Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 21:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: En hyldest til min bedre halvdel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CLIX
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 28 August 2008 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Synes ofte vores "quinder" bliver omtalt som om de er imod vores hobby, og helst ville nøjes med et iPod-setup. Så nu er det på tide, vi hylder dem, der mener det er fedt med gulvhøjttalere og en biograf i stuen. De findes derude et sted, lad os høre om dem.

Nu er jeg selv i den heldige situation, at min kæreste aldrig har brokket sig over mit anlæg, eller at hun bliver slæbt med rundt til diverse messer.

I går skete det så igen, jeg sidder og lytter til Steve Vai - Passion and Warfare for fuld udblæsning, da hun kommer ind af døren og spørger hvem det er, og hvorfor jeg aldrig har spillet det for hende, for det lyder da helt vildt fedt.

Er jeg extrem heldig, eller er der andre der har det på samme måde?

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 August 2008 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Det er i hvert fald ikke de toner, som lyder hjemme hos mig -

Hvis det var MIN bedre halvdel, som ytrede sig på den måde, som du beskriver, så ville jeg betragte mig som værende ekstremt heldig -

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 28 August 2008 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Heldigvis er du ikke den eneste, betragter også mig selv som ekstremt heldig. Min kæreste respektere også min hifi hobby og er faktisk fortaler for gulvhøjttalere, for det er da spild af plads at stille en stander med en lille højttaler når man kan stille en god gulvbamse på samme plads :)

Jeg skal bare sætte Volbeat - The Garden's Tale på og skrue godt op, så er der ikke et øje tørt  Jeg har dog ikke slæbt min kæreste med til messer osv. men gennem tiden har hun nok måtte lægge øre til hifi/teknik snak som ikke rigtig interesserede hende

Men tillykke til os

Mvh. Henrik

kaizer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Sendt: 29 August 2008 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

Jeg vil også være med.

Min kæreste (og kone om et par måneder), har intet negativt sagt om mit biosetup i stuen, med projektor, surround, et par dvdafspillere, HDD optager, Xbox 360, Ps2 + en masse andet gejl. Hun synes selv det er dejligt at fyre op for det hele, rulle lærredet ned og se film.

Nu var det selvfølgelig også mit hjem hun flyttede ind i, men alligevel. Hun synes måske jeg nogle gange går lidt for meget op i det, men hun brokker sig ikke over det.

Når vi nu går med tanker om huskøb, bliver der stadig plads til udstyret i det nye hjem, så jeg er en glad mand. 

Hun har ikke meget begreb på den tekniske side af sagen. Jeg skulle engang forklare hende forskellen på 720P og 1080P. Det var ikke let, men underholdende var det da. Messer og div. butikker der handler med sådan noget er der ikke noget af. Det nænner jeg ikke at slæbe hende med til.

Til top Vis kaizer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaizer

Fimpe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 August 2008 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

Det får mig til at overveje en annonce i K/S/B

Til top Vis Fimpe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fimpe

Huleboer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006
Sendt: 29 August 2008 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

Jeg er bestemt også en af de heldige.

Jeg har altid været interesseret i lyd, men havde ikke sat mig ind i det før det lykkedes mig at brænde et sæt JBL Musik 2 sub og sat sæt af til en indflytterfest.
Jeg havde en fin Technics forstærker jeg var godt tilfreds med og den skulle sagtens kunne bruges til noget større og bedre.

Så efter et par ture i klubben (eneste alternativ hvor jeg boede dengang...) havde jeg egentligt besluttet mig for et sæt Concept 6. Den kostede dengang 1.500 pr. stk. og det kunne jeg lige snige ind under SU'en. Jeg skulle naturligvis lige have min kærestes sammentykke så jeg tog hende (lidt modvilligt fra hendes side) med i klubben, for at hun kunne høre dem.

Vi sætter noget Norah Jones og Daft Punk på og lytter lidt. For at hun har noget at sammenligne med skifter jeg signalet over til en Concept 10 da en af mine venner har den, og den har hun hørt flere gange til fester.
Da jeg vil skifte tilbage sker det vidunderlige så, at jeg kommer til at sætte ledningen i det forkerte stik. Nemlig stikket til Ikon 5 istedet.

Så skete der noget. Det kunne høres med det samme og min kæreste stod med hagen på gulvet. For hende var det jo bare en trækasse med sådan nogle runde nogle der bevægede sig, så hun havde ikke forestillet sig der kunne være forskel.
Nu stod hun der, og så sagde hun det fedeste hun nok nogensinde har sagt til mig.
"Jamen... den spiller jo meget bedre! Så er vi da nød til at have den når vi nu har hørt den!"
Jeg må indrømme jeg ikke var svær at overtale, selvom den kostede over det dobbelte.

Det endte så med efter lidt lytten på Ikon 5, Ikon 6 og en B&W i samme prisklasse (mener det var en S3'er) og vi ente med at tage Ikon 6 da den kun var en lille bitte smule dyere end Ikon 5.

Jeg takker hende stadig for at hun lod mig gøre det, og heldigvis er det også sommetider mig der kommer hjem til høj musik. Om det så er Pink Floyd eller Gotan Project der bliver spillet rør mig ikke 8)

Jeg er meget heldig.
Til top Vis Huleboer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Huleboer

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 29 August 2008 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

Min kone og jeg dele heldigvis interessen for musik og god lyd. Det eneste hun kræver er at lyden er god, hvordan højttalerne ser ud og hvor store der er, er ligegyldigt.

Noget af det første hun kommenterede da vi blev kærester (altså vedr. mit anlæg), var bassen, som hun syntes var rigtig god, fordi man kunne høre hvad der skete, og ikke bare en gang mudrende dybe lyde, som hun hørte så mange andre steder.

Hendes musiksmag svinger fra Deftones til Cure, og lidt Jazz og 80'er ikoner som Duran Duran mfl. Vi går også til metalkoncerter sammen.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

FlexQ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 29 August 2008 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Ja, vi er så nogen der har oplevet det modsatte, og har taget konsekvensen, der skal være plads til ens hobby, og strider store højtalere imod alt hvad hun står for, så må man sq bare se at få hende ud af klappen.
Ik så nemt som det er sagt, men ca. det der skete ;P.

/Q som os vil ha sig en hifi-kvinde :P

Til top Vis FlexQ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FlexQ Besøg FlexQ's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes