Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 00:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Told og andet godt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 17 Juni 2008 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Der har for mig (og mange andre) altid været ret stor forvirring om, hvor meget man skal betale i told, afgifter og andet, når man køber en vare i USA (et ikke-EU-land). Den "røde tråd" har ofte været at: "Du ganger varens pris+fragt med 1,3". Den holder desværre ikke helt, men hvorfor ikke ?

Jeg har lige modtaget en mindre pakke med radio-rør fra USA. Varens pris inklusive fragt var $88,- Med en dollar-kurs på ca. 482, koster varen kr. 424,- Jeg må nok indrømme at regnestykket gik en smule i stykker, da Post Danmark opkrævede kr. 260,- for at udlevere min pakke. Kan det virkeligt passe ?

Man skal da vist lige regne på, om det kan betale sig at købe tingene på den anden side af dammen. Nu var mine rør ikke lige til salg andre steder, så jeg lever med det, men hvis man finder alternativer, var det nok værd at overveje, inden man sponserer Post Danmarks julefrokost. Er det mon tilfældet ?

Jeg kunne godt tænke mig at se andre praktiske eksempler på "afgifter" på varer købt i USA. Jeg har opgivet at finde det rigtige regnestykke på SKAT´s hjemmeside. Det kræver den store fyrbøder-eksamen.
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 Juni 2008 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

nu opkræver post.dk jo også et gebyr bare for at få det gennem tolden,mener lige det er steget til over 100,-,det burde fremgå af de toldpapirer du vel har fået.

edit:http://blogs.dr.dk/blogs/harddisken/archive/2008/01/23/post- danmark-fordobler-toldgebyr-p-nethandel.aspx  150 kr

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 17 Juni 2008 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

150 kr. i gebyr fra told&skat/postdanmark, uanset varens pris - postdk påstår at det er told og skat der tager det for fortoldning.
Derefter 6% i straftold (handel med USA) og så 25% told.

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Juni 2008 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Men det mest forrykte er at de tilmed tager moms af gebyret. Jeg troede kun at moms galdt varer og tjenesteydelser
Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

Leise
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 17 Juni 2008 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Lad os sige du køber en vare til 5000 kr og med en fragt til 500 kr. = 5500,- Af det beløb skal du lægge 10% i told oveni(mener toldsatsen varierer alt efter hvilken vare det er). I det her tilfælde bliver det 550,-. Af værdien af din vare+fragt+10%told tager du 25%, som er momsen. Det bliver så 1512,50,-. Dvs. alt i alt skal man slippe med 2062,50,- i told.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Juni 2008 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

hifi udstyr plejer at være 6%.
Du har heller ikke 150 kr. med.
Pointen i denne diskution, Leise, er at dette gebyr tages uanset beløbets størrelse, så hvis hvis varen koster 150,- så koster det stadig 150,- i gebyr + div. told.

Mvh.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Juni 2008 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Batman skrev:
Men det mest forrykte er at de tilmed tager moms af gebyret. Jeg troede kun at moms galdt varer og tjenesteydelser

Ja derfor de 150 = 120 + 30

Mvh.

Kasper, TC
Branchemedlem
Branchemedlem

Tapeconnection

Bruger siden: 27 Marts 2007
Lokalitet: København
Sendt: 17 Juni 2008 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

hifi udstyr plejer at være 6%.
Du har heller ikke 150 kr. med.
Pointen i denne diskution, Leise, er at dette gebyr tages uanset beløbets størrelse, så hvis hvis varen koster 150,- så koster det stadig 150,- i gebyr + div. told.

Mvh.

Det tager vel Postdk lige lang tid at fortolde en vare til 150 kr som det tager at fortolde en til 10.000. Det er vel rimeligt nok at prisen er den samme?

Til top Vis Kasper, TC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper, TC Besøg Kasper, TC's Websted

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Juni 2008 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
150 kr. i gebyr fra told&skat/postdanmark, uanset varens pris - postdk påstår at det er told og skat der tager det for fortoldning.

Derefter 6% i straftold (handel med USA) og så 25% told.

Mvh.

De 150 kroner havde jeg hørt om. Den nedre grænse for at skulle betale "ekstra" er så latterlig lav, at jeg ikke nævne den her i tråden. Det er vist noget med 80 kroner for varen inklusive fragt. Men jeg kan godt få øje på, at hvis man køber en vare til 85 kroner, og Post Danmark er "emsige", så er det den rene underskudsforretning for køberen. Enten under 80 kroner, eller meget højere beløb. Stadigvæk skal man lige regne lidt på tingene, inden man "lægger i kurv". Det kan sikkert ofte betale sig at købe i et EU-land i stedet for. Hmm, det er taget til efterretning.
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Juni 2008 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

...

Det er ikke rigtigt. Post Danmark opkræver gebyret fordi de udfører Told & Skats arbejde med at toldbehandle forsendelserne fra ikke-EU lande. Den tilladte gebyr-størrelse er desværre bestemt af EU.

Fra http://www.postdanmark.dk/cms/da-dk/files/A64_pakker_2008.pd f:

"Fortoldningsgebyr
For Post Danmarks arbejde med at fortolde brev- og pakkeforsendelser,
der ankommer til Danmark fra lande uden for EU:
1. varelinje 150,00 kr. 1
+ pr. efterfølgende varelinje 34,00 kr. 1"

"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes