Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 21:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Afstand mellem LCD tv og rørforstærker ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jakob M
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Hej Alle,

da jeg skal have fundet et møbel hvor mit røranlæg kan stå oven på og min LCD skærm kan hænge over....så skal jeg lige have lidt input. Skal have to anlæg i møblet (stereo og surround) og derfor kommer man hurtigt op i 50 cm højde og der til skal der tillægges en forstærker og afstand fra forstærker til skærm.

Hvordan har I andre taklet det, altså jer som har forstærkere som afgiver meget varme ? Hvilken afstand har i mellem apperaterne ? Hvad kan en fladskærm tåle ?`

Nu er det ikke fordi min forstærker er som en grill men man kan da få lune fingre hvis man rører ved den ;-)

Input...please inden jeg forkøber mig et nyt møbel.

sunaudio
Branchemedlem
Branchemedlem
Sun Audio, Aalborg

Bruger siden: 18 Marts 2008
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Fladskærme bliver i sig meget varme, sæt forsigitgt hånden foran skærmen når den har kørt et par timer og du vil kunne mærke det. LCD/Plasma skærme er ikke som sådan følsomme overfor varme under normale omstædnigheder, men du bør holde en afstand på ca 30 cm fra toppen af forstærkerne til bunden af skærmen.

Desuden bliver forstærkerene jo afkølet hvis de står frit på toppen af et møbel, og med den afstand vil varmen være så afkølet det ikke burde kunne give problemer.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes