| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg skal i gang med at lave en kælderbio og havde egentlig påtænkt mig at vælte en væg eller 2 i kælderen for at få et stort rektangulært rum, desværre viser det sig at den ene væg er bærende så derfor er det jo ikke bare lige sådan at vælte den. Jeg ved selvfølgelig godt det kan lade sig gøre, men dette er jo for det første ikke billigt og samtidig tidskrævende da jeg skal have slået hul i muren udefra for at få I-bjælken ind i kælderen til understøtning, nå men nok om det.
Jeg har lavet en lille tegning og ja mine evner er ikke store på dette område men mon ikke man kan forstå iden med det.
Som i kan se på tegningen kunne jeg selvfølgelig godt lave rummet rektangulært men så vil det kun få en bredde på 2,55 m og når stolene fylder ca. 2,22 m. er det ikke optimalt, det bliver ihvertfald svært og komme om på bagerste række 
Men hvad vil det gøre for den lydmæssige oplevelse i rummet at rummet er bredere ved stolene end ved lærredet? Selvfølgelig skal stolene stadig stå midt for lærredet, den ekstra plads skal egentlig bare bruges så man kan komme ordentligt på plads på de 2 bagerste række. Jeg skal have 7.2 surround dernede (Jamo D6) og der vil jo ske det at sidehøjtalerne i den ene side vil komme længere fra lyttepositionen end sidehøjtaleren i den anden side, men hvad gør det for lyden, vil det være noget der har en praktisk effekt på lyden? eller skal jeg bare slå tanken ud af hovedet ved at prøve og komme lettest om ved det og bide i det sure æble og vælte den væg 
Link til min tegning http://peecee.dk/upload/view/105816
|