Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 13:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Den rigige vej? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Thulemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 24 Marts 2009 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Det må gå den rigtige vej, for jeg synes, jeg må justere mine indstillinger mere og mere i forhold til musikkildens lyd og kvalitet. Mon ikke det er tegn på at anlægget afslører mere og mere?

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 24 Marts 2009 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Er ikke helt med... du begynder at indstille noget... det skulle betyde at du er gået den rigtige vej?... mht hvad??
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

Hyl.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Marts 2009 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Det er ikke nemt at give et svar ud fra dit spørgsmål, men hvis du har købt nyt anlæg og er begyndt at justere på det efter
noget tid kan det meget vel være fordi anlægget er ved at være spillet til og at du har vendet dig til lyden.
Til top Vis Hyl.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hyl.dk

Thulemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2009 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
det skulle betyde at du er gået den rigtige vej?... mht hvad??

Kvaliteten i anlægget og den neutrale, analytiske gengivelse. Er der andre muligheder?

ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 24 Marts 2009 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

hmm hehe ok jeg er godt nok også helt blank her...

vil vædde på der skete en masse i Thulemandens tanker da han skrev.. men tror kun  1/3 af det kom fra hoved til hænder ( intet ondt ment  )

men har det bare selv på den måde nogen gange hehe

de indstillinger du nævner...  er det med equlizer ?  for så er det eftermin mening nemlig ikke den rigtige vej...  selfølgelig skal man ha det sådan man bedste kan lide det.. men.. ja.. hver mand sin smag :P

HD Medie Center
5.1 B&W DM600 top model(er) s3 serie
SONY Reciever / Aoc LCD Tv
Til top Vis ZzZzleepY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZzZzleepY Besøg ZzZzleepY's Websted

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 24 Marts 2009 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Thulemanden skrev:
Sjoenne skrev:
det skulle betyde at du er gået den rigtige vej?... mht hvad??

Kvaliteten i anlægget og den neutrale, analytiske gengivelse. Er der andre muligheder?

Ja jeg forstår altså heller ikke hvad du mener, me du er jo også lidt sparsom med dine ord.

Man kan jo sagtens tolke det derhen at fordi dit anlæg har problemer med forskellige musikgenrer eller indspilningskvaliteter ja så justerer du for at skjule problemerne?

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

sunaudio
Branchemedlem
Branchemedlem
Sun Audio, Aalborg

Bruger siden: 18 Marts 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 27 Marts 2009 kl. 07:05 | IP-adresse registreret  

Thulemanden skrev:
Det må gå den rigtige vej, for jeg synes, jeg må justere mine indstillinger mere og mere i forhold til musikkildens lyd og kvalitet. Mon ikke det er tegn på at anlægget afslører mere og mere?

Hvis du mener at du oplever at du har flere plader som er ikke lyder godt, er det ikke godt. Et godt system skal afsløre forskellene på de forskellige indspilninger, men det skal gøre det på en sådan måde at alle musikgenrer kan gengives med tilfresstillende resultat. Hvis dette ikke er tilfældet er der noget galt med systemet, forstået således at forstærkerene eller højttalerne er udviklet for dårligt.

Jeg kunne forestille mig at du med dine indstillinger ændrer på højttalernes placering ? Hvis ja, så er det rigtigt at dette ændrer rigtigt meget på lyden.

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 Marts 2009 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

sunaudio skrev:

Et godt system skal afsløre forskellene på de forskellige indspilninger, men det skal gøre det på en sådan måde at visse typer musik ikke kan afspilles med tilfredsstillende resultat.

Hvis du mener at et godt system skal nægte at spille visse typer musik, er jeg da enig i at det kunne være rart. Jeg troede ellers at jeg havde et godt system, men jeg må selv skrue ned eller slå over på cd når de spiller Nik og Jay i radioen.

Jeg tror nu at Thulemanden mener at han tidligere har spillet alle sine cd´er uden at bemærke forskelle på indspilningerne. Efter han har fået et bedre system, lægger han mere mærke til detaljerne og prøver derfor at korrigere med tonekontrollerne.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

sunaudio
Branchemedlem
Branchemedlem
Sun Audio, Aalborg

Bruger siden: 18 Marts 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 28 Marts 2009 kl. 01:42 | IP-adresse registreret  

OK Stanley, den var under bæltestedet. Nik & jay.... for filan da...   ... .. .

Thulemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2009 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Jeg tror I har ramt min mening OK. Lyde i hovedet er jo svære at udtrykke i bogstaver

I går fik jeg skiftet til kvalitetskabler internt i HT van den Hul og skiftet den 30 år gamle diskant ud med en ny Peerless. Jeg satser på den skal 'spilles til' da den virker lidt hård.

Thulemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2009 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:
du er jo også lidt sparsom med dine ord.

Man kan jo sagtens tolke det derhen at fordi dit anlæg har problemer med forskellige musikgenrer eller indspilningskvaliteter ja så justerer du for at skjule problemerne?

Hej

Højttalerne er absolut bedst til klassisk musik og gerne kammermusik og få instrumenter. Så er de også ret gode til at gengive stemmer og afslører dårlige mikrofonforhold.  Måske er de ikke så gode til kompleks musik. De er også kun 8 liter. Jeg har netop suppleret med en diskret subwoofer.

Lynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 29 Marts 2009 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Fed tråd...

Kunne du f.eks liste dit anlæg op, så vi kan deltage i dit univers

XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
Til top Vis Lynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lynge

Thulemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2009 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Lynge skrev:

Fed tråd...

Kunne du f.eks liste dit anlæg op, så vi kan deltage i dit univers

Det står jo eller si profilen, men her er godterne:  Quad 44/404. Nakamichi LX-5 KEF Constructor CS1A (modified). Pioneer PD-M603. Technics ST-GT350

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes