Forfatter |
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
Sendt: 27 December 2007 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor stor en betydning har en forforstærker, hvis man alligevel bare skal bruge den som "sikkerhedsventil" mellem feks en pc og effekforstærker og videre ud...?
Tænkte på, om det kan betale sig at betale en stor sum penge for sådan en fætter, hvis ens "startkilde" alligevel bare er en pc som der ryger en masse MP3 filer ud fra eller om det er næsten ligemeget?
Michael
|
Til top |
|
|
walin Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 530
|
Sendt: 27 December 2007 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Ethvert led i lydkæden påvirker jo lyden, så ideelt set kan det altid betale sig med gode komponenter. Men i bund og grund skal tingene jo også passe sammen. Det vil være grænsende til dyb åndsvaghed at poste multi mange penge i en forforstærker til det brug du skitserer. Det du har brug for er en rimelig forforstærker med mulighed for at justere toneområdet og det behøver ikke være creme-de-la-creme. Men har du ikke andre signalkilder, der skal sluttes til din effektforstærker? For så er det jo en helt anden sag. . .
__________________ - Klaus -
Island s are where the Sea ends.
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

|
Sendt: 27 December 2007 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
walin skrev:
Hejsa,
Ethvert led i lydkæden påvirker jo lyden, så ideelt set kan det altid betale sig med gode komponenter. Men i bund og grund skal tingene jo også passe sammen. Det vil være grænsende til dyb åndsvaghed at poste multi mange penge i en forforstærker til det brug du skitserer. Det du har brug for er en rimelig forforstærker med mulighed for at justere toneområdet og det behøver ikke være creme-de-la-creme. Men har du ikke andre signalkilder, der skal sluttes til din effektforstærker? For så er det jo en helt anden sag. . .
|
|
|
Hej Valin
Nej pt. har jeg ikke andre signalkilder som det er meningen skulle sluttes til den, jeg er gået fra min 5.1 igen og det er derfor jeg tænkte på, bare at købe en eller anden billig forforstærker med mulighed for at bass og diskant, ballance samt volumen selvfølgeligl. Selvfølgelig kunne jeg bare smide signalet direkte fra pc ind i en effektforstærker og så regulerer vol m.v via computeren, men det har jeg ladet mig fortælle ikke er nogen god idé?
|
Til top |
|
|
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
Sendt: 27 December 2007 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
. Selvfølgelig kunne jeg bare smide signalet direkte fra pc ind i en effektforstærker og så regulerer vol m.v via computeren, men det har jeg ladet mig fortælle ikke er nogen god idé? |
|
|
Hvis du kører Vista så skal der en ret god (dyr) forforstærker til for at opnå samme gode resultat. Du skal dog være opmærksom på eventuelle spændingspotentiale-forskelle anlæg og PC indbyrdes. Ellers kan der puffes noget....
Hilsner,
Karsten __________________ www.studiosound.dk
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 27 December 2007 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
min umiddelbart første tanke var at du skal da have et kvalificeret lydkort for at have en DAC indbygget der er på niveau med en indbygget i en forforstærker
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
walin Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 530
|
Sendt: 28 December 2007 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
StudioSound skrev:
Hvis du kører Vista så skal der en ret god (dyr) forforstærker til for at opnå samme gode resultat. Du skal dog være opmærksom på eventuelle spændingspotentiale-forskelle anlæg og PC indbyrdes. Ellers kan der puffes noget....
Hilsner,
Karsten
|
|
|
Øhh - Vista gør da ingen forskel.  __________________ - Klaus -
Island s are where the Sea ends.
|
Til top |
|
|
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
Sendt: 28 December 2007 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
walin skrev:
Øhh - Vista gør da ingen forskel. 
|
|
|
Min erfaring er at det er noget lettere at få god lydkvalitet på Vista platformen. Den digitale attenuering er desuden heller ikke for god under XP. __________________ www.studiosound.dk
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

|
Sendt: 29 December 2007 kl. 01:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oki det kunne være jeg skulle prøve at installerer vista og se om jeg kan høre en forskel fra min nuværende xp. omend jeg ikke er meget for vista platformen endnu...
|
Til top |
|
|