| Forfatter |
|
Ulvin Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 08 September 2008 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er igang med at stable en testaften på benene. Nogle stykker af dem der tropper op er af de typer der køber dyre anlæg for lyd istedet for musik, der falder min musik samling nok lidt fra hinanden.
Kan nogle af jer anbefale nogle fede cd'er / numre til en testaften? Gerne noget med akoustiske instrumenter - gulvbas, bong bong trommer og hvad de nu hedder de forskellige eksotiske slaginstrumenter. __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
|
| Til top |
|
| |
Schrammelll Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 08 September 2008 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ben Harper - Fight For Your Mind passer ind i beskrivelsen. Simple akoustiske sange med forskellige slaginstrumenter, bl.a. bongotrommer. Der er god dynamik på indspilningen, og vigtigst... - sangene er GODE.

|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 08 September 2008 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jack Johnson. Specielt albummet On and On. Numrene Wasting Time, Taylor og The horixon has been defeated. Fint indspillet, nogle af numrere er ret akustiske, mens der på andre er ret dyb bass, som kan blive lidt "blød" i det.
Robin Thicke - Lost without u. Lækker vokal som står MIDT i rummet, stram bass. Man ge små detaljer.
Howey Day - Collide. Stort, breds lydbillede som (kan) række langt udover højttalerne.
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Ulvin Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2008 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ben harper var da slet ikke af vejen, ganske godt forslag. Flere af CD'erne kan enda købes temmeligt billigt __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
Dali Grand
Se det her
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 08 September 2008 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Denne plade blev for 10 - 15 år siden altid anvendt når gode højtalere skulle demonstreres.

Chet Atkins og Mark Knopfler: Neck and neck
Den har nok endnu bedre lyd end Brothers in arms med Dire straits. Hvis du lukker øjnene så lyder det som om de står lige foran dig og spiller. Teknisk kvalitet må være minimum karakteren 13.
Hvis man skal have en plade der river og flår i lytteren og som man aldrig bliver træt af må det være denne:

Derek and the Dominoes: Layla and other assorted love songs (Claptons bedste)
Det er en af rockens største klassikere og den har det hele. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 08 September 2008 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det meste med Michael Jackson - utrolig godt indspillet... gerne på vinyl.
James Blunt - Back To Bedlam albummet
Amy MacDonald - Poison Prince og This ís the life
Eagles er altid godt!
Guns'n'Roses - November Rain
Kira Skov - Under My thumb (Sange fra 1. sal albummet)
Summer of 69 af Bryan Adams - god til at tjekke luftguitar-effekten med....
I'm A Believer og All Star (ja, Shrek numrene)
Løvernes Konge albummet, der blev udgivet i forbindelse med filmen, har noget rigtig fed ongo-bongo musik på...
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
madklub Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 123
|
| Sendt: 08 September 2008 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ulvin Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2008 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange gode bud, men også mange der falder lidt ved siden af det jeg leder efter - selvom det bestemt ikke er dårlige forslag.
Ben Harper ramte meget godt, madklubs forslag var faktisk heller ikke helt af vejen, lidt specielt musik - men det er også hvad jeg søger. Noget uventet musik med lyd på hele spektrumet som enhver HIFI nørd ikke har stående i sin samling. Mere af den slags.
Jeg er 100% til rock/metal/grunge, hvis nogle af jer kender nogle superindspilninger i den dur kan det være jeg ud over at få noget musik der viser anlægget for fuld gardin også kan omvende nogle af dem til rent faktisk at høre musik istedet for 10 sekunders passager af noget der lyder heftigt. Den eneste indspilning over i den ende med super lyd jeg kender særdeles godt er alice in chains unplugged
__________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
Dali Grand
Se det her
|
| Til top |
|
| |
eag1 Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 08 September 2008 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
lyt eventuelt til Jeff Buckley med halleluja. Fantastisk nr. har kun hørt den på vinyl.
ellers er der Ray Charles with friends. der er også meget fedt musik på i en super optagelse.
og hvis det er dynamik prøv eventuel lyle lovett med money.
god fornøjelse med aftenen.
|
| Til top |
|
| |
xiuxiu Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 225
|
| Sendt: 08 September 2008 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv evt. også at tjekke sangerinden Dilba med albummet Nr 1 ud, hvor især sidste nummer lyder fantastisk. kun hendes smukke stemme og så en bas, hvor man tydeligt kan høre når bassisten skifter akorder. cd'en er til at få for 69 kr på cdon.com __________________ Mvh Thomas
Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Logitech Squeezebox Touch
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
|
| Til top |
|
| |
madklub Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 123
|
| Sendt: 09 September 2008 kl. 01:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Lyt til The Black Crowes 'Amorica', specielt 'Gone', starten af 'High Head Blues' og .. tja, hele CD'en er for fed! - Er der en finskkyndig tilstede?
__________________ madklub
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 09 September 2008 kl. 02:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chesky Records - The Ultimate Demonstration Disk
|
| Til top |
|
| |
Mrhviid Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 09 September 2008 kl. 06:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ulvin skrev:
Mange gode bud, men også mange der falder lidt ved siden af det jeg leder efter - selvom det bestemt ikke er dårlige forslag.
Ben Harper ramte meget godt, madklubs forslag var faktisk heller ikke helt af vejen, lidt specielt musik - men det er også hvad jeg søger. Noget uventet musik med lyd på hele spektrumet som enhver HIFI nørd ikke har stående i sin samling. Mere af den slags.
Jeg er 100% til rock/metal/grunge, hvis nogle af jer kender nogle superindspilninger i den dur kan det være jeg ud over at få noget musik der viser anlægget for fuld gardin også kan omvende nogle af dem til rent faktisk at høre musik istedet for 10 sekunders passager af noget der lyder heftigt. Den eneste indspilning over i den ende med super lyd jeg kender særdeles godt er alice in chains unplugged
|
|
|
Nogle gode indspilninger i den kategori finder du hos bla.
- Audioslave -Audioslave (hele pladen)
- Dream Theater (Alt efter "Change of seasons")
- Den nye Volbeat er også ganske godt produceret og vokalen er jo fed... :)
- Den nyeste Nightwish (2007). Mine snell'er hev da nogle gode detaljer ud af den skive... :-) - Danske Mercenary er ganske velproduceret (Specielt bassen) - Evanescence (specielt den første) er rigtigt godt produceret. - Soundtracket fra "Rock Star" har nok en af de bedst producerede rockvokaler
Det meste af dette er dog ikke "uper produktioner" men blot lydmæssigt velproduceret. For nogle rigtig super produktioner skal du kigge efter alt der står "remastered" og "unplugged" på. En del live produktioner er også rigtigt, rigtig gode.
Anyways... Rock on... :-D
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 09 September 2008 kl. 07:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa, jeg er helt vild med Audioslave (har alle tre plader), men i min optik er deres producer elendig. Mage til makværk, produktionsmæssigt synes jeg at man ska lede længe efter. DEt lyder som en papkasseoptagelse/ flad optagelse, men fedt er det nu alligevel 
Mrhviid skrev:
Ulvin skrev:
|
|
|
Nogle gode indspilninger i den kategori finder du hos bla.
- Audioslave -Audioslave (hele pladen)
- Dream Theater (Alt efter "Change of seasons")
- Den nye Volbeat er også ganske godt produceret og vokalen er jo fed... :)
- Den nyeste Nightwish (2007). Mine snell'er hev da nogle gode detaljer ud af den skive... :-) - Danske Mercenary er ganske velproduceret (Specielt bassen) - Evanescence (specielt den første) er rigtigt godt produceret. - Soundtracket fra "Rock Star" har nok en af de bedst producerede rockvokaler
Det meste af dette er dog ikke "uper produktioner" men blot lydmæssigt velproduceret. For nogle rigtig super produktioner skal du kigge efter alt der står "remastered" og "unplugged" på. En del live produktioner er også rigtigt, rigtig gode.
Anyways... Rock on... :-D
|
|
|
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Two Chanel Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 388
|
| Sendt: 09 September 2008 kl. 08:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til test af bas og dynamik: Dire Straits "on every street" (iron hand) Dave Mattwes "before theese crowded streets"
Test for MOS-FETs: RHCP: Blood, Sugar, Sex and Magic Hvis den skive ikke kommer ud af højttalerne med massiv attack, så er der MOS-FETs, upamps, eller andet i vejen
Generel rock test plade: Dave Mattews: Some Devil
Generel elektroplade test: Depeche Mode: Ultra
Generel pop test plade: The Cardigans: Long Gone Before Daylight
Generel metal test plade: System Of A Down: Toxicity
__________________ Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Ulvin Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2008 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
hejsa, jeg er helt vild med Audioslave (har alle tre plader), men i min optik er deres producer elendig. Mage til makværk, produktionsmæssigt synes jeg at man ska lede længe efter. DEt lyder som en papkasseoptagelse/ flad optagelse, men fedt er det nu alligevel
|
|
|
Kan kun tilslutte mig dette. Mange fede numre imellem på Audioslaves udgivelser men for fanden hvor kunne det have lydt bedre. Fik lige fat i Velvet revolver, lidt over i samme boldgade, flere fede numre med kedelig lyd. __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
Dali Grand
Se det her
|
| Til top |
|
| |
Jørn N. Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 09 September 2008 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Her er et par forslag med akustisk guitar, diverse slagtøj og gulvbas:
Eric Clapton: Unplugged (MTV-optagelsen)
Nils Lofgren: Acoustic live (tyndslidt på diverse danske HiFi-messer)
Den sidste er nok lidt svær at få fat på - muligvis kan den findes på Ebay.
Mvh. Jørn
|
| Til top |
|
| |
MJohansen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 147
|
| Sendt: 09 September 2008 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, Lidt forslag. Eels - Live at town hall. Super indspilning, masser er dyt og båt, mærkelige instrumenter, akustisk guitar og lignende. Meget melodisk og en smule trist. En af mine personlige favoritter (sammen resten af deres albums) Tindersticks Alt med dem i særdeleshed de to første og Curtains, resten er ikke dårligt og bestemt et lyt værd. Vokalen er rystende god. Dave Brubeck Quartet - Hey Brubeck - Take Five eller Time Out. En del af numrene går igen på begge plader bl.a klassikeren Take Five  Glimrende indspilninger, god dynamik. John Coltrane - Ballads og John Coltrane & Johnny Hartman Ballads er så gudsjammerlig smuk fortolkning af klassiske ballader. Jeg kender ingen der har gjort det bedre. Den tjener også som en glimrende og mere letfordøjelig indgang til Coltrane der særligt i de sidste år var noget eksperimenterende - en ubetinget must have. Den anden med Johnny Hartman er mere croon og det virker. Super vokal, sprød sax, gode skift og dynamik. Fremragdende indspilning, i særdeleshed den re-mastered CD fra Impulse (ARRGHH). HF havde et nummer fra denne plade med på en af deres Reference plader. jeg husker ikke hvilken. Must have. Ben Harper - Life from Mars Ham har vi været over længere oppe. Mange af de samme numre. God indspilning, masser af rum og atmosfære. CD1 er med strøm på hvor CD2 er primært akustisk. Nick Cave & The Bad Seeds Boatmans Call Til at tudbrøle over ! Så er det sagt. Denne plade kandiderer til en plads i min top 10 eller måske 5. Vokalen er fantastisk, lyrikken er om noget endnu mere fantastisk. Simpelt okesteret og ikke så meget pis. Hvis ikke den står i reolen, så er det bare med at komme i gang. Sinne Eeg - Pladen har samme titel Nyere dansk Jazz pige. Dem er der den del af også en del utroligt kedsommelige. Hun synger godt og plade såvel som optagelse har fået meget ros. Jeg kan dog ikke blive enig med mig selv vedr. lyden/optagelsen, der på mig virker lidt lys (for neutral måske - kan man det?) og anmassende. Den er optaget af dygtige folk på Vestjysk Musikkonservatorium (Har de også sådan et?) Jeg tror at pladen er interessant i en lyttesession med navlepillende, fejlsøgende audiofile, de vil formentlig elske den den meget udstrakte og detaljerede top m.v.  Jeg kunne blive ved i timevis, men det er nogle umiddelbare bud. Fanden tag al den fokus på optagelsen/lydteknikken, bevares det er da lækkert og til dels vigitgt, men indholdet kommer vel stadig først. /M
|
| Til top |
|
| |
Schrammelll Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 09 September 2008 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når vi er ved Alice In Chains - Unplugged, så skal man ikke snydes sig selv for Pearl Jam - Benaroya Hall: Akustisk koncert hvor spillestedets egenlyd bærer stor præg på indspilningen. En af mine klare favoritter når det gælder livekoncerter. Ikke så fantastisk lyd som AIC unplugged, men derhen af. Især atmosfæren og puplikums begejstring er fanget, så man til tider får kuldegysninger...
Hvad Audioslaves plader mangler i lydkvalitet, har Rage Against The Machines debutplade fra 1992. Den er en af mine ti mest brugte cd/lp til at teste anlæg med.
Angående metalplader, så har jeg senest hørt følgende, som udover at være fede plader i mine ører, også er godt produceret på forskellige måder, og som er egnet til test...
Mercenary - Architect Of Lies Pantera - Far Beyond Driven Deftones - Around The Fur Megadeth - United Abomination Disturbed - Ten Thousand Fists TOOL - 10.000 Days Illdisposed - The Prestige Slipknot - All Hope Is Gone Machine Head - Through The Ashes Of Empires
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 09 September 2008 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sangstemme: Leonard Cohen
Elektronisk: Covenant - Northern Lights eller Trentemøller - The Chronicles
Metal: Helt sikkert Illdisposed - Burn Me Wicked (prestige ka vel også gå an :D) har hørt nogle ret så dyre og roste højtalere gå helt i spåner ved at prøve at spille trommerne.
__________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |