Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2025 | 11:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Tung forsendelse fra USA (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 01 August 2008 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Halløj

Jeg har kig på noget forstærker fra USA, der vejer mellem 70 og 100 pund. USPS sender ikke pakker over 70 pund.

Jeg er sikker på at mange herinde har fået tunge ting hjem fra USA. Hvilke firmaer findes der, der kan hjælpe mig med at få forstærkeren sendt, uden at det bliver vanvittig dyrt?

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 August 2008 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Det første du skal gøre at få de nøjagtige mål på emballagen, samt den nøjagtige vægt. Derefter går du ind på fragtfirmaernes hjemmesider og checker priserne. Meget enkelt, men ikke særlig billigt  

Her eks Fed Ex, men de fleste andre har en tilsvarende site:  http://www.fedex.com/ratefinder/home?cc=US&language=en

PS. Husk i øvrigt at sikre dig, at forstærkeren kan stilles om fra 120V til 230V, hvis altså det er en 120V model du er ved at købe...
Til top Vis MortenB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenB

Sjokoz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2007
Lokalitet: København
Sendt: 01 August 2008 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg husker er det da 70 kilo du kan sende med UPS. Dog er det ikke helt billigt.
Til top Vis Sjokoz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjokoz

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 August 2008 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Lidt useriøst (ved det godt)....men hva' med Mærsk?? - jeg fornemmer at de lider lidt under de lave fragtrater?

Ellers kunne man jo prøve med nogle speditionsfirmaer - de opererer over hele verden og det er ikke kun digitalkameraer og fladskærme, de fragter.

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

Sjokoz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2007
Sendt: 01 August 2008 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Og så fandt jeg lige et link til at understøtte det.

http://www.ups.com/content/dk/da/resources/prepare/guideline s/index.html?srch_pos=3&srch_phr=v%C3%A6gt

• Pakker kan veje op til 70 kg.
  • Pakker kan være op til 330 cm i samlet længde og omkreds
  • Pakker kan være op til 270 cm i længden
  • Pakker, der vejer mere end 31,5 kg (25 kg inden for EU), kræver en særlig label til tunge pakker
  • Større pakker og pakker, der fylder meget i forhold til vægten, kræver særlig beregning af prisen og af den volumetriske vægt.

Til top Vis Sjokoz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjokoz

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2008 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Tak for tilbudne. UPS sender ganske rigtigt op til 70 kg, men det koster 4000 Kr at få sendt 35 kg. Fedex er også vanvittig dyrt.

Er der nogen der har en erfaring med selv at have brugt et speditionsfirma, eller kan nævne et sådant? Det gør ikke noget hvis det er skibsfragt. Ved godt det tager et par måneder.

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Sendt: 01 August 2008 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Delaney skrev:
Tak for tilbudne. UPS sender ganske rigtigt op til 70 kg, men det koster 4000 Kr at få sendt 35 kg. Fedex er også vanvittig dyrt.

Er der nogen der har en erfaring med selv at have brugt et speditionsfirma, eller kan nævne et sådant? Det gør ikke noget hvis det er skibsfragt. Ved godt det tager et par måneder.

Jeg har erfaringer med flere af dem, men grundet oliepriserne er prisen på fragt steget markant de seneste år. Sådan er det bare, du skal ikke regne med, at du lige kan få en ''fidus'' til nogen, der kan gøre det hele til under det halve. Desværre...

Jeg har aldrig sendt pr skib og det kan ikke anbefales med hifi. Flere af dem, der har forsøgt sig med det kan fortælle dig om, hvordan elektronik, højttalere osv kan tage skade af et par måneders havluft...

Edit: Den bedste fidus er faktisk at handle fra USA forhandlere, der er vant til at sende globalt. De har som regel meget bedre shipping aftaler, end vi andre kan få...

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 01 August 2008 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Ja det koster at få noget hjem fra USA.

Hvorfor er 4000kr slemt, det er da helt normalt.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Sendt: 01 August 2008 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Ja det koster at få noget hjem fra USA.

Hvorfor er 4000kr slemt, det er da helt normalt.

Ja, nemlig Rene... De tider, hvor man fik en stor US effektforstærker hjem for 1000 kr er desværre talte 

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 01 August 2008 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

ja det er slut, men folk har svært ved at forstå at ting koster idag.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2008 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Ja det er nok bare mig der er intellektuelt udfordret så. Jeg går ud fra at du medregner mig i den udefinerede gruppe, du nedladende omtaler folk.

Jeg har skrevet til nogle speditørfirmaer, og afventer svar. Jeg modtager stadig anbefalinger omkring firmaer.

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Sendt: 01 August 2008 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Delaney skrev:
jensen skrev:

Jeg har skrevet til nogle speditørfirmaer, og afventer svar.

Jeg tror ikke du skal forvente svar fra ret mange, idet mail henvendelser ofte betragtes som ''osere'', der spørger om en masse, men ikke køber noget. Det bruger de ikke tid på. Tilsvarende er der flere, som slet ikke betjener privatpersoner.

Hvis du vil have svar, så ring dem op. Deres priser er næsten ens, på samme måde som benzin også koster stort set det samme alle steder. Jeg fornemmer godt, at du har svært ved at tro på det, men altså... hva skal vi sige?

Hvis jeg var dig ville jeg bare taste shipping informationerne: Mål, vægt, postnummer på afsenderen og dit eget postnummer ind på diverse fragtfirmaers sites, så har du svar med det samme. Det er din næstbedste mulighed.

Den bedste er at købe ved en US forhandler, som har kanon aftale med shipping firma, det kommer dig tilgode...

HPA
Branchemedlem
Branchemedlem

High-Performance Audio

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 August 2008 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Det koster skejser nu

Tidligere regnede jeg med 5% af prisen oveni til shipping, nu er det helt afgjort 10% - og hvis du køber brugt (din hund ) så regn med 20-25% oveni.

Jeg bruger absolut ikke FedUPS eller lignende, men cargo selskaber som er vant til at flytte store ting eksempelvis Continental Airfreight.

Hilsen, Morten

Til top Vis HPA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPA Besøg HPA's Websted

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Sendt: 01 August 2008 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

MOtheFREAK skrev:

cargo selskaber som er vant til at flytte store ting

Du er jo nød til at bruge sådan nogen med de sindsvagt store halløjttalere du sælger 

HPA
Branchemedlem
Branchemedlem

High-Performance Audio

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 August 2008 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

TRX850 skrev:
MOtheFREAK skrev:

cargo selskaber som er vant til at flytte store ting

Du er jo nød til at bruge sådan nogen med de sindsvagt store halløjttalere du sælger 

Nåejow, du har vel lidt ret

Til top Vis HPA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPA Besøg HPA's Websted

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2008 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke om folk er interesserede i følgende, men jeg har fundet et sted der virker spændende: ShopUSA.com er markant billigere end at få ting sendt med USPS eller Fedex. Og det er også simpelt idet firmaet står for fortoldning. 

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Sendt: 04 August 2008 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Delaney skrev:
Jeg ved ikke om folk er interesserede i følgende, men jeg har fundet et sted der virker spændende: ShopUSA.com er markant billigere end at få ting sendt med USPS eller Fedex. Og det er også simpelt idet firmaet står for fortoldning. 

Ja, det var det jeg mente tidligere tråden med at finde en forhandler i USA, der har gode shipping rater. Alt andet lige giver det meget bedre rater, end ved selv at finde shipping mulighed. Så er spørgsmålet jo så bare, om de sælger det du har brug for? 

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2008 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

TRX850 skrev:

Ja, det var det jeg mente tidligere tråden med at finde en forhandler i USA, der har gode shipping rater. Alt andet lige giver det meget bedre rater, end ved selv at finde shipping mulighed. Så er spørgsmålet jo så bare, om de sælger det du har brug for? 

ShopUSA.com er et firma, der giver mig en proforma adresse i USA, som man kan få sendt sine onlineindkøb til. ShopUSA har så et stort lager på den givne adresse, og sender nogle gange om ugen et helt flyfuld af danskeres indkøb til Danmark.

Så det er ikke en egentlig butik. Kun et firma, der stiller en adresse til rådighed, og sender varer billigt over dammen. Foruden at være billigt, giver det også mulighed for at handle på hjemmesider, der ellers er 'US only'.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 04 August 2008 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Delaney skrev:
Foruden at være billigt, giver det også mulighed for at handle på hjemmesider, der ellers er 'US only'.

er det ikke kun anvendeligt med 'US only' butikker. I forhold til de ting jeg har købt på amazon.com bliver fragt, told og moms er prisen altså noget dyrere end hvis de bare bliver taget i tolden herhjemme

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Sendt: 04 August 2008 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Delaney skrev:
TRX850 skrev:

ShopUSA.com er et firma, der giver mig en proforma adresse i USA, som man kan få sendt sine onlineindkøb til. ShopUSA har så et stort lager på den givne adresse, og sender nogle gange om ugen et helt flyfuld af danskeres indkøb til Danmark.

Så det er ikke en egentlig butik. Kun et firma, der stiller en adresse til rådighed, og sender varer billigt over dammen. Foruden at være billigt, giver det også mulighed for at handle på hjemmesider, der ellers er 'US only'.

Nåeh OK, jeg kiggede bare kort på siden og troede det var en butik... Hvis deres koncept virker er det jo smart..! Giv endelig lyd fra dig med dine erfaringer, hvis du handler derovre og bruger dem...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes