Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2025 | 22:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Nyt anlæg der spiller højt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brochhorst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Sendt: 18 August 2008 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Hej

Min ven står og skal have et anlæg og ville høre om i ikke kunne hælpe lidt med hvad der var en god idé at købe.

Han holder en del fester og de holdes i et rum der er 90 kvm. Musiken der høres er primært technom house osv i den stil.

Han og jeg tænker selv på nogle Cerwin vega højtalere af den store model (215). Men mht forstærker og cd afspiller (det skal være en mixer med 2 cd afspillere) er vi i tvivl.

Budget er på omkring 20k 

Jeg ved godt det her nok ikke lige er forumet for den slags udstyr men tænkte der da nok var nogle der vidste noget om det? Hvis ikke kender i et sted hvor de ved noget om sådan noget udsytr.

Til top Vis Brochhorst's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brochhorst

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 18 August 2008 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Noget Crown effektblok ville bestemt ikke være af vejen!

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

jensby
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 August 2008 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Et brugt diskoteks eller P.A. anlæg fra f.eks. den Blå Avis ville da være mit bud.

Cerwin Vega er godt nok bygget til at spille højt, men hjemme i stuen.

90 kvm er jo et stort rum, så noget "prof" udstyr holder nok bedre i længden, plus at det efter min mening lyder meget bedre. Det er født med dynamik og overskud til at kunne spille højt, selv i så store rum....

Så et par brugte JBL, EV eller lign højtalere og et par prof effektforstærkere - og det finder man sagtens til omkring 20k, hvis det må være brugt...

/Jensby

Til top Vis jensby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensby

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 August 2008 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Tjooh - altså - lyder næsten som noget hvor det kunne bruges nogle PA-watt til at drive dogle store CWére.
Høres der ikke, eller næsten ikke - andet end elektronisk musik, er det måske ikke så væsentligt for jer med de finere "hifi-dyder" i et stereo-setup - og måske spilles der primært så højt, at det ikke gør noget hvis det er PA-watt med blæser der driver værket?

Mht. samlet budget bliver det ivhertfald svært at opdrive watt og membran-areal nok til 20K uden at gå CW eller PA-vejen.. Hvis vi snakker fester med mange mennesker og musik så man helst ikke skal kunne snakke sammen, kun ganske tæt op ad hinanden..

Må grejet være brugt får du ca. dobbelt så godt eller til halv pris!? Må det det?
Er dette den virkelighed der skal spilles under, ville jeg da kigge efter noget køleskabs-stort CW, en PA-DJ-mixer-ting med 2 afspillere, samt enten PA effekter (CW laver også disse) eller nogle store monoblokke.

Har du overvejet at lave noget i 19" rack-mount-enheder- - det er det de fleste bruger til fester etc.. og hertil de fleste 2-cd spillere er lavet.
Så kan du nemt selv lave fx. 2xcd, mixermodul og monster-amps bygget i mindre PA_19"rack-kasse. Nemt at flytte, spiller megahøjt, og har de 2 cd-spillere lige ved hånden?!

Kig evt. her: http://pa.eskildsen.dk

Med et budget på 20K kunne det være let på denne måde:

Jeg har for nyligt købt en brugt Ecler 2 x 300W PA-forstærker til 1500,- så der er mange gode fund hvis du kigger dig omkring.
Den spiller 4 x Jamo-PA-højtalere op, som igen spiller op i 1500M2 ridehal (md 20x60 meter ridebane og tilskuerpladser ved siden af) - og det siller HØJT skal jeg hilse at sige.

Dog ligner det ikke "almindeligt HiFi" på hylden.. til gengæld spiller det op til fest indenfor dit budget, som trods alt er "beskedent".

Mvh. Offcourse

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Sendt: 18 August 2008 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Hvad er det for nogler Jamo'er?

Mvh. Henrik

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2008 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Uha.. har ikke kravlet op og kigget bagpå - men nogle med en 10" (?) bas og 2 diskanter der ligner 1-2" domes. og 2 basrefleks rør på fronten. Og så sidder de i et næsten 3-kantet kabinet, der er klart bredest på front-baflen, og smalner ind bagtil. Der er 2 x RCA og 2 x Mono-jack-inputs bagpå-- ved ikke om den ene idgang kan videreføre signalet til næste HTér, men vi har trukket seperate kabler til hver.

Kan prøve at kravle op og kigge, hvis det har interesse! Den er vel 50-60 cm. bred tror jeg.

mvh. Offcourse

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Sendt: 18 August 2008 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Hvis du skal have smader, så køb følgende:

4xCV AL-1000

2x PA effektblokke, på 2x1000watt hver

Også en forforstærker, så skal du have musik for alle pengene. Hardstyle is a lifestyle

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2008 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Ja - og så et sæt dobbelt-cdér i PA-mål (19" rack) og en mixer hertil (evt. til mic. også?) så er du kørende. DU kan få de hersens plastick-rack-kasser der lige er til at flytte rundt.

Mvh. Offcourse

Brochhorst
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2008 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Mht brugt så tror jeg det vil fortrækkes at det er nyt.. Men altså det er bare pga besværet med sælger og sådan noget. så gerne brugt bare det er i en butik og gerne på sjælland. Ja der er mange gode bud. Jeg vil kigge lidt på hvad det er for noget i skriver om :)

Brochhorst
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2008 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Hvad siger i til det her sæt som jeg fandt hos aage: http://www.aage.dk/shoppingsystem/vare.asp?varenr=36429

plus en eller anden mixer og 2cdafspillere.

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2008 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

Så kommer du nok op på omkring 15K.. men hvis det er OK, og det er PA-lydtryk du går efter, er det OK. Du kunne evt. overveje en effekt mere - da den måske vil kunne "gå lidt varm" i længden - kan forestille mig "max gas" i flere timer ad gangen

Mvh. Offcourse

Brochhorst
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2008 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Tja jeg skrev jo 20k så det er okay :) Men er der nogle højtalere og forstærkere jeg burde lede efter? til omkring 10-14k?Altså for min 2 højtalere og 1 forstærker.

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2008 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

I min klub spiller vi på noget 19" rack "CD-seven"-dobbelt cd-afspiller, med 2U (2 units i et 19" rack) cd-aspiller, og 2U mixer/controller-del med repeat, trackin/speed-controll, jog-jul etc. Det virker fint og solidt. Så kanman enten placere det under hinanden så det fylder 4 units, eller placere skufferne bagud, og controller-delen foran, alt efter plads i rack-huset.

Så skal du "blot" finde en mixer-sektion. Vi har en igen 2U-enhed, med 2 x mic-ingange, 6 eller 8 inputs (2 x cd, MP3 etc...) alle med mulighed for crossfade etc.. Vi har sat ingang 1-2 som cdérne, og kan derfor crossfade imellem dem, og der er jo jog på cd-controlleren - så det kører bare.

Skal der speakes lidt "dj-agtigt" er det jo også fint at der er 2 mic-indgangei mange mixer-enheder.

Fra mixer-enheden er der master-volumen, og individuelle volumens til hver indgang, en "speak"-switch der muter lidt på lyden, og lader mic-indgangene holde niveauet.

Så skal du "bare have en slave-forstærker til det hele - evt. 2 hvis du som i det nævnte tilbud har en top- og en bund-højtaler.
Kan ikke helt se om der er delefilter etc. i det nævnte tilbuds forstærker, men mon ikke?!

Dog tror jeg at du godt kunne bruge mere kraft - men det koster jo alt sammen...

Forslag:
8U rack-hus:

Heri sættes din slave-forstærker fra pakken.

Evt. en ekstra for mere power-overskud... (check lige mht. delefilter etc...?)

Samt en mixer til signalvalg og volumenkontrol af signal/mic etc.
ex.vis denne

Her er en dobbelt-cdafspiller med controller-unit

Og med lidt kabler, ekstra skruer og evt. afdækning af "ikke-brugte" units i reacket skulle du være meget meget kørende.

PS.. alt fundet på den før nævnte hjemmeside.(aage).. og skal blot tages som forslag - men det holder sig vist indenfor de 20K hvis man er lidt om sig.

Mvh. Offcuorse...

Brochhorst
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2008 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Mange tak :) Det ser lækkert ud. Jeg tror sådan set bare min ven skal ind og købe det hele ind i aage så vidt jeg kan se..

På den der forstærker så er der jo også kun 2 channels? så der kan vel kun være 2 højtalere sat til? Så det er vel et must at have 2 forstærkere..

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2008 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Der er vist udgang til 2 højtalere pr. kanal/effekt-del,(Kig evt. på hjemmesiden over pakketilbudet du selv fandt) men der kan sagtens bruges mere power - særligt sub-delen.. men spørg om delefrekvens og setup heraf inde hos Aage hvis I er i tvivl.

Mvh. Offcourse

jackson stuart
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 22 August 2008 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

tjek også disconetto.dk, thomann.dk og DLT.dk

de er alle ok.

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 22 August 2008 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

jackson stuart skrev:
tjek også disconetto.dk, thomann.dk og DLT.dk

Jeg tror du mener thomann.de - ikke dk. thomann.dk er eget af en domænehaj, så vidt jeg kan se...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

jackson stuart
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 23 August 2008 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

sorry - min fejl!

Brochhorst
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 August 2008 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Det vil jeg så gøre :)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes