Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 19:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Marantz CD 94 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ning
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 13 Februar 2008 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har en Marantz CD 94. Den fik ny laser og clockværk for et par år siden, og skiftet remme lige før jul. Nu er den gået i stykker igen. Cd'en snurrer men spiller ikke, jeg kan se at laseren virker, så spørgsmålet er hvad det så er der er galt.

Spekulerer på om det kan betale sig at få den repareret igen.?  Selv om Ddet efterhånden er en gammel model, er de åbenbart stadig i høj kurs, har lige set en til salg hos en tysk vintage-forhandler til 1699 Euro 

Den bruges sammen med en Marantz PM84ll og Vienna Mozart.

steiss
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2006
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 18 Februar 2008 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Hej.

Er den 100% original eller er clocken af andet fabrikat, og er reperationen lavet professionelt.

Hvis man begynder at lave nye tiltag i gamle apparater, kan der forekomme diverse følgevirkiniger .

Om den skal laves igen, er jo helt op til dig og din pengepung, men der er jo en grænse for fornuften i det på et eller andet tidspunkt.

Der findes mange andre lækre cdafspillere fra sidst i 80erne og først i 90erne på markedet.

Mvh Steiss

Til top Vis steiss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steiss

Dongo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 18 Februar 2008 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Hej!

Havde selv Marantz CD94, og var meget tilfreds med den dengang. Symptomerne du beskriver, lyder fuldstændig som dem, jeg oplevede.

- Ny clock måtte til.
- Converteren stod dernæst af, men dette ordnedes med en ekstern af slagsen, med forbedret lydkvalitet til følge.
- Det næste var at den tog CD'en ind, uden at der af den grund kom en tone ud af højttalerne. Man kunne så køre den frem og tilbage flere gange indtil laseren fik fat. Og så afspillede den hele skiven uden problemer.
- Til sidst ville skuffen ikke længere køre ind og ud, og så røg den til de evige jagtmarker.

Det var nok dengang for tidligt til, at den kunne have værdi på vintage-markedet.

Om den skal repareres igen er jo et personligt spørgsmål, men hvis du alene ser på ydelse per krone, bliver det svært at argumentere for endnu en reparation.

Med Marantz CD94 spiller andre ting dog ind. Det ved jeg om nogen. FTS er f.eks. en funktion som jeg stadig savner, og de ti kilos afspiller, med det ”usynlige” låg der gemmer alle sekundære funktioner, virker solid som en kampvogn. Måske denne soliditet er nødvendig for at gribe skuffen når den lukkes, for hastigheden som skuffen kører med, er uden sidestykke – evt. undtaget Beogram CD 7000.

Måske du skal sælge den som vintage…

M.v.h.
Til top Vis Dongo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dongo

sismofyt
Branchemedlem
Branchemedlem

elav.dk

Bruger siden: 02 August 2006
Sendt: 18 Februar 2008 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

vintage? 

hvordan kan du se at laseren virker? med det blotte øje, eller med et scop?
Til top Vis sismofyt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sismofyt

ning
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2006
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 01:31 | IP-adresse registreret  

Steiss:

De to repartioner er udført af JJTeknik. så de skulle da været udført professionelt .Prisen var i  hvert fald professionel (6000 ialt)

Sismofyt:

Hvis jeg kigger godt efter når skuffen går i og uden cd (uden topplade) kan man ane et rødt lys når laseren vipper op for at aflæse cd'en.

Dongo:

Rart at møde en kender :) Ja det er svært at finde en tilsvarende byggekvalitet i dag. En af grundene til at jeg gerne vil have den lavet er jo også at den står til min forstærker. og vigtist selvfølgelig at jeg jo er glad for lyden.

Jag har i dag købt en brugt Marantz cd 63 til en billig penge, mest som en nødløsning, så må vi se........ sender i hvertfald 94'eren over til JJ for en vurdering.

ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 05:46 | IP-adresse registreret  

Hvis du skulle blive træt af at øge udgiften til vuderinger ?

Så kunne jeg godt bruge den til reservedele. 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes