Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2025 | 21:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Kvinder og hifi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 10 Februar 2008 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Kvinder og hifi - hvorfor er det at det hele skal være så diskret og smagfuldt? Det er fordi de dybest set ikke interesserer sig en skid for musik. Hvor mange kvindelige komponister og udøvende musikere findes der i forhold til antallet af mandlige? Et klart mindretal!

Men måske gør jeg dem uret (kvinderne). Måske er deres hjerne bedre til at lægge de manglende informationer til. Derfor kan de godt nøjes med Bose og mp3 afspillere???

Det er nok den samme egenskab der gør at kvinder er så gode til sladder. De kan nemt få en lille fjer til at blive til fem høns

Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 10 Februar 2008 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

God humor... tror du har ret mht. at deres hjerne kan lægge en del til... At det så sjældent er noget fra virkelighedens verden der bliver lagt til er en anden sag
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 Februar 2008 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Måske kan de høre, at det dyre grej ind imellem ikke er noget særligt.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Februar 2008 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:

MVH

Tænker du f.eks. på Bose Lifestyle til 30.000-40.000?

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 10 Februar 2008 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Se.. jeg har nu fire veninder der er vilde Hifi freaks... med ret vilde setups..

Den ene har Audio Flight one cd, audio flight two forstærker.. VPI pladespiller.. Vienna BGC osv osv.. og nej det er ikk en underlig tyk grim pige...hehe

Den anden kører med harman Citation 22.. evalotion rosinante højt.. og infinity højt.. Velodyne sub.. Cairn Cd spille.. Thorens TD 321 tunet.. med dyna 10x5 pu.. og van den hul kabler osv osv..

3 Kører med jungso forstærker.. thule cdspille. B&W højt.. systemdek II pladespiller. med dyna 10x5 pu.. velodyne sub osv osv..

4. Classic forstærker.. (rør).. thorens TD 316 denon pu.. yamaha højt(ska udskiftes) Project riaa.. Gamut kabler.. osv osv..

Pæne søde piger.. de er helt vilde med pladespillere.. det er mega sjovt..
De har fået smag for det efter de har hørt på mig i årevis:-)

MVH
Don
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Februar 2008 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

don dario skrev:
Se.. jeg har nu fire veninder der er vilde Hifi freaks... med ret vilde setups..

Den ene har Audio Flight one cd, audio flight two forstærker.. VPI pladespiller.. Vienna BGC osv osv.. og nej det er ikk en underlig tyk grim pige...hehe

Den anden kører med harman Citation 22.. evalotion rosinante højt.. og infinity højt.. Velodyne sub.. Cairn Cd spille.. Thorens TD 321 tunet.. med dyna 10x5 pu.. og van den hul kabler osv osv..

3 Kører med jungso forstærker.. thule cdspille. B&W højt.. systemdek II pladespiller. med dyna 10x5 pu.. velodyne sub osv osv..

4. Classic forstærker.. (rør).. thorens TD 316 denon pu.. yamaha højt(ska udskiftes) Project riaa.. Gamut kabler.. osv osv..

MVH
Don

Ja, det kan lykkes - du har gjort et godt job (Med det brugernavn har du sikkert også andre talenter som pigerne kan være faldet for)

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2008 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Batman skrev:

don dario skrev:
Se.. jeg har nu fire veninder der er vilde Hifi freaks... med ret vilde setups.. Den ene har Audio Flight one cd, audio flight two forstærker.. VPI pladespiller.. Vienna BGC osv osv.. og nej det er ikk en underlig tyk grim pige...hehe Den anden kører med harman Citation 22.. evalotion rosinante højt.. og infinity højt.. Velodyne sub.. Cairn Cd spille.. Thorens TD 321 tunet.. med dyna 10x5 pu.. og van den hul kabler osv osv.. 3 Kører med jungso forstærker.. thule cdspille. B&W højt.. systemdek II pladespiller. med dyna 10x5 pu.. velodyne sub osv osv.. 4. Classic forstærker.. (rør).. thorens TD 316 denon pu.. yamaha højt(ska udskiftes) Project riaa.. Gamut kabler.. osv osv.. Pæne søde piger.. de er helt vilde med pladespillere.. det er mega sjovt.. De har fået smag for det efter de har hørt på mig i årevis:-) MVH Don

Ja, det kan lykkes - du har gjort et godt job

Haha ja ikk..

det hifi tittis må åbenbart smitte.... har smittet 6 af mine gode kammerater også.. dem alle har også pladespillere..

MVH
Don

Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 11 Februar 2008 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

og omvendt

af den omgangskeds jeg har, er der af de mandlige, kun een der interesser sig for hifi mens det for resten handler om stereoanlæg ala bose...eller surround indbygget i tvet.. 

Til top Vis Lethvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lethvig

yossi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 11 Februar 2008 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

tja sådan er de fleste piger det handler kun om at det skal se godt ud og må helst ikke fylde noget. det skal bare kunne spille og må ikke koste noget..

jeg er kun enig på et område. og det er at det skal være flot og se på..

jeg prøver dog og få min kæreste til og blive lidt mere interasseret og har da flere gange fået hende til og bare sidde og lytte til musiken og ligge mærke til hvordan det lydet når man virkelig lytter. og så kan hun faktisk godt. når hun bare tager sig lidt sammen. :-)

og hun kan osse sagtens høre forskel på de forskellige højtalere når jeg har hende med rundt og lytte, så det går da fremad..

Til top Vis yossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yossi

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Februar 2008 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Det handler jo bare om prioriteren, drenge
Jeg synes godt vi kan blive lidt harske herinde - men samtidig klynker mange over manglende kvinder på forummet. Hm, gad vide hvorfor de mangler?
Nogle tager bussen, andre lytter til BOSE.

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Februar 2008 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Jeg har det fint med at det er mig der bestemmer hvad der skal stå af grej i stuen.

Kan ikke følge at kvinder skulle have noget specielt imod hifi. De skal vel bare smøres lidt, ligesom vi skal med sengetæpper, frugtskåle og julepynt

... men ok, havde vi lidt større nosser stillede vi samme sprørgsmål på et forum hvor der rent faktisk var kvinder repræsenteret.... her kan vi stille os i rundkreds og klappe hinanden på skuldrene

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

Boegedal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2007
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 11 Februar 2008 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Hej rødder....

Jeg skal ikke klage, min kvinde brokker sig ikke når jeg køber nyt grej, det sidste jeg har købt er et sæt Dali Euphonia MS4 og en Lyngdorf CD-1, og det sagde hun ikke noget til, og vi har endda fælles økonomi....  Til gengæld har jeg vel mistet retten til at brokke mig over at hun til tider bruger for mange penge til tøj og sko....

mvh. Jan

Nakamichi LX-5
Dali Suite Rear 0.8
Til top Vis Boegedal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boegedal

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 Februar 2008 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:

MVH

Det tror jeg er meget præcist og også min erfaring. Kvinder ignorer helt alle imponator og nørd faktorer og vurderer performance. Er den ikke imponerende i forhold til størrelse/design vendes tomlen nedad.

Branchen kune godt bruge flere kvinde så produkternes pris/ydelse kunne forbedres.....

Boegedal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2007
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 11 Februar 2008 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Det tror jeg er meget præcist og også min erfaring. Kvinder ignorer helt alle imponator og nørd faktorer og vurderer performance. Er den ikke imponerende i forhold til størrelse/design vendes tomlen nedad.

Branchen kune godt bruge flere kvinde så produkternes pris/ydelse kunne forbedres.....

Jeg er ganske enig, her kunne vi mænd lære noget....  Jeg må dog sige, at jeg føler på ingen måde jeg har betalt for mange penge for mit anlæg, jeg har kun givet fuld pris for min Lyngdorf og mine baghøjttalere, resten fik jeg til en rigtig fordelagtig pris...

mvh. Jan

Nakamichi LX-5
Dali Suite Rear 0.8
Til top Vis Boegedal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boegedal

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2008 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Det er lidt træls at der ikk er flere kvinder der går op i det...

Forskere siger jo at kvinder høere bedre end mænd.. men jeg tvivler.. mine veninder der kniber det at hører efter... f.eks når jeg siger HENT MIG EN OSTEMAD!!!??

MVH
Don

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 11 Februar 2008 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Min kone hører faktisk bedre end jeg og er i stand til at høre flere nuancer og forskelle i forskellige opsætninger end jeg, men hun er ligeglad hun
har et minimumskrav om at det skal lyde så godt og når det punkt er nået ser hun ingen grund til at opgradre yderligere....

Jeg tor det er mænds samlernatur der er skyld i at vi købe os fattige i udstyr, hvor forskellen ofte er minimal og er mere et spørgsmål om reference
end egentlig lydkvalitet.....

f.eks kan hun finde på at sige at hun synes da mine gradoer lyder bedre end mine dt880, men dt880 er mere komfortable så dem vælger hun *suk*
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 11 Februar 2008 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:

MVH

Ja den tror jegn mere på.

Jeg har snart solgt mange setup til kvinder.

Så jo dem er der også mange af der går op i musik, jeg skrev musik ikke hifi.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Sendt: 11 Februar 2008 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Batman skrev:

don dario skrev:

MVH
Don

Ja, det kan lykkes - du har gjort et godt job (Med det brugernavn har du sikkert også andre talenter som pigerne kan være faldet for)

Ja, man kan lige høre det for sig...: "Hva' så piger, skal I med hjem og høre englene synge, når fars nål kører i rillen?"

/erla
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 Februar 2008 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Så jo dem er der også mange af der går op i musik, jeg skrev musik ikke hifi.

Præcis. Jeg har alle dage sagt at min yndlings-kunde er en musik-interesseret kvinde (eller film-interesseret for den sags skyld). Hvis de har en ægte interesse i musikken, så forstår de forskellen hvis man demoer på en stor og en lille højttaler, og accepterer at der er grænser for de fysiske love. Til gengæld forstår de det KUN hvis man demonstrerer det - at forklare at en lille højttaler ikke kan lave stor lyd er ikke nok. Det er faktisk meget befriende at blive bedømt 100% på ydelsen (nej, ikke flere vitser under bæltestedet...), uden dén forudindtagethed som rigtigt mange mænd møder op med. Kvinder er generelt _bedøvende_ ligeglad med om højttaleren hedder huttelihut eller happelihap, bare musikken lyder fedt. Mænd har en meget større tendens til at sætte forventninger op inden de sætter sig til at lytte. Det kan f.eks. være at hvis en lille højttaler spiller bedre bas end man forventede, så overskygger dét at højttaleren er dårlig på andre områder, eller omvendt hvis en stor højttaler spiller overraskende lidt bas, så fokuserer man på dét. Kvinder er (generelt) meget bedre til at "lytte forbi" lydkvaliteten, og høre musikken.

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 Februar 2008 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

erla skrev:
Batman skrev:

don dario skrev:

MVH
Don

Ja, man kan lige høre det for sig...: "Hva' så piger, skal I med hjem og høre englene synge, når fars nål kører i rillen?"

/erla

Hehe - det er sku´ god værkstedshumor! 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum