Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 21:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: spørgsmål ang lcd tv (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline
Sendt: 09 August 2008 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

hej alle...nogen der kan svare på et spørgsmål der lyder sådan....forklaring følger, jeg har et samsung 40mb61b lcd tv...købt den 5-1-06. tv har kørt udmærket på analogt tv signal samt hdmi.

men så i dec 07 fik jeg en digialety kombineret sattelit og dvb.t modtager, denne skulle sluttes til scart indgang, men efter ca 20-30 min går skærmen sort, men stadig lyd på. så har jeg bøvlet fra dec-07 og til nu...kan slukke tv når skærm går i sort, og tænde det igen, så er billede ok...5 min falder det ud igen....dette sker kun på scart ikke hdmi, og analog tv. sender det så ind, og får at vide at lcd panelet er gået ( billedrør).

dette kan jeg ikke forstå da billedet jo ikke falder ud på hdmi og analog tv....kun scart indg.

jeg har fået forhandler til at sende mail til samsung at fejlen er opstået 14 dage inden garanti er udløbet, men vi har bøvlet med det meget længe...ringede selv til samsung...de trode heller ikke på at panel var gået, og ville have det til en anden værksted for en second opinion. men nu har de helt trukket sig og vil intet.....dog er en af forhandlerens kontaktmand til importør sat på sagen, så må vi se hvad han kan gøre...var trods alt et tv der kostede 29995,-

nogen der ved om det kan passe det er lcd panelet når den viser ok billed på alle andre indg end scart?????

mvh Velkommen

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

FlexQ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 09 August 2008 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Nej, hvis panelet går i stykker, så er panelet sq i stykker, uanset hvilken indgang signalet kommer ind i.

Nu er jeg ikke nogen expert på området, men jeg vil umiddelbart antage at du f.eks. har 3 forskellige indgange og efter alle de 3 indgange sidder der en processor der omdanner disse signaler til et signal der sendes direkte til panelet som det så laver om til billeder.

Det vil sige at det digitale er i orden - når hdmi virker, og scart ikke gør, så kan det jo være noget filter halløj der ikke kører som det skal.

Jeg ved det self ikke, men i min verden lyder det som det mest fornuftige :).

Er sq ked af at høre du har så store problemer med samsung, har selv haft gang i noget RMA hos dem et par gange, og har aldrig fået andet end sublim service.

/Q

Til top Vis FlexQ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FlexQ Besøg FlexQ's Websted

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2008 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

måske der er en tekniker der læser denne tråd der kan hjælpe mig....ellers tak til flexQ...jeg er også selv af samme mening...mvh Velkommen

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2008 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

slet ingen der kan hjælpe??????????????????velkommen

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 August 2008 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

velkommen skrev:

jeg har fået forhandler til at sende mail til samsung at fejlen er opstået 14 dage inden garanti er udløbet, men vi har bøvlet med det meget længe...ringede selv til samsung...de trode heller ikke på at panel var gået, og ville have det til en anden værksted for en second opinion. men nu har de helt trukket sig og vil intet.....dog er en af forhandlerens kontaktmand til importør sat på sagen, så må vi se hvad han kan gøre...var trods alt et tv der kostede 29995,-

nogen der ved om det kan passe det er lcd panelet når den viser ok billed på alle andre indg end scart?????

Næppe. Men du må sætte tommelskruerne på din forhandler, fint nok at han har hjulpet dig indtil nu, men det er forhandleren og ikke Samsung du har et krav mod.

Det tv har da aldrig kostet 29.995,-?

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2008 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

hej av precision....forhandleren siger det er importør der har garantien...men da det er over garanti vil de ikke noget....men henvente mig til forhandler inden garanti udløb...vi har så prøvet en del...tv står i soveværelset...og har ikke kørt mange timer....men kan ikke forstå de siger det er panelet ( billedrør på crt tv) den viser fint analog og hdmi...kun scart falder den ud...tekniker siger det er galt med panel på den model...jo da jeg købte den fra ny stod den til 29995,- men fik den til 23000,- forhandler har endda bekræftet til samsung at fejlen opstod før udløb af garanti.....

mvh Velkommen

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2008 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

spørger lige om der er andre der har haft problemer med samsung  40m61b....med panel????

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 August 2008 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Har du prøvet at sætte modtageren til et andet tv via scart..? For mig lyder det som om det lige så godt kunne være scart udgangen i modtageren der er defekt..?

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2008 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:
Har du prøvet at sætte modtageren til et andet tv via scart..? For mig lyder det som om det lige så godt kunne være scart udgangen i modtageren der er defekt..?

hejsa...jeg har prøvet en anden dvb-t modtager...og fejlen er den samme på tv` så fejlen må ligge i tv`men mener ikke det er panelet når den er ok på analog indg samt hdmi....mvh

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes