Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 06:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Brugt HiFi fra udlandet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
desko
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har erfaringer med at købe brugt hifi i udlandet? (Hvilke sites er gode at se efter, hvilke lande har bedst priser?).

- Hvis man køber en brugt vare over fx ebay.com skal jeg så betale skat/moms af det?
- Hvad hvis man køber den brugte vare inden for EU fx ebay.co.uk, skal man så betale skat/moms?

Lad os få nogle erfaringer på bordet...

/desko

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Brugt Hifi fra Udlandet er i bund og grund OK, men man har svært ved at brokke sig efterfølgende anden gennem evt. negative feedbacks på fx Ebay. Man skal være god til - på afstand at sikre sig, at apparatet er i god stand. Samtidig skal man selv være god til at checke apparatet op - evt. kende en god tekniker, som kan gøre dette.

Desuden kan der være være probs med 110V/230V - problematikken. alt efter hvilket apparat, der er tale om, så skal man enten have en step-down trafo eller skifte apparatet om til 230V-drift.

Hvis man køber inden for EU, skal man kun betale forsendelse/forsikring osv -

Hvis man køber uden for EU, skal man betale forsendelse evt. forsikring - moms (25%) + told + adm. gebyr oven i hatten. Der skal også momses af forsendelsesudgiften.

Vær opmærksom på, at bl.a. Norge og Schweiz IKKE er medlemmer af EU.

Jeg ahr købt en del udenlands og har for det meste været meget tilfreds, men er også løbet ind i et par kedelige oplevelser. Men det er vel den risiko, som man er nødt til at løbe, hvis man tager chancer. Jeg kunne sagtens finde på at gøre det igen dog.

Venligst

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Jeg kan tilslutte mig dine betragtninger fredmarantz

Som du også nævner, er det vigtigt at "spotte" apparaternes tilstand. Et eksempel kunne være, at hvis man ser et foto af apparatet FORFRA - altså kun fronten - så bør man spørge til eller se foto af siderne/bagsiden.

Et andet eksempel kunne være produktbeskrivelsen. En sælger angiver f.eks apparatet som "brugt" og ikke andet. Han har måske ikke angivet OM det virker eller er defekt, så det bør man naturligvis også spørge om.

Min erfaring er kort og klart, at man mest skal undersøge det, som IKKE står mellem linjerne .

Nogle få sælgere benytter sig af, at det der ikke er skrevet om eller spurgt til, er sælger uvedkommende.

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2008 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Uden at ville lyde polemisk, skal man så ikke undersøge hvad der rent faktisk står mellem linierne?

Ellers enig!

Vh

Freddy

desko
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2008 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Det er klart, man skal selvfølgelig sikre sig bedst muligt at varen er i orden.

Hvilke (EU) brugt-markeder er gode handle på? (gerne nogen som benytter et slags paypal-betalingssystem, så man ikke bliver taget ved næsen)

/desko

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Det er lidt nemmere at hjælpe hvis du oplyser hvilke mærke og model du søger. Dette fordi der er stor forskel i pris og udbud i de enkelte lande.

Men et generalt råd herfra er, at alliere dig med en der bor i det pågældende land som kan tjekke varen, stå for forsendelse samt agere mellemmand mht. betaling.

desko
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2008 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Min intention var at undersøge hvilken pris man kunne finde en brugt Rotel RSP-1098 eller RSP-1069 til i udlandet…

God ide, jeg kender dog desværre umiddelbart ikke nogen i udlandet jeg kunne alliere mig med.

slyd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

prøv
www.audiomarkt.de
Til top Vis slyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slyd

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Hvad koster en RSP-1069 herhjemme, for i Tyskalnd kan den købes til knap 15.000kr som ny?

doxa300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har god erfaring med www.audiomarkt.de hvor udvalget er stort. Prisene er ikke specielt lave, men der er alt hvad hjertet kan begære.

/Kim

Til top Vis doxa300's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af doxa300

desko
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2008 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Hos AV-connection står en RSP-1069 til 15.299,00 DKK - så der er ikke så megt at spare der

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

desko skrev:

Det er klart, man skal selvfølgelig sikre sig bedst muligt at varen er i orden.

Hvilke (EU) brugt-markeder er gode handle på? (gerne nogen som benytter et slags paypal-betalingssystem, så man ikke bliver taget ved næsen)

/desko

Ebay, men vær opmærksom på at man ofte bør søge både på ebay.co.uk, ebay.de, ebay.fr, ebay.it, ebay.es etc da de forskellige ebay-sites har forskellige ting registreret. Man kan ofte få sælgere til også at sende til andre lande end det er angivet i annoncen! Amazon.co.uk er også god til dvd/cd!

Til top Vis nicoleif's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nicoleif

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2008 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

desko
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2008 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Tak for links til alle, jeg trawler dem igennem :-) Flere er selvfølgelig velkommen...

Jeg håber at jeg kan finde noget på ebay, da det virker mere sikker med paypal-systemet - eller bliver man måske taget ved næsen...

/desko

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

fredmarantz skrev:

Brugt Hifi fra Udlandet er i bund og grund OK, men man har svært ved at brokke sig efterfølgende anden gennem evt. negative feedbacks på fx Ebay. Man skal være god til - på afstand at sikre sig, at apparatet er i god stand. Samtidig skal man selv være god til at checke apparatet op - evt. kende en god tekniker, som kan gøre dette.

Desuden kan der være være probs med 110V/230V - problematikken. alt efter hvilket apparat, der er tale om, så skal man enten have en step-down trafo eller skifte apparatet om til 230V-drift.

Hvis man køber inden for EU, skal man kun betale forsendelse/forsikring osv -

Hvis man køber uden for EU, skal man betale forsendelse evt. forsikring - moms (25%) + told + adm. gebyr oven i hatten. Der skal også momses af forsendelsesudgiften.

Vær opmærksom på, at bl.a. Norge og Schweiz IKKE er medlemmer af EU.

Jeg ahr købt en del udenlands og har for det meste været meget tilfreds, men er også løbet ind i et par kedelige oplevelser. Men det er vel den risiko, som man er nødt til at løbe, hvis man tager chancer. Jeg kunne sagtens finde på at gøre det igen dog.

Venligst

Freddy

Hvis man køber HIFI udstyr i USA og i kastrup lufthavn efterfølgende enten bliver snuppet i tolden eller selv henvender sig og siger man har noget der skal fortoldes? Sparer man told ved den sidste model, dvs at man kun skal betale de 25% moms? Og hvad med adm gebyr? 

Til top Vis nicoleif's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nicoleif

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

nicoleif skrev:
Hvis man køber HIFI udstyr i USA og i kastrup lufthavn efterfølgende enten bliver snuppet i tolden eller selv henvender sig og siger man har noget der skal fortoldes? Sparer man told ved den sidste model, dvs at man kun skal betale de 25% moms? Og hvad med adm gebyr? 

Hvis du indfører varer til en værdi af over 1350 kr og ikke fotræller tolden det, får du lov til at betale told, moms og bøde - længere er den ikke.

Hvis du får sendt varer far USA med posten, betaler du told af varen og moms af porto og vare. Får du sendt med fragtfirma betaler du ikke moms af fragten.

Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

Mikke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Får du sendt med UPS fra USA er der ingen slinger i valsen. Hurtig og præcis levering. Til gengæld kommer du hver gang til at betale præcis så meget moms og told, som du skal. Her er ingen svindel. Derudover kommer du til at betale UPS et gebyr for udlæg af moms og told (men det opdager man først  når man har modtaget pakken...).
Til top Vis Mikke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikke

Mikke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Øvrige netsteder:

England:
http://www.adverts.hififorsale.com/public.asp

Norge:
http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php?action=forum

Sverige:
http://www.hifimagasinet.com/lasannons.asp?rec=1

USA:
http://www.audiogon.com/

Fragt, told og moms fra Norge og USA. Kun fragt fra Sverige og England.

Dollaren er uartigt billig for tiden. Kan du acceptere 110 Volt og 60 Hz er der gode køb at gøre på Audiogon.

Jeg har handlet via alle netsites og er aldrig blevet snydt.

Til top Vis Mikke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikke

Kinnaps
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

desko skrev:

Er der nogen der har erfaringer med at købe brugt hifi i udlandet? (Hvilke sites er gode at se efter, hvilke lande har bedst priser?).

- Hvis man køber en brugt vare over fx ebay.com skal jeg så betale skat/moms af det?
- Hvad hvis man køber den brugte vare inden for EU fx ebay.co.uk, skal man så betale skat/moms?

Lad os få nogle erfaringer på bordet...

/desko

Jeg vil foreslå at du er opmærksom mht. indpakningen, når du køber brugt. Jo større afstand, jo flere gange skifter pakken som regel hænder undervejs. Jeg har købt brugt hifi i udlandet ca. 12 gange. I 4 af tilfældene var tingene delvist eller helt smadret. En ML forstærker, en Luxman CD og to strømforsyninger. Et af problemerne kan være, at ikke alle har den originale emballage til deres grej længere. Specielt ikke det ældre, der kan have haft indtil flere ejere. Selv med original emballage, kan det jo stadig gå galt. Den luksus at kunne se det og få det demonstreret inden køb, er bestemt værd at overveje. Så kan du jo også selv stå for transporten.
Til top Vis Kinnaps's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kinnaps

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Kinnaps skrev:

Jeg vil foreslå at du er opmærksom mht. indpakningen, når du køber brugt. Jo større afstand, jo flere gange skifter pakken som regel hænder undervejs. Jeg har købt brugt hifi i udlandet ca. 12 gange. I 4 af tilfældene var tingene delvist eller helt smadret. En ML forstærker, en Luxman CD og to strømforsyninger. Et af problemerne kan være, at ikke alle har den originale emballage til deres grej længere. Specielt ikke det ældre, der kan have haft indtil flere ejere. Selv med original emballage, kan det jo stadig gå galt. Den luksus at kunne se det og få det demonstreret inden køb, er bestemt værd at overveje. Så kan du jo også selv stå for transporten.

Mht indpakning har du helt ret - det er de færreste, der kan pakke en tung forstærker ind. Jeg ved at fx Audio Research har originale dobbeltkasser til de fleste af deres produkter til ca 45-50$ - man kan ringe til dem og bede dem sende til sælger - ikke noget problem. Jeg kunne forestille mig at flere andre prodcenter kan levere denne service.
Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes