| Forfatter |
|
tadman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 438
|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Skal bruge en konvertrering fra 230V til 115V der også konverterer hz, dvs. 50 til 60hz. Den skal helst være billig, og skal kunne klare min. 50 watt. Forslag?
vh
|
| Til top |
|
| |
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld men der er dog det besynderligste spørgsmål jeg endnu er stødt på. Jeg håber nogen kommer op med noget. Det med Du skal have 60Hz, jeg tror nok nogen er rimelig nysgerrige efter hvad Du har tænkt anvende dette til, jeg mener hvorfor det skal være 60.
Det første jeg kommer i tanke om er faktisk noget som kører på Batteri, 12 eller 24V, ikke at det er denne vej 
__________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
tadman skrev:
|
Hej
Skal bruge en konvertrering fra 230V til 115V der også konverterer hz, dvs. 50 til 60hz. Den skal helst være billig, og skal kunne klare min. 50 watt. Forslag?
vh
|
|
|
Hvad skal du bruge konverteringen til?
Hvorfor vil/skal du bruge 60Hz? Hvis det bare er til et amerikansk apparat, er det ikke nødvendigt. Medmindre det er en pladespiller, men det er det næppe med et forbrug på (min.) 50 Watt.
Mvh.
Niels
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Masser af udstyr med switchmode strømforsyninger æder det hele!
|
| Til top |
|
| |
tadman Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
tadman skrev:
|
Hej
vh
|
|
|
skal sælge en pladespiller med en syncrom motor til USA, derfor...
Hvorfor vil/skal du bruge 60Hz? Hvis det bare er til et amerikansk apparat, er det ikke nødvendigt. Medmindre det er en pladespiller, men det er det næppe med et forbrug på (min.) 50 Watt.
Mvh.
Niels
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tadman Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
tadman skrev:
Nilau skrev:
tadman skrev:
|
Hej
vh
|
|
|
skal sælge en pladespiller med en syncron motor til USA, derfor...
Mvh.
Niels
|
|
|
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
27pH Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bliver nok svært herhjemme, da vi jo normalt konverterer den anden vej. Prøv at spørge hos Brinck. Det kan være du må bestille en hjem fra guds eget land.
vH pH
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=tadman]
Hej
vh
Du tager ind i Brink Elektronik på Frederiksborggade i KBH.
Der har jeg købt en omformer til min gamle US forstærker
Den jeg købte var på 200WA og kostede 198 kr.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
tadman skrev:
Nilau skrev:
tadman skrev:
|
Hej
vh
|
|
|
Mvh.
Niels
|
|
|
|
|
|
Hmm...du har lavet rod i citaterne!
Jeg forstår ikke hvad du skal med en konvertering fra 230 V til 115 V hvis det er noget du skal sælge til én i USA??? Så ville det være mere logik med en konvertering fra 115 V til 230 V... ;-)
Uanset hvad, giver giver sandsynligvis problemer med hastigheden på motoren.
Kan man overhovedet få et apparat som ændrer netfrekvensen...og som er billigt? Jeg tvivler.
Mvh.
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
waf! Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
tadman skrev:
Nilau skrev:
tadman skrev:
|
Hej
vh
|
|
|
Mvh.
Niels
|
|
|
|
|
|
Jeg forstår ikke hvad du skal med en konvertering fra 230 V til 115 V hvis det er noget du skal sælge til én i USA??? Så ville det være mere logik med en konvertering fra 115 V til 230 V... ;-)
Kan man overhovedet få et apparat som ændrer netfrekvensen...og som er billigt? Jeg tvivler.
Mvh.
Niels L.
|
|
|
Hej - jeg er ret sikker på at en powerplant 300 fra ps audio, på en kontakt indvendigt, kan switche til at acceptere 117 ind og levere 220-240v ud +man kan regulere Hz fra 50 og op til over 100
det modsatte kan ihvertfald lade sig gøre med de amerikanske udgaver fra 230v ind til 110-120v ud, sådan en bruger jeg selv til et sæt us rørblokke som jeg giver 117v og 60 hz.
mvh Waf!
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
waf! skrev:
Nilau skrev:
tadman skrev:
Nilau skrev:
tadman skrev:
|
Hej
vh
|
|
|
Mvh.
Niels
|
|
|
|
|
|
Mvh.
Niels L.
|
|
|
Hej - jeg er ret sikker på at en powerplant 300 fra ps audio, på en kontakt indvendigt, kan switche til at acceptere 117 ind og levere 220-240v ud +man kan regulere Hz fra 50 og op til over 100
det modsatte kan ihvertfald lade sig gøre med de amerikanske udgaver fra 230v ind til 110-120v ud, sådan en bruger jeg selv til et sæt us rørblokke som jeg giver 117v og 60 hz.
mvh Waf!
|
|
|
Jo, selvfølgelig kan det lade sig gøre, men billigt bliver det ikke!
Mvh.
Niels
|
| Til top |
|
| |
tadman Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
waf! skrev:
Nilau skrev:
tadman skrev:
Nilau skrev:
tadman skrev:
|
Hej
vh
|
|
|
Mvh.
Niels
|
|
|
|
|
|
Mvh.
Niels L.
|
|
|
mvh Waf!
|
|
|
Jo, selvfølgelig kan det lade sig gøre, men billigt bliver det ikke!
Mvh.
Niels
|
|
|
Hej
Har måske lige rodet rundt i det. Kender godt Powerplant, men det er en meget dyr løsning og jeg ved, at man kan få billigere alternativer, men hvor?
vh
|
| Til top |
|
| |
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nemmere hvis köber selv finder en step-up trafo i USA. Garanteret osse billigere...
Der ligger som regel en Radio Shack på hvert 3. gadehjörne (ca.) og de har, eller kan fremskaffe alverdens underlige dingenoter og duppeditter - ellers burde de have en hjemmeside.
Det han skal have er en 110V / 60Hz ---> 220V / 50Hz step-up transformer.
Ellers kig her: http://www.voltage-converter-transformers.com/step-up-down-t ransformer.html
Om de lige har hvad du söger må du selv finde ud af 
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet ligger i at en trafo i sig selv ikke ændrer netfrekvensen. Der skal noget ala powerplant til. Hvis der findes billigere alternativer er jeg da helt klart med på en lytter.
|
| Til top |
|
| |
msp2 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 114
|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan bruge en frekvens omformer, det benyttes i industrien til at hastighedsregulere AC motorer (ændre frekvensen) De kan også regulerer spændingen. Men den vil helst sikkert støj i el nettet.
|
| Til top |
|
| |
Lygtemanden Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 94
|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
msp2 skrev:
|
Du kan bruge en frekvens omformer, det benyttes i industrien til at hastighedsregulere AC motorer (ændre frekvensen) De kan også regulerer spændingen. Men den vil helst sikkert støj i el nettet.
|
|
|
det er alser også en dyr løsning og en dårlig løsning
|
| Til top |
|
| |
klc-audio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 17 Januar 2008 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 17 Januar 2008 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
eller et billigere alternativ Allen-Bradley feks. en 200W udgave: 22A-A1P4N113 Der kan du regulere... ALT  Koster i US $215
de fås i DK hos Solar... Jeg har dog endnu ikke set noget i den retning til 7-800kr som klc-audio antyder?
|
| Til top |
|
| |
tadman Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2008 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
eller et billigere alternativ Allen-Bradley feks. en 200W udgave: 22A-A1P4N113 Der kan du regulere... ALT Koster i US $215
de fås i DK hos Solar... Jeg har dog endnu ikke set noget i den retning til 7-800kr som klc-audio antyder? |
|
|
ok, det kigger jeg på, og tak for alle inputs
vh
|
| Til top |
|
| |