| Forfatter |
|
Strife Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg mangler et par hi-fi nørder til lige at give mig svaret på følgende spørgsmål:
Jeg skal holde fest, og i den gildesal jeg har lejet er der højtalere i loftet, men det eneste stik jeg kan finde er sådan et http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/regular/ 8/5/1/464851.jpg
Så vidt jeg har kunnet finde frem til er det et XLR stik. Jeg har en stander med touchscreen som er sat op til at køre iTunes og vil gerne bruge den som en jukebox, og nu er spørgsmålet så, kan jeg via et kabel koble standeren (den fungerer som en alm. computer) til så jeg får lyden fra computeren ud i højtalerne.
Hvilket kabel skal jeg have, og er det noget jeg kan få i Merlin, Fona, Ekspert, Elgiganten? Og så er der vist også en musikbutik (den slags der sælger instrumenter) her i byen
|
| Til top |
|
| |
Brandt00 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 133
|
| Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal nok også bruge en forstærker mellem stander og xlr stik.
|
| Til top |
|
| |
MonoTovarisj Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
| Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brandt00 skrev:
| Du skal nok også bruge en forstærker mellem stander og xlr stik.
|
|
|
Ja med mindre det er en linie indgang til en mixer eller forstærker der står et eller andet hemmeligt sted. Hvis det er en linie indgang skal man ikke smide en forstærker på det kan gå ganske grueligt galt. Har du fundet en forstærker eller mixer? Er der kun et XLR stik eller er der 2 XLR stik? __________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
| Til top |
|
| |
Strife Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brandt00 skrev:
| Du skal nok også bruge en forstærker mellem stander og xlr stik. |
|
|
Ok... Er det for at sikre at den kan spille højt nok eller?
Min kæreste har en Sony STR-DE475, den er vel udemærket til formålet?
|
| Til top |
|
| |
Strife Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
MonoTovarisj skrev:
Brandt00 skrev:
|
|
Ja med mindre det er en linie indgang til en mixer eller forstærker der står et eller andet hemmeligt sted.
Har du fundet en forstærker eller mixer? Er der kun et XLR stik eller er der 2 XLR stik?
|
|
|
Der sidder kun ét stik i væggen, jeg kan ikke se en forstærker eller andet.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strife skrev:
MonoTovarisj skrev:
Brandt00 skrev:
|
|
Ja med mindre det er en linie indgang til en mixer eller forstærker der står et eller andet hemmeligt sted.
Har du fundet en forstærker eller mixer? Er der kun et XLR stik eller er der 2 XLR stik?
|
|
|
Der sidder kun ét stik i væggen, jeg kan ikke se en forstærker eller andet. |
|
|
Ok .. ville nok prøve at forhøre mig om der findes en forstærker eller mixer el. Da det XLR stik bliver brugt til højttaler stik, linie stik, og mikrofon stik. Så før man gør noget ville jeg nok hører stedet om hvad det er der gemmer sig af udstyr. EDIT: jeg vil gætte på at når der kun sidder et stik .. er det nok en mikrofon indgang. Men det er godt nyt for det betyder at der højst sandsynligvis gemmer sig en mixer og en forstærker et sted .. __________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
| Til top |
|
| |
KimHRasmussen Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 756
|
| Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strife skrev:
Brandt00 skrev:
|
|
Min kæreste har en Sony STR-DE475, den er vel udemærket til formålet? |
|
|
Hvis det er et store PA-højtalere, der er tale om tror jeg den forstærker bliver kogt. Kunne du evt. låne en stor 2x200 W+ PA amp et sted ville det nok være mere optimalt. __________________ Mit Surround: SA & Primare.
|
| Til top |
|
| |
Strife Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
MonoTovarisj skrev:
Strife skrev:
MonoTovarisj skrev:
Brandt00 skrev:
|
|
|
|
|
Der sidder kun ét stik i væggen, jeg kan ikke se en forstærker eller andet.
|
|
|
Ok .. ville nok prøve at forhøre mig om der findes en forstærker eller mixer el. Da det XLR stik bliver brugt til højttaler stik, linie stik, og mikrofon stik.
Så før man gør noget ville jeg nok hører stedet om hvad det er der gemmer sig af udstyr.
EDIT: jeg vil gætte på at når der kun sidder et stik .. er det nok en mikrofon indgang. Men det er godt nyt for det betyder at der højst sandsynligvis gemmer sig en mixer og en forstærker et sted ..
|
|
|
Ved ikke helt om det er godt nyt, for der er enkelt skabe der er aflåst, og den nøgle jeg har fået udleveret passer ikke til dem 
|
| Til top |
|
| |
Strife Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
KimHRasmussen skrev:
Strife skrev:
Brandt00 skrev:
|
|
|
|
|
Hvis det er et store PA-højtalere, der er tale om tror jeg den forstærker bliver kogt.
Kunne du evt. låne en stor 2x200 W+ PA amp et sted ville det nok være mere optimalt.
|
|
|
Ved ikke om jeg vil kalde det PA-højtalere. De hænger ned fra loftet. Men ved nærmere eftertanke tror jeg at MonoTovarisj har ret og der gemmer sig sikkert en forstærker et sted.
Jeg må prøve og se om jeg kan få adgang til den, ellers bliver jeg selv nødt til at slæbe højtalere med.
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
| Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strife skrev:
|
Ved ikke om jeg vil kalde det PA-højtalere. De hænger ned fra loftet. Men ved nærmere eftertanke tror jeg at MonoTovarisj har ret og der gemmer sig sikkert en forstærker et sted.
Jeg må prøve og se om jeg kan få adgang til den, ellers bliver jeg selv nødt til at slæbe højtalere med.
|
|
|
Der gemmer sig helt sikkert noget mere gear et sted, og hvis ikke du kan få adgang til dette - og data om hvad det er og hvad XLR-stikket går til - er du nød til at ta' dit eget setup med.
Det er jo muligt at PA'et koster lidt ekstra at leje - har du undersøgt det ?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strife skrev:
KimHRasmussen skrev:
Strife skrev:
Brandt00 skrev:
|
|
|
|
|
Hvis det er et store PA-højtalere, der er tale om tror jeg den forstærker bliver kogt.
Kunne du evt. låne en stor 2x200 W+ PA amp et sted ville det nok være mere optimalt.
|
|
|
Jeg må prøve og se om jeg kan få adgang til den, ellers bliver jeg selv nødt til at slæbe højtalere med. |
|
|
Jep der er nok desværre ikke andet for...  __________________ MonoTovarisj
|
| Til top |
|
| |
Strife Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
erla skrev:
Strife skrev:
|
|
|
|
Der gemmer sig helt sikkert noget mere gear et sted, og hvis ikke du kan få adgang til dette - og data om hvad det er og hvad XLR-stikket går til - er du nød til at ta' dit eget setup med.
Det er jo muligt at PA'et koster lidt ekstra at leje - har du undersøgt det ?
|
|
|
Nej det har jeg ikke, i den kontrakt jeg fik stod der intet om det, men jeg må prøve at undersøge det.
Jeg siger i hvert fald tak til alle for de hurtige og præcise svar.
|
| Til top |
|
| |