Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 00:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Nye højttalere, cd-afspiller m.m. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
L-Slothuus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2008
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Sendt: 25 Marts 2008 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Hej.

Mine forældre har nu (endeligt!) besluttet sig for at skifte al deres gamle udstyr ud med noget nyt. Det gamle var et mix. af mange forskellige ting; nogle ældgamle Dantax Tube 2.0 højttalere, en Philips cd-afspiller (den kunne man evt. beholde - bare en tanke), en B&O Radio/reciever (gammel og grim).

Jeg har for nyligt købt et par Empire R1000 højttalere (de er billige men ganske gode) til min PC, som de synes var både pæne og gode. Deres krav er ikke særligt store!

Dilemmaet opstår, når min mors vigtigste krav er "udseende og størrelse".

Det de skal bruge, er højttalere (2.0 eller evt. 2.1) og så CD-afspiller, DVD-afspiller (ikke så vigtigt), forstærker/reciever (de vil have radio; gerne DAB men ikke et krav)
Blu-ray er vel endnu relativt dyrt, så det kan de altid købe senere.
Disse ting skal helst være i så få apparater som muligt.

Budgettet er ikke klarlagt, men jeg gætter på de vil spendere 3-5000 kr alt efter hvilken løsning de får. De vil ikke købe brugt.

Jeg har ikke selv den store forstand på a/v, men jeg har kigget på HifiKlubbens hjemmeside, og DENON D-M33 ser interessant ud. Dog er der jo ingen DVD-afspiller i.

Som I kan se, ved vi ikke engang selv hvad vi helt præcist vil have. Men jeg håber I har lidt hjælp :)
Til top Vis L-Slothuus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L-Slothuus

Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Marts 2008 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Kunne du evt. lokke dem med i Hifi Klubben? Så kunne de selv se/høre det Denon-anlæg, du linker til, samt få lidt rådgivning om, hvilke højttalere, de kunne købe (B&W laver nogle, der er ganske diskrete). Det lyder ikke, som om det gør den store forskel for dem, om det bliver Denon, Onkyo, Marantz eller et andet mærke - de vil næppe bemærke forskellen.

Bare de ikke går i Føtex og køber et plasticanlæg!

L-Slothuus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2008
Lokalitet: Norge
Sendt: 25 Marts 2008 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Yoshimura skrev:
Kunne du evt. lokke dem med i Hifi Klubben? Så kunne de selv se/høre det Denon-anlæg, du linker til, samt få lidt rådgivning om, hvilke højttalere, de kunne købe (B&W laver nogle, der er ganske diskrete). Det lyder ikke, som om det gør den store forskel for dem, om det bliver Denon, Onkyo, Marantz eller et andet mærke - de vil næppe bemærke forskellen.

Bare de ikke går i Føtex og køber et plasticanlæg!

De skal i så fald alene i HifiKlubben (uha uha :P) da jeg bor langt væk fra dem.

Jeg tror godt de kan høre forskel på et plasticanlæg og så noget fra HifiKlubben - men jeg tror næppe de kan høre forskel på det de har derinde...
Eneste problem (som jeg ser det) med Denon'en er, at der ikke er indbygget dvd. Så er der jo NAD L54 dvd-receiver, men den er jeg 100 % sikker på min mor synes er ALT for grim (synes jeg også).
Til top Vis L-Slothuus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L-Slothuus

db89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 25 Marts 2008 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

men hvorfor er det lige du fokuserer så meget på at der ikke er DVD-afspiller i den fra Denon? 
Til top Vis db89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af db89

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 Marts 2008 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Larsen69
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 12 Februar 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 Marts 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Eller denne her: http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/dvd-receiver/na d_l54_dvd-receiver_sort.htm

Den fås også med Dali Concept 1 hvorved man sparer 500,-: http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/systemer/nad_l54_ og_dali_concept_1_system__.htm

Citat Casper_W: "Cerwin Vega er bygget til at spille højt - ellers græder de"
Til top Vis Larsen69's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Larsen69

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 Marts 2008 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Larsen69 skrev:

Eller denne her: http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/dvd-receiver/na d_l54_dvd-receiver_sort.htm

Den fås også med Dali Concept 1 hvorved man sparer 500,-: http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/systemer/nad_l54_ og_dali_concept_1_system__.htm

L-Slothuus skrev:

Så er der jo NAD L54 dvd-receiver, men den er jeg 100 % sikker på min mor synes er ALT for grim (synes jeg også).

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Larsen69
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 12 Februar 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 Marts 2008 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:
Larsen69 skrev:

L-Slothuus skrev:

Så er der jo NAD L54 dvd-receiver, men den er jeg 100 % sikker på min mor synes er ALT for grim (synes jeg også).

Ups, det havde jeg ikke læst...

SÅ grim synes jeg nu ikke den er - den er direkte køn sammenlignet med mit eget NAD (C352 og 525BEE) . Man kunne jo eventuelt stille et billede foran. Eller købe et sæt sorte Minipod til, og gøre en dyd ud af det. Eller gøre som mig, og stille det ind i et skab med matteret glaslåge (så fjernbetjeningen stadig virker) - husk blot at fjerne skabets bagbeklædning så der kan komme luft til. Hvis man ikke vil have seperate komponenter synes jeg altså NAD L54 er en smart løsning, men man kan sikkert få noget der ser pænere ud.

Citat Casper_W: "Cerwin Vega er bygget til at spille højt - ellers græder de"
Til top Vis Larsen69's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Larsen69

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes