Tilbage til HIFI4ALL.DK 31. maj 2025 | 13:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Ny Hjemmebio hjemmeside galleri (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BigPic
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 20 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 05 Marts 2008 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Hej jeg er igang med at skrue en ny hjemmeside sammen. Den skal primært være galleri af lækkere hjemmebiografer, og det bliver ikke kun dansk hjemmebiografer, derfor vil siden blive på engelsk.

Den skal være et sted hvor man kan finde inspiration til sig egen hjemmebiograf mht. design. Der bliver ikke gået så meget op i af alle hardware delene er af de "rigtige" mærker, næ det handler om hvordan der ser ud og er bygget op.

Der er dog et krav mht. til hardware, man skal have en projektor, så LCD og plasma skærme kommer ikke med.

Det er heller ikke sikkert man kommer med på sitet bare fordi man har en pprojektor, der vil blive lagt meget vægt på finishen af detailerne på ens biograf. Men der er mange biografer jeg har set herined der er meget kvalifiseret til at komme med.

Jeg vil sende en mail omkring brug af billeder til den jeg lige selv falder over, men der er så mange lækkere bioér herinde, så i må meget gerne selv sende billeder til mig, hvis i har lyst til at have jeres bio med på sitet.

Billeder kan sendes til webinet2007@hotmail.com og skriv lige at det er billeder på mailen. Skriv også lige hvad i kalder jeres biograf og jer selv.

Sitet er ikke færdigt endnu, det er kun forsiden der er sådan næsten klar. I er velkommen til at komme med ideer til sitet, men husk det er primært et bio design relateret sitet, og ikke så meget hardware.

http://www.webinet.dk/projektor/html/index.html

Håber jeg få en masse billeder fra jer.

Mvh.

Mikkel

Til top Vis BigPic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BigPic Besøg BigPic's Websted

urte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Sendt: 05 Marts 2008 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

er det ikke det samme som biojensen.dk ?

Zuko
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2008
Sendt: 05 Marts 2008 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

urte skrev:
er det ikke det samme som biojensen.dk ?

Det kommer vel an på så meget. Biojensen har også godt af lidt konkurrence!

Jeg synes sgu det er et ok træk "Ikeaboy"
For at det ikke skal være løgn har jeg (i de seneste to uger) overvejet det samme eller noget af det samme, men mit problem er bare tiden til det... Men lige pludselig...

/Danny

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Marts 2008 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Vi har www.biojensen.dk og dette burte værre nok, så to sider med samme indholde, kan jeg ikke se nogle fidus i, vel Ikeaboy

Tro Ikeaboy at du skal kaste dig ud i af lave en hjemmside med et andet indhold, eller få er sammarbejde med biojensen om at desigen hans
hjemmeside (det er vejen frem for dig)
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Marts 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Eller få et sammarbejde med biojensen om at designe hans

Og gi hans side et nyt navn. BioJensen, det lyder så... øhh... lokalt.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Marts 2008 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Ved ikke hvad jeg skal mene!

Der er ingen grund til at modarbejde hinanden men konkurrence kan også være godt.

Den nye side er jo også på engelsk så der er mulighed for et langt større perspektiv i forhold til BioJensen.dk

Toebs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 Marts 2008 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Meget flot side, synes dog du skal vælge et andet skriftsnit, men det er vel smag og behag
Til top Vis Toebs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toebs

BigPic
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Marts 2008 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Ja Jeg kender godt Biojensen dk. , men jeg sigter mere globalt og meget mere på designet af biograferne, som er kriterierne for at komme med. Det gælder ikke bare om at have et lærred og nogle store højtaler for at komme med på mit site, men det er et helhedsindtryk det kommer an på.

Mvh.

Mikkel

Til top Vis BigPic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BigPic Besøg BigPic's Websted

urte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Sendt: 05 Marts 2008 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

kender du AVS galleri, det er det største globalt og meget info om at bygge, det er mere så du ikke spilder din tid

http://gallery.avsforum.com/

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 Marts 2008 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Fint tiltag. Har svært ved at forstå de negative reaktioner. Vi burde være glade for endnu en homepage om vores hobby.

Lidt konkurrence skader ikke. Hvis en side ikke er spændende eller uden nyheder/nye tiltag forsvinder den vel igen eller bliver glemt.

Denon/Dali Grand & Euphonia
Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

Himan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 Marts 2008 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Det er en udemærket ide, synes jeg. Der er vist også mere end en avisside, søgeside, pc-hardwareside, bilside, linuxforum etc. på nettet. Så lad dig ikke holde tilbage, fordi noget lignende findes allerede.
Biojensen er en ok side, men f.eks kan en bio uden subwoofer/ .1 ikke komme med.
En side der koncentrerer sig om design på hjemmebio... fint. Go go go...

BigPic
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Marts 2008 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Jeg kendte ikke til avsforum, men det gør nu heller ikke noget, for den adskiller sig bla. ved at brugerne selv kan upload deres billeder. Dette vil ikke være muligt på min side, da det skal være et udsnit af de flotteste og mest kreative biografer der kommer med.

Ideen med det er at man ikke skal sidde og kigge kilometervis af tråde og billeder i gemmen for at finde frem til dem der virkelig er gjort noget ud af. Der ved kan man evt. få nogle gode ideer til sine egne projekter.

Desuden elsker jeg at lave hjemmesider, så udover at være arbejde for mig er det også min hobby, så jeg spilder ikke tiden, tværtimod.

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

Hej Ikeaboy - du har valgt at udforme siden på engelsk - nok i forventning om, at du får besøg af surfere kloden rundt. I så fald ville jeg overveje at få en "prof" oversætter med på sidelinjen - stavefejl og grammatiske fejl er med til at trække niveauet ned og afholde nogle fra at tage siden seriøst - hvad den så sandelig har potentiale til at blive. På forsiden alene kan du faktisk køre en "Find 5 fejl" opgave ...

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Udemærket initiativ.

Vil da gerne komme med noget konstruktiv kritik. Jeg synes blot at du skal vente med at skrive, at der findes en masse billeder på siden indtil der rent faktisk gøre det. (Jf. din tekst: "Welcome to the Home Cinema Gallery. On this homepage we have collected a lot of pictures from private peoples home cinema.")

Det minder for meget om "under construction" og "comming soon". Prøv at undgå det. Skriv i stedet at der nu er åbent for at sende billeder ind eller sådan noget.

BigPic
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 Marts 2008 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Hej

Ja jeg ved godt jeg skal have en prof til at få oversat den korrekt, for det er mit engelsk ikke godt nok til. Der vil nok også blive lavet om på forside teksten, det er bare et udkast, jeg hurtigt lige fandt på og har brugt 5- 10 min. på at skrive.

Der går nok lige et par uger inden siden åbner officelt, jeg har heller ikke noget domæne navn endnu, siden skal også have et andet navn. Det er kun en test version den der ligger oppe nu, lige for at få lidt feedback fra nogle af de evt. bruger, nemlig jer. Hele projektet var en idé jeg kom på igår, så idéen kan udvikle sig meget endnu. I er meget velkommende til at komme med ideer der kan gøre siden endnu mere anderledes fra andre lignende sider. Hovedtemaet som jo bekendt er designet af hjemmebiograferne, vil jeg dog fastholde, men hvad de andre menu punkter skal indholde og hedde er overhoved ikke gemmentænkt endnu.

Mvh.

Mikkel

Zuko
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2008
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Vi har www.biojensen.dk og dette burte værre nok, så to sider med samme indholde, kan jeg ikke se nogle fidus i, vel Ikeaboy

Tro Ikeaboy at du skal kaste dig ud i af lave en hjemmside med et andet indhold, eller få er sammarbejde med biojensen om at desigen hans

Hvilken kommentar, spørger du mig!

Så du så helst kun en landsdækkende avis, en landsdækkende TV-kanal, en landsdækkende teleudbyder osv., hmmm måske du har ret, lad os gå en lang række år tilbage til de "gode" gamle monopol-dage

Keep up the good work Ikeaboy

/Danny

BigPic
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 Marts 2008 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Her kommer lige en lille forsmag hvad min nye hjemmeside vil byde på.

Jeg har fået kontakt til nogle svensker i dag og har fået lov at bruge deres billeder på min hjemmeside, de er nu ikke dårlige til at bygge hjemmebioér, jeg er imponeret må jeg sige.

http://www.webinet.dk/projektor/html/sweden.html

Mvh.

Mikkel

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 Marts 2008 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Kusen's cinema?

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Ja, de svensker kan noget med hjemmbiogrfer
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

BigPic
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 07 Marts 2008 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Ja det er nok nogle halv frække film han ser ham "Kusen", eller så har det nok bare ikke samme betydning i sverige

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes