der larmer. Det er en konsekvens af dårligt design (mht køling, ikke ift alle mulige andre ting på boxen). Der er mig bekendt ikke lavet et fix.

Larmen var nok den væsentligste grund til jeg ikke købte en - jeg kan simpelthen ikke holde ud til at høre på det. Som en helikopter, der letter....

Men spillene til Xbox360 og XBox live er dog generelt bedre end til eks PS3 - synes jeg.

Nyt på vej....
Til top Vis JoeConsultant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeConsultant

Kasper, TC
Branchemedlem
Branchemedlem

Tapeconnection

Bruger siden: 27 Marts 2007
Sendt: 25 December 2007 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

JoeConsultant skrev:

Det er blæserne til bl.a. CPUen i Xbox 360, der larmer. Det er en konsekvens af dårligt design (mht køling, ikke ift alle mulige andre ting på boxen). Der er mig bekendt ikke lavet et fix.

Larmen var nok den væsentligste grund til jeg ikke købte en - jeg kan simpelthen ikke holde ud til at høre på det. Som en helikopter, der letter....

Men spillene til Xbox360 og XBox live er dog generelt bedre end til eks PS3 - synes jeg.

Og nu larmer PS3'en også som et fly så man skal i hvert fald ikke tage den for at få noget mere støjsvagt

Til top Vis Kasper, TC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper, TC Besøg Kasper, TC's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 25 December 2007 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Ja

Det er lidt ? folk køber sådan noget, især når man tænker over hvad de ellers brokker sig over.

Jeg havde sgu aldrig købt den hvis jeg havde vidst dette.

Syns ikke men PS2 og den gammel x-box siger noget i forhold til det l**t jeg har købt.

abj_eskimo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 25 December 2007 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Købte i sin tid også en xbox 360...

Mage til "fejlkøb" skal man lede længe efter... For det første larmer den som jeg ved ikke hvad,

for det andet gik der ikke mere end 2 måneder før l**tet brændte sammen (havde knap nok brugt den, og aldrig længere tid af gangen)..

og så det faktum at microsoft styrer løbet... ALT til sådan en Xbox skal købes extra, og det er naturligvis sådan lavet, at det kun er MS egne "specielle" produkter der virker sammen med den.. For det er meget smartere end at bruge de standarder der nu er inden for computer verdenen ... Det er ufatteligt at de vil være sig selv bekendt..

Lige lidt opkast efter en ellers god og vellykket jul ..
Til top Vis abj_eskimo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af abj_eskimo

Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 December 2007 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

abj_eskimo skrev:
Købte i sin tid også en xbox 360...

Mage til "fejlkøb" skal man lede længe efter... For det første larmer den som jeg ved ikke hvad,

for det andet gik der ikke mere end 2 måneder før l**tet brændte sammen (havde knap nok brugt den, og aldrig længere tid af gangen)..

og så det faktum at microsoft styrer løbet... ALT til sådan en Xbox skal købes extra, og det er naturligvis sådan lavet, at det kun er MS egne "specielle" produkter der virker sammen med den.. For det er meget smartere end at bruge de standarder der nu er inden for computer verdenen ... Det er ufatteligt at de vil være sig selv bekendt..

Lige lidt opkast efter en ellers god og vellykket jul ..

Der er skam en masse tilbehør der kan fåes fra 3. parts firmaer. Sony laver jo også tilbehør til playstation og nintendo til deres "æsker", begge dem er faktisk dyrer med tilbehør end microsoft er.
Dit "sure opstød" tyder jo bare på at du ikke har gidet sætte dig ind i hvad det er du køber og det kan man jo ikke klandre andre for end dig selv.

Hvis man søger bare 30 sekunder på nettet har man fundet ud af at xbox360 kan larme, man kan være uheldig at den får RROD og skal byttes/repareres og man har fundet ud af at live og spillene er geniale. Det gjorde jeg inden jeg købte og gjorde op med mig selv at live og spillene gjorde at en 360er var det bedste køb.
Det er jo også sådan med alt elektronik, biler... ja alt der kan købes for penge, at 95% af alt information og produktet kommer fra folk der er utilfredse... for der er "ingen" der opretter hjemmesider eller forum tråde om hvor fedt deres nye indkøb er - Hvis det virker er der jo ingen grund til at informere andre om det, kun hvis man løber ind i en mandagsmodel.... Sådan gør jeg jo også selv hvis der er noget, selvom man burde gøre det både når det er godt og skidt.

Håber ikke at du opfatter det som et angreb på dig personligt, det er bestemt ikke ment sådan... mere generelt til os alle.

God jul.

Mit Setup

abj_eskimo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 25 December 2007 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Nej nej, overhovedet ikke... Men jeg syntes nu alligevel det er for ringe at en så ny maskine ikke er født med nogen form for hukkommelse (ved godt at den følger med i premium pakken), men at tage 400 for et "outdatet" memory card på 64mb er noget griseri.. Det er fuldstændigt absurd..

Det havde jeg sådan set også regnet med, det værste er for mig stadig den larm og varme produktet er istand til at lave... de andre "negative" punkter SKULLE også lige med da jeg VIRKELIG føler afsky for produktet (og dets ophavsmænd).. Men jo, når spillene er gode, så er der er ikke så meget at gøre .. Ho ho
Til top Vis abj_eskimo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af abj_eskimo

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Sendt: 25 December 2007 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Det er blæser støj.

Noget skod de har lavet.

Det mest er faktisk støj fra drevet, men ja blæseren er heller ikke decideret lydløs. Det er voldsomt at den kan brumme så meget. Byt og køb en PS3 i stedet.

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006
Sendt: 25 December 2007 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

har også lige fået en Xbox 360 i fødselsdags gave, den larmer da lidt, men game mode er sq i orden sidder og tæsker min skyline igennem Forza 2

Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2007 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Det er drevet der larmer når den spinder op, blæserne kører stortset altid samme hastighed. Jeg ved hvad jeg snakker om, jeg har  selv modded min så drevet kører langsomt hele tiden uden larm. Min larmer ikke mere når jeg spiller, end lyden af blæserne når makinen er tændt uden DVD i. Man kan modde den så drevet kører 2x/5x/8x eller 12x speed.

Hasse Wehner
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 December 2007 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Hej Rasmus S

Hvordan moddede du den så spinhastigheden på dvd drevet blev nedsat - og hvad der sikkert også er vigtigt - hvilket dvd drev sidder der i den - er der specielle kendetegn.

Jeg har selv haft kigget på blæserfanen - når fanen tages ud af xboxen larmer den ikke og drejer egentlig ikke særligt hurtigt rundt , men når fanen sidder i kabinettet kommer støjen så der er nok selve kabinetet der akustistisk forstærker larmen - Pladsen er så trang at der ikke rigtig er mulighed for at lave en akustisk afkobling som jeg eksempelvis lavede i min tidligere pc hvor blæseren kun fastholdes af bløde gummidupper - Jeg forestiller mig at kunne tage fanen ud af kabinettet og lime dem  på en skummuffe på bagsiden af xboxen det tror jeg ville virke - men jeg har altså ikke årøvet.

:-) Hasse

Til top Vis Hasse Wehner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hasse Wehner

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 26 December 2007 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
jensen skrev:

Det er blæser støj.

Noget skod de har lavet.

Det mest er faktisk støj fra drevet, men ja blæseren er heller ikke decideret lydløs. Det er voldsomt at den kan brumme så meget. Byt og køb en PS3 i stedet.

nej dette er blæserstøj.

Det er lidt ? at de ikke skriver dette når de sælger dem. det er som med Pio plasma de lamer også en del.

drevet i min siger næsten ikke noget, men der er blæserstøj heletiden og det kan så høres i hele stuen og den er 70m2 og den er enda dæmpet meget tykke uld tæpper og store stof møbler fra USA.

selv min computer med to GF8800 og 2 120mm blæser lamer ikke i forhold til den Xbox.

Hvem kan man proppe den op i røven på igen.

Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2007 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Hasse Wehner skrev:

Hej Rasmus S

Hvordan moddede du den så spinhastigheden på dvd drevet blev nedsat - og hvad der sikkert også er vigtigt - hvilket dvd drev sidder der i den - er der specielle kendetegn.

Jeg har selv haft kigget på blæserfanen - når fanen tages ud af xboxen larmer den ikke og drejer egentlig ikke særligt hurtigt rundt , men når fanen sidder i kabinettet kommer støjen så der er nok selve kabinetet der akustistisk forstærker larmen - Pladsen er så trang at der ikke rigtig er mulighed for at lave en akustisk afkobling som jeg eksempelvis lavede i min tidligere pc hvor blæseren kun fastholdes af bløde gummidupper - Jeg forestiller mig at kunne tage fanen ud af kabinettet og lime dem  på en skummuffe på bagsiden af xboxen det tror jeg ville virke - men jeg har altså ikke årøvet.

Man opdaterer/hacker firmwaren i drevet, man skal bare være opmærksom på at det kan få ens xbox banned på xboxlive.

Mht. at se hvad drev der sidder i så kig her http://bjartek.files.wordpress.com/2007/01/drive.jpg - Jeg synes der skulle være et mærke til, men er ikke sikker.

Mit Setup

Ghump
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2007
Sendt: 26 December 2007 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Er der ikke noget med at blæserne tit lyder forskelligt afhængigt af om boxen står på højkant eller ligger ned?

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Sendt: 26 December 2007 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
floe skrev:
jensen skrev:

Det er blæser støj.

Noget skod de har lavet.

nej dette er blæserstøj.

Det er lidt ? at de ikke skriver dette når de sælger dem. det er som med Pio plasma de lamer også en del.

drevet i min siger næsten ikke noget, men der er blæserstøj heletiden og det kan så høres i hele stuen og den er 70m2 og den er enda dæmpet meget tykke uld tæpper og store stof møbler fra USA.

selv min computer med to GF8800 og 2 120mm blæser lamer ikke i forhold til den Xbox.

Hvem kan man proppe den op i røven på igen.

Det lyder lidt somom du har fået en mandagsmodel. Min 360'ers blæser siger også lidt, men det er bestemt indenfor det acceptable synes jeg. Drevet larmer til gengæld som et mindre jagerfly og er decideret ubehageligt at være i nærheden af.

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2007 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Hasse Wehner skrev:

Hej Rasmus S

Ved at indlæse ny firmware i den. Det kræver du skiller den og vha. din PC indlæser firmwaren i den. Det er ikke nogen leg at gøre, kræver længere tids indsigt og med stor chance for at ødelægge drevet hvis man ikke ved hvad man gør. Der ligger en masse instruktioner til det på nettet, nogle bedre end andre. Firmwaren skal også passe til dit drev, om det er Hitachi, Toshiba-Samsung eller BenQ.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes