Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 17:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Projekt: Medie hjem :) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
raus22
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 19 Marts 2008 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg er ved at skulle bygge mit hus om, og det giver mig nogle muligheder til hjemmebiograf, total medie hjem, musik over alt :)

og jeg ville gerne spørge jer kompetente mennesker om lidt råd. da jeg er lidt ny til at det her.

1. HJEMMEBIOGRAFEN
Vi har et rum til en hjemmebiograf, med projektor med 5.1 lyd fra vifa højtalere.
Til hjemmebiografrummet skal vi have:
  1. en Wii(nemt nok) eller en PS3 eller en xbox360
  2. en HTPC
    1. Blu-Ray drev
    2. nok noget Windows Media Center
    3. skal være lydløs, ja nok ikke helt men næsten :)
    4. en masse plads.
    5. DVI udgang
    6. en tuner af en art
  3. har en Receiver, lavet af Vifa
  4. en universal fjernbetjening? eller skal man gå efter bare at have en masse?, er de blevet gode de der universal fjernbetjening?
  5. Vi har kigget på Optoma HD80 til projektoren, god value for money, er der nogen lige så gode eller måske bedre, måske også for lidt mere i pris?
  6. kan man få en HTPC til at upscale en DVD til 1080p? eller skal man have fat i en upscaler?
  7. Jeg har tænkt at der kun skal ét kabel fra stedet hvor alle disse komponenter står. så man smider Wii, HTPC, og alt det der i en "samler boks" som så sender ét HDMI kabel op til projektoren. hvad hedder sådan en "samler" boks?

2. SERVEREN
Det næste er at jeg vil samlet alt data på en server, der så står tændt hele tiden så der altid er adgang til den. det skal ikke være i hjemmebiografen. den skal stå i et andet rum.
  1. Har Microsoft løst de fleste problemer i Windows Home Server? jeg har læst noget med noget korrupte filer eller noget.
  2. Skal jeg vælge et andet styresystem?
  3. hvor meget plads skal man have på sådan en? jeg har tænkt 2TB eller noget i den stil
  4. Der skal være dokumenter, billeder, film, serier og musik.
  5. Der skal selvfølgelig være adgang til alt dette via netværket. vi har kabel ned til hjemmebiografen så DVD format kan godt streames :)
  6. Noget jeg mangler?

3. MUSIK MULTI RUM
jeg vil meget gerne have musik i alle de forskellige rum, køkkenet, badeværelset, hjemmebiografen(HTPCen ordner det), soveværelset. etc. hvordan løses det bedst?
  1. Hvad gør man med højtalere? især på et badeværelse, kan de holde til alt den fugt?
  2. Vi har tænkt på nogle in-wall højtalere på badeværelset, vil det afhjælpe noget fugt, jeg ved intet om in-wall højtalere.
  3. hvad med kabler og strøm til højtalere og sådan noget praktisk noget, nogle gode fif?
  4. Vi har kigget på Logitechs squeezebox,
    1. http://www.logitech.com/index.cfm/speakers_audio/wireless_mu sic_systems/devices/3817&cl=us,en
    2. det ser lækkert ud, men er der andre og bedre alternativer?
  5. nogen der har erfaringer med andre eller squeezebox produkterne?
  6. man skal kunne høre forskellige ting i forskellige rum
  7. er der ting jeg ikke har tænkt på?
Vi vil nok gerne have en HTPC eller noget i den dur til vores soveværelse til at se film på eller bare serier i sengen. kan man få en lille version af den dyre HTPC jeg har beskrevet oppe i hjemmebiograf afsnittet?

Er der nogle essentielle ting jeg mangler?
jeg er i den indledende fase, så jeg har ikke købt noget endnu, så alle råd er meget velkommende.

Sidste spørgsmål:
Alle de ting man optager på HTPC'en kan man automatisk få den til at sende indholdet min server? så det altid er tilgængeligt på enhver pc man tænder :)?????

Jeg håber at kunne lavet et elegant setup i mit nye hus :)

Jeg takker mange gange for alle svar :)

Til top Vis raus22's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af raus22

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes