Forfatter |
|
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
Sendt: 09 August 2008 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
kære derude,mit display på min audio analog
CD-er er gået næsten helt ud....hva ka det skyldes,
tager den selvfølgelig ned til forhandleren,men hører
gerne jeres input...tak..
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3134
|
Sendt: 09 August 2008 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lytter lige med her.
Igår aftes begyndte displayet i mit just indkøbte ældgamle DPA-sæt at gå ud...efter en omgang tænd/sluk kom der lsy i lygterne igen... what to do..?
Hygge,
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 09 August 2008 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
I mange apparater sidder der en alm. pære bag displayet. Hvis den er defekt, vil man ofte kunne se hvad der står i displayet, men det vil være meget svagt/mørkt. I andre apparater kan det være nogle af benene på selve displayet der er gået løs, altså dårlige lodninger.
I begge tilfælde er det altså forholdsvis simpelt/billigt at få lavet.
Selvføgelig kan der også være andre årsager, men det er mere sjældent.
|
Til top |
|
|
lexus Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2008 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
takker,det har altså ikke noget med støv eller
snavs at gøre...den er kun 3 år gammel (men fra
Italien!!!) 
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
Sendt: 10 August 2008 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
Lytter lige med her.
Igår aftes begyndte displayet i mit just indkøbte ældgamle DPA-sæt at gå ud...efter en omgang tænd/sluk kom der lsy i lygterne igen... what to do..?
Hygge,
Brok |
|
|
Din DPA er er med baggrundsbelysning med normale små glødepærer, de er til at skifte nemt hvis man kan finde noget lignende at erstatte med.
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3134
|
Sendt: 10 August 2008 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker, sjønne.
Jeg tror der skal rykkes lidt rundt i en ledningsforbindelse. Lyset går ud efter den har stået tændt et stykke tid. Og det kommer vupti igen, når jeg tapper forsigtigt med en finger på displayet.
Typisk engelsk skrammel
Hygge,
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
Til top |
|
|
StefanR Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 511
|
Sendt: 10 August 2008 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er typisk to typer displys: LCD og VFD.
Hvis det er et LCD display vil lyset komme fra en diode/pære bag displayet, og i så fald er det denne som skal skiftes (hvis man da kan komme til).
Hvis det er VFD display (hvilket er det mest udbredte i radio/TV udstyr), så fungere displayet lidt som billedrøret fra et TV, hvor displayet "indeholder" et vakum samt en belægning der lyser op under de rigtige forhold. Hvis displayet bliver utæt, og der siver luft ind, vil det netop gå ud over kvaliteten og det vil typisk blive set som nedsat lysstyrke. Eneste måde at reppe dét på, er ved at skifte display med et nyt (så vidt jeg ved).
/Stefan
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 10 August 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
StefanR skrev:
Der er typisk to typer displys: LCD og VFD.
Hvis det er et LCD display vil lyset komme fra en diode/pære bag displayet, og i så fald er det denne som skal skiftes (hvis man da kan komme til).
|
|
|

Det kan f.eks se sådan ud. Pærerne kan være monteret bagfra gennem små huller i printpladen, eller skubbet ind under enderne af displayet forfra. I nogle tilfælde sidder de dog gemt helt inde mellem displayet og printet så det kan være nødvendigt at demontere displayet for at skifte pærerne.
StefanR skrev:
Hvis det er VFD display (hvilket er det mest udbredte i radio/TV udstyr), så fungere displayet lidt som billedrøret fra et TV, hvor displayet "indeholder" et vakum samt en belægning der lyser op under de rigtige forhold. Hvis displayet bliver utæt, og der siver luft ind, vil det netop gå ud over kvaliteten og det vil typisk blive set som nedsat lysstyrke. Eneste måde at reppe dét på, er ved at skifte display med et nyt (så vidt jeg ved).
|
|
|

Det ser normalt sådan ud. Da det er lavet af tyndt glas, kan det knække. Det kræver så en udskiftning som Stefan skriver. Det sker dog normalt kun ved transport eller tab el. lign. Derimod har jeg ofte oplevet, som jeg skrev tidligere, at nogle af benene går løs i lodningerne. Især de to yderste ben i begge ender bør undersøges grundigt hvis displayet er helt mørkt.
|
Til top |
|
|
lexus Forum Bruger

|
Sendt: 10 August 2008 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|