Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 07:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Nyt anlæg til 10-14.000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Stagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 29 December 2007 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Jeg er på udkig efter et nyt anlæg i den moderate ende af skalaen. Jeg har brugt lørdagen på at være lidt rundt at kigge og ikke mindst høre mig frem. Jeg vil dog gerne have nogle kommentarer, gode råd fra nogle af jer eksperter, da jeg desværre ikke har den helt store baggrundsviden om området - jeg kan bare godt lide at høre musik, og vil gerne have det lyder nogenlunde ordentlig. Nedenunder har jeg fremhævet tre forskellige kombinationer fra de steder, jeg nåede rundt i dag. Kommenter meget gerne med god råd, ting jeg skal være opmærksom, hvilken kombination i selv ville foretrække, eller eller andet. 

------------------------------------------------------------ ------------------------------------

Jeg kiggede på det her setup i TapeConnection, som koster 13.500 i alt.

Atoll IN 50 Sølv - 3500,-

http://www.tapeconnection.dk/Hifi.aspx?id_category=2&pro duct_number=3002051

Atoll CD 80 sort - 5000,-

http://www.tapeconnection.dk/Hifi.aspx?id_category=1&pro duct_number=3001081

2 stk. Dynaudio Audience 42 Black Ash - 5000 i alt

http://www.tapeconnection.dk/Hoejtalere.aspx?id_category=44& amp;product_number=1144013

Jeg var umiddelbart ret begejstret for lyden og samtidig er der pt. en del penge at spare her. Ideelt set ville jeg nok gerne have gået en model op i forstærkeren, men det holder budgettet desværre nok ikke til i denne omgang.

------------------------------------------------------------ ------------------------------------ ---

I KTRadio var følgende sæt sat ned fra 11.000 til 8000 (uden højtalere) 

Rotel - RCD-06 cdafspiller + Rotel RA-06 forstærker  -  8000,-

Jeg nåede desværre ikke at høre det spille, da jeg kom lige før lukketid, så hvis der er nogle, der sidder inde med erfaringer med det, må de meget gerne dele dem med mig. Jeg forestiller mig sættet kombineret med to højtalere til omkring 2-3000. Jeg skal naturligvis ned og høre det i løbet af næste uge.

------------------------------------------------------------ ------------------------------------ ----

Endelig var jeg i hifiklubben, hvor jeg så på et NAD-anlæg til 11.300 i alt

NAD C352 forstærker - 4000,-

http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstaerker/nad_c 352_forstaerker_titanium.htm

NAD C525BEE CD-afspiller - 2300,-

http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/cd-afspiller/nad_ c525bee_cd-afspiller_titan.htm

2X DALI IKON 2 højtaler - 5000,- i alt

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/kompakt/dali_ ikon_2_hoejttaler_lys_valnoed.htm

Jeg var egentlig gladest for anlægget, da jeg hørte det med et par gulvhøjtalere, hvilket jeg dog  desværre ikke rigtig plads til. Det gjorde, at det måske lød lidt tamt, da jeg efterfølgende hørte det med et kompakthøjtalere. Ellers er jeg generelt ret glad for NAD´s anlæg og jeg synes da også, det lød rigtig fornuftigt.

Til top Vis Stagger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stagger

cube
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 December 2007 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

hej... har selv en Atoll IN50, fantastisk lille forstærker som ka lidt tricks... har hørt atoll IN50 på en dynaudio 42, det fungerer virkelig godt sammen - et godt match... har du set det tilbud tapeconnection har på dynaudio 52SE (denne har enheder fra den gamle contour serie)! hvis det kniber med knapperne til 52SE kunne man evt. starte ud med en billig/brugt dvd-afspiller til cd, og så opgradere til bedre cd afspiller senere... personligt synes jeg dyn 42 gir mere for pengene end dali ikon... er endnu ik stødt på en bedre kompakt højttaler end dyn 42 i det prisleje.... i øvrigt lyder dyn 42 også glimrende på NAD....
Til top Vis cube's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cube

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 29 December 2007 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Jeg ville nok gå efter sættet i TapeConnection, alene fordi jeg synes at dynaudio er herligt :) De små højtalere ville dog kunne nyde godt af mere effekt ende der er i den valgte Atoll forstærker - som du også selv skriver.

Jeg bryder mig personligt ikke specielt meget om NAD, med undtagelse af deres gamle THX effekt trin (216 og 218).

Rotel kan jeg ikke rigtig udtale mig så meget om, men det mener jeg også at du kan høre hos tapeconnection.

Mvh. Henrik

cube
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2007 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

HenrikW skrev:

Jeg ville nok gå efter sættet i TapeConnection, alene fordi jeg synes at dynaudio er herligt :) De små højtalere ville dog kunne nyde godt af mere effekt ende der er i den valgte Atoll forstærker - som du også selv skriver.

Jeg bryder mig personligt ikke specielt meget om NAD, med undtagelse af deres gamle THX effekt trin (216 og 218).

Rotel kan jeg ikke rigtig udtale mig så meget om, men det mener jeg også at du kan høre hos tapeconnection.

Mvh. Henrik

det stemmer at dynaudio kan li watt, men til dyn 42 klarer Atoll IN50 det ganske habilt... IN50 kan også bruges som forforstærker, hvis man en dag ville smide en effekt på...

Stagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2007 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

cube skrev:
hej... har selv en Atoll IN50, fantastisk lille forstærker som ka lidt tricks... har hørt atoll IN50 på en dynaudio 42, det fungerer virkelig godt sammen - et godt match... har du set det tilbud tapeconnection har på dynaudio 52SE (denne har enheder fra den gamle contour serie)! hvis det kniber med knapperne til 52SE kunne man evt. starte ud med en billig/brugt dvd-afspiller til cd, og så opgradere til bedre cd afspiller senere... personligt synes jeg dyn 42 gir mere for pengene end dali ikon... er endnu ik stødt på en bedre kompakt højttaler end dyn 42 i det prisleje.... i øvrigt lyder dyn 42 også glimrende på NAD....

Jeg hørte den ikke med 52SE derinde og har ikke været opmærksom på tilbudet, men det vil jeg da lige overveje, hvis der kvalitetsmæssig er markant forskel. Jeg har en Yamaha cdx-496 cd-afspiller, som jeg godt ville kunne bruge her i starten. Men på sigt vil jeg nok have cd-afspilleren i samme mærke, og den er jo også sat ned med 2000 for tiden. Jeg kan dog altid købe 50-modellen senere - ved ikke, hvor stor forskel, der er på 50´eren og 80´eren. 

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 29 December 2007 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

cube skrev:
HenrikW skrev:

Mvh. Henrik

det stemmer at dynaudio kan li watt, men til dyn 42 klarer Atoll IN50 det ganske habilt... IN50 kan også bruges som forforstærker, hvis man en dag ville smide en effekt på...

Lige præcis, og ekstra wat skader ikke på de "små" højtalere. Magen til bas formåen fra så lille en højtaler skal man lede længe efter.

cube
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2007 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

prøv og gi 52SE et lyt... er den noget for dig, blir IN50 måske liiiiiiiiige i underkanten, men kan godt fungere... ved højt niveau vil du så mangle lige den sidste power ;)

hvor stort et rum ska det spille i?

Stagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2007 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

cube skrev:
prøv og gi 52SE et lyt... er den noget for dig, blir IN50 måske liiiiiiiiige i underkanten, men kan godt fungere... ved højt niveau vil du så mangle lige den sidste power ;)

Det er ikke så stort - ca. 25 kvm

cube
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2007 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Stagger skrev:

cube skrev:

Det er ikke så stort - ca. 25 kvm

25 kvm er nu en fornuftig størrelse... dyn 42 kan godt spille det op.... i øvrigt noget fornuftigt udstyr du har kig på, utroligt hvor meget lyd man ka få for dit budget! hvis du falder for dyn højttlalere, kunne du sikkert få lov at låne både 42 og 52SE med hjem for at teste dem!

Stagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2007 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Citér:

25 kvm er nu en fornuftig størrelse... dyn 42 kan godt spille det op.... i øvrigt noget fornuftigt udstyr du har kig på, utroligt hvor meget lyd man ka få for dit budget! hvis du falder for dyn højttlalere, kunne du sikkert få lov at låne både 42 og 52SE med hjem for at teste dem!

Deres lagerbeholdning på delene var også ret begrænsede- jeg vil bl.a. gerne have haft forstærker og cd-afspiller i sølv, men desværre er det kun cd-afspilleren i den sorte udgave, der er på tilbud. Men, det er naturligvis lyd før æstetik.

Jeg tager nok forbi på onsdag og køber forstærker+cd-afspiller og så kan jeg, som du foreslår, høre om jeg kan låne to sæt højtalere med hjem og tage den endelige beslutning omkring højtalerne derefter. Jeres indlæg har overbevist mig om, at det er Atoll-sættet, jeg skal gå efter. Det var da også det, jeg hældte til i forvejen, men det var lækkert lige at få nogle input på det.

Foreløbig tak for hjælpen. Jeg vender tilbage med opdatering på, hvad det er endt med, og jeg holder naturligvis øje med tråden indtil da, hvis der skulle komme andre kommentarer.

Stagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2008 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg sat et fornuftigt anlæg sammen

Jeg endte med - med assistance fra Cube - at købe forstærker og cd-afspilleren brugt. Det blev en Atoll IN 50 + Atoll CD 50, som jeg måtte slippe 4500,- for i alt. I dag har jeg så været nede i TP og købe højtalere. Jeg blev overbevist om, at det var pengene værd at gå op i 52SE-modellen, da de var på tilbud til 3500 stykket. Inklusiv kabler kom jeg af med omkring 8500, så det endte altså med at koste mig 13.000 i alt. Til gengæld har jeg også fået et fornuftigt anlæg, som jeg er sikker på, jeg nok skal blive rigtig glad for.

Tak for yderst kvalificeret hjælp til de forskellige, der har bidraget i tråden - og specielt til cube.   

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Til lykke!

Hvornår må vi se billeder???
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted

Stagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2008 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Hehe, jeg skal i første omgang have fundet ud, hvordan jeg får mine højtalere til at stå optimalt. Det bliver vist nødvendigt med en mindre omrokering af mine møbler.

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Har du købt standere til højttalerne?
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted

Stagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2008 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Nej, problemet er, at der ikke er så meget gulvplads, der hvor det ville være mest optimalt at stille dem, så nu har jeg indtil videre stillet dem yderst på henholdsvis et skab og et reolsystem. Men, problemet er, at dermed kommer de desværre ret højt op, hvilket jo ikke er optimalt. Jeg tror dog, jeg vil rokere lidt rundt og så investere i et par standere, så jeg kan få mest ud af min investering. Men, det bliver nok først, når næste løn er kommet ind på kontoen :-)

cube
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2008 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Stagger skrev:

Så fik jeg sat et fornuftigt anlæg sammen

Jeg endte med - med assistance fra Cube - at købe forstærker og cd-afspilleren brugt. Det blev en Atoll IN 50 + Atoll CD 50, som jeg måtte slippe 4500,- for i alt. I dag har jeg så været nede i TP og købe højtalere. Jeg blev overbevist om, at det var pengene værd at gå op i 52SE-modellen, da de var på tilbud til 3500 stykket. Inklusiv kabler kom jeg af med omkring 8500, så det endte altså med at koste mig 13.000 i alt. Til gengæld har jeg også fået et fornuftigt anlæg, som jeg er sikker på, jeg nok skal blive rigtig glad for.

Tak for yderst kvalificeret hjælp til de forskellige, der har bidraget i tråden - og specielt til cube.   

jamen det er jo det et hifi-forum er til for ;) tillykke med anlægget!!! og et par standere absolut yde højttalerne retfærdighed! Dynaudio laver så også nogle virke gode standere...

hvilke højttalerkabler har du sat til?

Stagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2008 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

cube
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2008 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Stagger skrev:

8 meter af det her højtalerkabel:

http://www.tapeconnection.dk/Tilbehoer.aspx?id_category=5&am p;am p;product_number=6905014

Og et signalkabel:

http://www.tapeconnection.dk/Tilbehoer.aspx?id_category=53&a mp;a mp;product_number=6953113

top dollar ;) kender ik kablerne specifikt, men har hørt andet Audioquest, og det er altså bare godt!

cube
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2008 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

vi ska da lige høre hvodan det går med det nye legetøj ;)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes