Sendt: 06 Marts 2008 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Læste lige denne nyhed på "klubbens" hjemmeside. Det er da rigtig skidt for Thule Audio kunder... Her er hele artiklen. Gennem den senere tid har Thule Audio haft store økonomiske
problemer, og det har nu medført, at direktøren har valgt at træde
tilbage. Det er i øjeblikket meget usikkert, om virksomheden vil blive
videreført og i givet fald under hvilke former.Det er med
stor beklagelse, at vi i Hi-Fi Klubben har modtaget denne information,
men i lyset af situationen har vi besluttet at indstille samarbejdet
med Thule Audio. Der er forhandlinger i gang med eksterne investorer,
og hvis der senere viser sig en afklaring, vil Hi-Fi Klubben tage
fornyet stilling til situationen.
Skrappe miljøkrav kostede dyrt Baggrunden for
Thules problemer er EU’s indførelse af de såkaldte RoHS-krav til
miljøvenlig produktion af elektronik i 2006. Virksomheden outsourcede
produktionen til en virksomhed i Skive, men denne flytteproces kostede
dyrt både i penge og især ressourcer, som Thule Audio ikke kunne levere
i tilstrækkeligt omfang. Bl.a. produktudvikling og service har lidt så
hårdt under dette, at det ikke længere er muligt at videreføre Thule
Audio i sin nuværende form.
Fuld rygdækning for Hi-Fi Klubbens Thule-kunder Set
fra Hi-Fi Klubbens side er situationen ekstra beklagelig, fordi Thule
Audio har været en bragende succes, siden vi overtog distributionen i
2004. Både teknologisk og designmæssigt har produkterne været af meget
høj klasse, og vi vil gøre alt for, at vores Thule-kunder både nu og i
fremtiden kan få den bedst mulige service. Derfor har vi overtaget hele
Thules reservedelslager, hvilket sikrer, at langt de fleste
reparationer kan klares problemfrit i en årrække frem.
I uheldige tilfælde kan det forekomme, at et Thule-produkt ikke kan
repareres, typisk fordi en central komponent ikke længere kan skaffes.
Hvis apparatet er købt i Hi-Fi Klubben, vil vi selvfølgelig prøve at
finde en løsning, som både lever op til vores høje serviceniveau og er
tilfredsstillende for kunden. Afhængig af garantisituationen kan dette
f.eks. være ombytning eller tilbud om et alternativt produkt til
reduceret pris.
Under alle omstændigheder vil vi gerne fastslå, at INGEN af Hi-Fi
Klubbens Thule-kunder bliver ladt i stikken, hverken nu eller fremover!
__________________ Cambridge & Vienna Stuen
|