| Forfatter |
|
Leander Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 18 Juli 2008 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Hey Syns jeg oplever store problemer med at der bliver alt for varmt i mit biorum, når reciver, projektor og PS3 køre udvikler det utrolig meget varme. Samtidig med at døren skal være lukket så forældrene også kan være der, og mørklægningsgardinerne er rullet for vinduerne, så der kommer heller ikke for meget luft ind.
Har tænkt på en loftpropel, men dem jeg har fundet rager over en halv meter ned fra loftet, og så er det ligefør man får den i hovedet. Blæsere osv. Syns jeg næsten larmer for meget at have stående, det er nok med den dumme PS3 :P Har også tænkt på aircondition, men det bruger så kolosalt meget strøm ;(
Håber nogle har en eller anden fiks ide :D Jeg kan vel ikke være den eneste med dette problem jo :P :D
mvh- Jens
|
| Til top |
|
| |
Tylle Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
| Sendt: 18 Juli 2008 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender det kun alt for godt, har samme problem når jeg hører musik for mine Crown amps udvikler en hel del varme sådan en hel aften  Kunne også godt bruge en anden løsning end at åbne vinduerne, naboerne ville i hvertfald blive glade så lytter lige med her. __________________ It's the Crown that makes you king!
Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
|
| Til top |
|
| |
Leander Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juli 2008 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du er mere end velkommen :D
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 18 Juli 2008 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har samme problem, enten snakker vi 40-45 graders varme på de varme sommerdage, eller også skal vinduerne åbnes med de problemer eller forbehold det nu giver. Alternativt kan man lufte godt ud og få temp. godt ned i lokalet inden man starter op, og måske endda tage en 5-10 min. nedkølingspause inde i filmen. Samtidig er det godt at drikke noget koldt
|
| Til top |
|
| |
Tylle Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
| Sendt: 18 Juli 2008 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kold øl er self en del af løsningen her, men kunne jo være jeg skulle ud og køre bagefter  __________________ It's the Crown that makes you king!
Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 18 Juli 2008 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med en tårnventilator, kan en sådan bruges ?
Med hvad med lamen fra en sådan (og er der en modle der ikke lamer), skulle jo ikke overdøve en gammle PS3 ?
|
| Til top |
|
| |
Leander Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juli 2008 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har faktisk sådan en StarTrek, men den larmer også lige i overkanten, men kan da bruges på laveste nivau :D
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 18 Juli 2008 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
forceret luft i form af blæsere eller et decideret ventilationssystem er desværre den eneste måde at gøre det på
kender et enkeltsted hvor man byggede aircondition ind i biorummet, og efter det har jeg selv fået sat et noget mere primitivt blæserarray op, men til gengæld kan det køle hele rummet ned på under 5 minutter. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Leander Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juli 2008 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Olsen : D Hvordan fungere dit noget mere primitive blæserarray? Som aircondition? primitivt = billigt?
|
| Til top |
|
| |