Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 22:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Konfirmations anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
StoneColdO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 27 Marts 2009 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

Jeg vender lige tilbage her til dette forum hvor jeg tidligere har fået noget hjælp.

Står i den situation at jeg skal til konfirmation her i den nærmeste fremtid, og er sat til at købe "et anlæg" til konfirmanden.

Budgettet ligger desværre kun på 2000-2200, så der er ikke meget at rutte med. Kravene er ikke så store, andet end der skal kunne tilsluttes en mp3-afspiller (han har IKKE Ipod), cd ville være rart, men er ikke et ultimativt krav.

Findes der nogle systemer som er bare halvt rimelige til det budget? Kan man måske presse nogle forhandlere ned i pris, eller er der erfaring med demo systemer til den pris?

På forhånd tak for Jeres tid.

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 Marts 2009 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Det skal være nyt, ik? 
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted

StoneColdO
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2009 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

virious skrev:
Det skal være nyt, ik? 

Det bliver det vel næsten nødt til, det er svært at give en konfirmationsgave hvor det er brugt (uden garanti).

tossi
Branchemedlem
Branchemedlem
Produktions tekniker, Lyngdorf Audio A/S

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 Marts 2009 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

tror ikke at det bliver nemt at finde noget der bare er lidt værd til den pirs, men denne her kunne være en mulighed http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/systemer/denon_rc d-m37_argon_6220_system_.htm men den render jo lidt over de 2200
Til top Vis tossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tossi

Joch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Marts 2009 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Der er masser

http://www.pricerunner.dk/pi/34-1104928/Stereoanlaeg/JVC-UX- G950-Produkt-Info

Har USB port. Men får jo ikke verdens bedste lyd med de penge men til en konfimant er det jo heller ikke det vigtigst kan da i hvert huske mig selv fra den gang

Civilingeniør i Teknisk IT Multimedie med speciale i Adaptiv støjdæmpning
PhD studerende i radar tracking og klassifikation
Til top Vis Joch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Joch

StoneColdO
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2009 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har set på det i hifiklubben og det ville være fint, men det overstiger desværre budgettet en del. Man kan vel næppe forvente de vil sælge en demo model til de 2200?

Det JVC kunne da være en mulighed, det ser jo ud af noget, selvom det måske ikke har den bedste lyd - som vi andre måske ville gå efter. Jeg er jo lidt miljø skadet, så har det ikke helt godt med bare at købe sådan et mikro-bras anlæg :)

Joch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Marts 2009 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

StoneColdO skrev:
Jeg har set på det i hifiklubben og det ville være fint, men det overstiger desværre budgettet en del. Man kan vel næppe forvente de vil sælge en demo model til de 2200?

Det JVC kunne da være en mulighed, det ser jo ud af noget, selvom det måske ikke har den bedste lyd - som vi andre måske ville gå efter. Jeg er jo lidt miljø skadet, så har det ikke helt godt med bare at købe sådan et mikro-bras anlæg :)

Samme her, men man får ikke meget til den pris, da jeg fik mit konfimant anlæg synes jeg nu det lød godt. indtil jeg fik råd til noget ordentligt,

Off topic

fandt senere ud af at delefilteret var en modstand og en kondensator til diskant og ingen ting til basen, skræmmende

Civilingeniør i Teknisk IT Multimedie med speciale i Adaptiv støjdæmpning
PhD studerende i radar tracking og klassifikation
Til top Vis Joch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Joch

abj_eskimo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 27 Marts 2009 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Det her må lige være noget for konfirmanden:

Logitech Z 5500..

Så kan han hører musik via dvd eller computer, plus der er mulighed for surround hvilket er helt suverænt når der skal ses film... Jeg tror ikke man finder noget der kan følge med til prisen, man for virkeligt meget for de 2K sættet koster...
Til top Vis abj_eskimo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af abj_eskimo

Gonzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 27 Marts 2009 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Hvis det ikke er udsenet det kommer an på kan du godt skrabe noget ok grej sammen fra KSB.

Min dreng på 5 år ønskede sig et anlæg i julegave - og det skulle være en rørforstærker....

Jeg fandt en MENGYUE MINI for 1300,- et sæt Avance højtalere for 400, en Denon CD for 200,-. Kabler havde jeg i forvejen. Oilbach HT + No name signal. Samlet pris 1900. Og det spiller faktisk super til prisen.

Mvh.

Lasse

Til top Vis Gonzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonzo

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 27 Marts 2009 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Hvad med det her smarte sæt fra Tangent:

Tangent MCS-600 CD
http://www.cableman.dk/product.asp?product=2861

Jeg har hørt det, og det spiller rigtig godt Højttalerne er samtidigt flotte i sort pianolak.

StoneColdO
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2009 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Jeg vil lige studere det nærmere.
Det sidste ser godt ud, men desværre er der lige over budgettet som allerede er presset. Men kom endelig med flere forslag, og så vil jeg måske se i KSB..

Mighty-boy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Marts 2009 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Stonecold,

for det første, synes jeg det er en rigtig fed gaveidé, og det er netop oplagt i anledning af konfirmation, da man når den alder hvor man begynder at interessere sig for musik, snakker med vennerne om det, og ikke længere tager sig til takke med det Lars Lilholdt der spiller igennem forældrenes stereo. Når det så er sagt, er det utrolig svært, (selv indenfor et stort gavebudget som der jo typisk er til en konfirmation ( i min mening er ~ 2000 meget i gave)) at skrabe et helt anlæg sammen helt fra bunden af. Typisk er brugerne af denne side, også entusiaster på et lidt andet niveau (hverken ment positivt eller negativt) end det du bevæger dig indenfor når du spørger til et samlet stereo til den pris.

Efter min bedste overbevisning, vil han helt klart få mest ud af det logitech anlæg der bliver foreslået længere oppe. Da han garanteret høre meget nyt musik, og også kender til youtube, vil han helt sikkert få meget mere ud af et "computer" anlæg end et decideret hifi-anlæg. Det antager jeg, da han nok vil få vanskeligt ved at skaffe kapital, til at kunne købe nye cd'er hver gang han støder på noget han godt kan lide, hvorfor live-streaming på nettet vil være meget mere oplagt. Derudover kan han bruge det som "surround"-anlæg til film-kigning - også via computeren, og så er vi ude over problematikken med også at skulle anskaffe sig en dvd-afspiller senere hen. Derudover leverer det et ganske hæderligt lydbillede indenfor moderate lydtryk til en ganske god pris. Der er dog forvrængning vil høje lydtryk, men det bliver mor og far nok kun glade for, så de kan få deres "Mikkel han er død" i fred.

Hvis du absolut insisterer på at sammensætte et stereo bestående at enkeltstående "hifi"-komponenter vil jeg anbefale audio-pro der leverer et ganske godt sæt der er blevet tildelt adskellige best-buy awards. Altarnativt kan du kigge på "argon" ved hifi-klubben...
Held og lykke med jagten, håber du kan bruge mine flyvske tanker til noget i forbindelse med købet.

Ps. det audiopro sæt jeg omtaler er det der bliver linket til af sund nedenunder :)

Til top Vis Mighty-boy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mighty-boy

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 27 Marts 2009 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

http://www.pricerunner.dk/pl/34-661098/Stereoanlaeg/Audio-Pr o-Stereo-One-Sammenlign-Priser

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.

StoneColdO
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2009 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Mighty-boy skrev:

Stonecold,

for det første, synes jeg det er en rigtig fed gaveidé, og det er netop oplagt i anledning af konfirmation, da man når den alder hvor man begynder at interessere sig for musik, snakker med vennerne om det, og ikke længere tager sig til takke med det Lars Lilholdt der spiller igennem forældrenes stereo. Når det så er sagt, er det utrolig svært, (selv indenfor et stort gavebudget som der jo typisk er til en konfirmation ( i min mening er ~ 2000 meget i gave)) at skrabe et helt anlæg sammen helt fra bunden af. Typisk er brugerne af denne side, også entusiaster på et lidt andet niveau (hverken ment positivt eller negativt) end det du bevæger dig indenfor når du spørger til et samlet stereo til den pris.

Efter min bedste overbevisning, vil han helt klart få mest ud af det logitech anlæg der bliver foreslået længere oppe. Da han garanteret høre meget nyt musik, og også kender til youtube, vil han helt sikkert få meget mere ud af et "computer" anlæg end et decideret hifi-anlæg. Det antager jeg, da han nok vil få vanskeligt ved at skaffe kapital, til at kunne købe nye cd'er hver gang han støder på noget han godt kan lide, hvorfor live-streaming på nettet vil være meget mere oplagt. Derudover kan han bruge det som "surround"-anlæg til film-kigning - også via computeren, og så er vi ude over problematikken med også at skulle anskaffe sig en dvd-afspiller senere hen. Derudover leverer det et ganske hæderligt lydbillede indenfor moderate lydtryk til en ganske god pris. Der er dog forvrængning vil høje lydtryk, men det bliver mor og far nok kun glade for, så de kan få deres "Mikkel han er død" i fred.

Hvis du absolut insisterer på at sammensætte et stereo bestående at enkeltstående "hifi"-komponenter vil jeg anbefale audio-pro der leverer et ganske godt sæt der er blevet tildelt adskellige best-buy awards. Altarnativt kan du kigge på "argon" ved hifi-klubben...
Held og lykke med jagten, håber du kan bruge mine flyvske tanker til noget i forbindelse med købet.

Ps. det audiopro sæt jeg omtaler er det der bliver linket til af sund nedenunder :)

Det er et rigtigt godt indlæg, som giver lidt stof til eftertanke. Han kender uden tvivl youtube osv, men der hvor højtalerne skal bruges, er der desværre ikke internet (endnu).

Et andet spg, er hvor godt et lydkort der skal til, for at få god lyd ud af disse højtalere? Jeg er ikke klar over hvilket der sidder i hans computer på nuværende tidspunkt, men det kunne jeg nok finde ud af. Men sikkert er det at det ikke er et Creative Xfi som jeg selv har.

Men vi er enige om at du kan sætte både mobil og mp3afspiller til computeren, og så afspille musik via Z5500 sættet?

Budgettet er presset nu (vi er flere der slår os sammen) så vi kan nok ikke gå op på de systemer som har bare nogenlunde kvalitet.

Thulemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Marts 2009 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

1650-1800 kr:

Sony spiller bl.a MP3 og har en USB-indgang.

ellers flere på

Pricerunner

Jensiman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2008
Sendt: 30 Marts 2009 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Hmm
Hvis han ligefrem ønsker sig et musikanlæg, så kan det jo godt være han har nogle forventninger...

Selv om det efterhånden er ved at være en del år siden jeg blive konfirmeret husker jeg tydeligt mit første anlæg som jeg netop købte for mine
konfirmationspengegaver.
Det var et Sony et-eller-andet "midi"-anlæg til 3500,- og det er altså ved at være 15 år siden!
Det gav så også spilleglæde i mange år indtil jeg fik nogle penge på hånden.

Jeg mener bare:
Hvis ikke du finder noget guld i KBS så køb et sted hvor det kan byttes (en hifi butik) eller helt drop det og stik ham et gavekort. Hvis i har det
som de fleste andre familier så får han nok en røvfuld pengegaver og så får han sin helt egen ide om hvad for et anlæg det er han kunne tænke
sig

Bare en tanke fra en der svagt husker sin egen konfirmation
Til top Vis Jensiman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jensiman

C.Bukowski
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 Marts 2009 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Prøv Elgiganten - De har mange af den type og som opfylder behovet
Til top Vis C.Bukowski's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C.Bukowski

Thulemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 Marts 2009 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/TradePoint/B2C/UI/Cata log/ItemView.aspx?Key=7399

StoneColdO
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2009 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Bare lige for at opdatere tråden.

Vi endte med at købe dette:
http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store -elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation- Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000q5fIBiwx?ProductID=3r rD4QFHzRwAAAEcrJEdx5Nr&CatalogCategoryID=8I3D4QFHdboAAAE Opg803xiY

Dog fandt vi det til ca 1600,- så der bliver plads til en ekstra gave. Vi synes det spillede ganske godt i forhold til de andre anlæg vi prøvede. Og featuren med indbygget harddisk er nok meget cool for en konfirmand.

Tak for alle Jeres forslag :)

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Sendt: 01 April 2009 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes