Forfatter |
|
Brochhorst Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 85
|
Sendt: 18 August 2008 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej 
Min ven står og skal have et anlæg og ville høre om i ikke kunne hælpe lidt med hvad der var en god idé at købe.
Han holder en del fester og de holdes i et rum der er 90 kvm. Musiken der høres er primært technom house osv i den stil.
Han og jeg tænker selv på nogle Cerwin vega højtalere af den store model (215). Men mht forstærker og cd afspiller (det skal være en mixer med 2 cd afspillere) er vi i tvivl.
Budget er på omkring 20k
Jeg ved godt det her nok ikke lige er forumet for den slags udstyr men tænkte der da nok var nogle der vidste noget om det? Hvis ikke kender i et sted hvor de ved noget om sådan noget udsytr.
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 18 August 2008 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
jensby Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 387
|
Sendt: 18 August 2008 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et brugt diskoteks eller P.A. anlæg fra f.eks. den Blå Avis ville da være mit bud.
Cerwin Vega er godt nok bygget til at spille højt, men hjemme i stuen.
90 kvm er jo et stort rum, så noget "prof" udstyr holder nok bedre i længden, plus at det efter min mening lyder meget bedre. Det er født med dynamik og overskud til at kunne spille højt, selv i så store rum....
Så et par brugte JBL, EV eller lign højtalere og et par prof effektforstærkere - og det finder man sagtens til omkring 20k, hvis det må være brugt...
/Jensby
|
Til top |
|
|
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
Sendt: 18 August 2008 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjooh - altså - lyder næsten som noget hvor det kunne bruges nogle PA-watt til at drive dogle store CWére. Høres der ikke, eller næsten ikke - andet end elektronisk musik, er det måske ikke så væsentligt for jer med de finere "hifi-dyder" i et stereo-setup - og måske spilles der primært så højt, at det ikke gør noget hvis det er PA-watt med blæser der driver værket? Mht. samlet budget bliver det ivhertfald svært at opdrive watt og membran-areal nok til 20K uden at gå CW eller PA-vejen.. Hvis vi snakker fester med mange mennesker og musik så man helst ikke skal kunne snakke sammen, kun ganske tæt op ad hinanden..  Må grejet være brugt får du ca. dobbelt så godt eller til halv pris!? Må det det? Er dette den virkelighed der skal spilles under, ville jeg da kigge efter noget køleskabs-stort CW, en PA-DJ-mixer-ting med 2 afspillere, samt enten PA effekter (CW laver også disse) eller nogle store monoblokke. Har du overvejet at lave noget i 19" rack-mount-enheder- - det er det de fleste bruger til fester etc.. og hertil de fleste 2-cd spillere er lavet. Så kan du nemt selv lave fx. 2xcd, mixermodul og monster-amps bygget i mindre PA_19"rack-kasse. Nemt at flytte, spiller megahøjt, og har de 2 cd-spillere lige ved hånden?! Kig evt. her: http://pa.eskildsen.dkMed et budget på 20K kunne det være let på denne måde: Jeg har for nyligt købt en brugt Ecler 2 x 300W PA-forstærker til 1500,- så der er mange gode fund hvis du kigger dig omkring. Den spiller 4 x Jamo-PA-højtalere op, som igen spiller op i 1500M2 ridehal (md 20x60 meter ridebane og tilskuerpladser ved siden af) - og det siller HØJT skal jeg hilse at sige.  Dog ligner det ikke "almindeligt HiFi" på hylden.. til gengæld spiller det op til fest indenfor dit budget, som trods alt er "beskedent". Mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
Til top |
|
|
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
Sendt: 18 August 2008 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 18 August 2008 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha.. har ikke kravlet op og kigget bagpå - men nogle med en 10" (?) bas og 2 diskanter der ligner 1-2" domes. og 2 basrefleks rør på fronten. Og så sidder de i et næsten 3-kantet kabinet, der er klart bredest på front-baflen, og smalner ind bagtil. Der er 2 x RCA og 2 x Mono-jack-inputs bagpå-- ved ikke om den ene idgang kan videreføre signalet til næste HTér, men vi har trukket seperate kabler til hver. Kan prøve at kravle op og kigge, hvis det har interesse! Den er vel 50-60 cm. bred tror jeg.  mvh. Offcourse
|
Til top |
|
|
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 18 August 2008 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du skal have smader, så køb følgende  : 4xCV AL-1000 2x PA effektblokke, på 2x1000watt hver Også en forforstærker, så skal du have musik for alle pengene. Hardstyle is a lifestyle 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 18 August 2008 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja - og så et sæt dobbelt-cdér i PA-mål (19" rack) og en mixer hertil (evt. til mic. også?) så er du kørende. DU kan få de hersens plastick-rack-kasser der lige er til at flytte rundt.
Mvh. Offcourse
|
Til top |
|
|
Brochhorst Forum Bruger

|
Sendt: 18 August 2008 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht brugt så tror jeg det vil fortrækkes at det er nyt.. Men altså det er bare pga besværet med sælger og sådan noget. så gerne brugt bare det er i en butik og gerne på sjælland. Ja der er mange gode bud. Jeg vil kigge lidt på hvad det er for noget i skriver om :)
|
Til top |
|
|
Brochhorst Forum Bruger

|
Sendt: 18 August 2008 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 August 2008 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kommer du nok op på omkring 15K.. men hvis det er OK, og det er PA-lydtryk du går efter, er det OK. Du kunne evt. overveje en effekt mere - da den måske vil kunne "gå lidt varm" i længden - kan forestille mig "max gas" i flere timer ad gangen  Mvh. Offcourse
|
Til top |
|
|
Brochhorst Forum Bruger

|
Sendt: 19 August 2008 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja jeg skrev jo 20k så det er okay :) Men er der nogle højtalere og forstærkere jeg burde lede efter? til omkring 10-14k?Altså for min 2 højtalere og 1 forstærker.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 August 2008 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
I min klub spiller vi på noget 19" rack "CD-seven"-dobbelt cd-afspiller, med 2U (2 units i et 19" rack) cd-aspiller, og 2U mixer/controller-del med repeat, trackin/speed-controll, jog-jul etc. Det virker fint og solidt. Så kanman enten placere det under hinanden så det fylder 4 units, eller placere skufferne bagud, og controller-delen foran, alt efter plads i rack-huset. Så skal du "blot" finde en mixer-sektion. Vi har en igen 2U-enhed, med 2 x mic-ingange, 6 eller 8 inputs (2 x cd, MP3 etc...) alle med mulighed for crossfade etc.. Vi har sat ingang 1-2 som cdérne, og kan derfor crossfade imellem dem, og der er jo jog på cd-controlleren - så det kører bare. Skal der speakes lidt "dj-agtigt" er det jo også fint at der er 2 mic-indgangei mange mixer-enheder. Fra mixer-enheden er der master-volumen, og individuelle volumens til hver indgang, en "speak"-switch der muter lidt på lyden, og lader mic-indgangene holde niveauet. Så skal du "bare have en slave-forstærker til det hele - evt. 2 hvis du som i det nævnte tilbud har en top- og en bund-højtaler. Kan ikke helt se om der er delefilter etc. i det nævnte tilbuds forstærker, men mon ikke?! Dog tror jeg at du godt kunne bruge mere kraft - men det koster jo alt sammen... Forslag: 8U rack-hus:   Heri sættes din slave-forstærker fra pakken.  Evt. en ekstra for mere power-overskud... (check lige mht. delefilter etc...?)  Samt en mixer til signalvalg og volumenkontrol af signal/mic etc. ex.vis denne  Her er en dobbelt-cdafspiller med controller-unit  Og med lidt kabler, ekstra skruer og evt. afdækning af "ikke-brugte" units i reacket skulle du være meget meget kørende. PS.. alt fundet på den før nævnte hjemmeside.(aage).. og skal blot tages som forslag - men det holder sig vist indenfor de 20K hvis man er lidt om sig. Mvh. Offcuorse... __________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
Til top |
|
|
Brochhorst Forum Bruger

|
Sendt: 19 August 2008 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak :) Det ser lækkert ud. Jeg tror sådan set bare min ven skal ind og købe det hele ind i aage så vidt jeg kan se..
På den der forstærker så er der jo også kun 2 channels? så der kan vel kun være 2 højtalere sat til? Så det er vel et must at have 2 forstærkere..
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 August 2008 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er vist udgang til 2 højtalere pr. kanal/effekt-del,(Kig evt. på hjemmesiden over pakketilbudet du selv fandt) men der kan sagtens bruges mere power - særligt sub-delen.. men spørg om delefrekvens og setup heraf inde hos Aage hvis I er i tvivl.  Mvh. Offcourse
|
Til top |
|
|
jackson stuart Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 90
|
Sendt: 22 August 2008 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
tjek også disconetto.dk, thomann.dk og DLT.dk
de er alle ok. __________________ NAD viso five - DALI skod concept, med eltax opgradering - th-42pv60 en klassiker...
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
Sendt: 22 August 2008 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
jackson stuart skrev:
tjek også disconetto.dk, thomann.dk og DLT.dk |
|
|
Jeg tror du mener thomann.de - ikke dk. thomann.dk er eget af en domænehaj, så vidt jeg kan se... Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|
jackson stuart Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 90
|
Sendt: 23 August 2008 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
sorry - min fejl! __________________ NAD viso five - DALI skod concept, med eltax opgradering - th-42pv60 en klassiker...
|
Til top |
|
|
Brochhorst Forum Bruger

|
Sendt: 24 August 2008 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|