Bruger siden: 09 November 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 214
Sendt: 23 December 2008 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
hej hifi venner jeg håber at kunne få et råd fra en elektro mekker ell lig jeg står og skal til og have nyt multimeter da mit fluke 23 snart skal pensioneres så ville jeg høre om hvor god er et fx biltema multimeter er de så lang fra fluke ? det er selfølig kun til hjemmebrug men de skal jo kunne holde men bare kom med råd gode som dårlige mvh lars
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
Sendt: 23 December 2008 kl. 01:27 | IP-adresse registreret
Det er lidt forskel i nøjagtigheden. Og desuden er der nogen gange dårlig beskyttelse mod overbelastning i de billige multimetre. Jeg har også været ude for et byggemarkedsmultimeter der ikke kunne tåle 230VAC i 300VAC området. Det lavede en mærkelig lyd og døde...
Bruger siden: 29 December 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 565
Sendt: 23 December 2008 kl. 01:46 | IP-adresse registreret
Jeg har et Elma 805 som jeg fik som gave efter at have været arbejdsdreng ved en elektriker en måned sidste år og det er føles som en noget bedre kvalitet end det jeg har fra Harald Nyborg til 150-200kr. Jeg kan god ikke helt huske hvor nøjagtigt det er, men ellers ligger der datablade ind på Elma's hjemmeside hvor der står nøjagtigheden (hvis man da kan stole på det).
Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
Sendt: 23 December 2008 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
Havde også et 70 kr´s fra Netto, det med transistor-tester, og det kunne SQ heller ikke tåle 230VAC, men det gjorde næsten ikke ondt, omend det lugtede en del!
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum