| Forfatter |
|
StoneColdO Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 130
|
| Sendt: 27 Marts 2009 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
Jeg vender lige tilbage her til dette forum hvor jeg tidligere har fået noget hjælp.
Står i den situation at jeg skal til konfirmation her i den nærmeste fremtid, og er sat til at købe "et anlæg" til konfirmanden.
Budgettet ligger desværre kun på 2000-2200, så der er ikke meget at rutte med. Kravene er ikke så store, andet end der skal kunne tilsluttes en mp3-afspiller (han har IKKE Ipod), cd ville være rart, men er ikke et ultimativt krav.
Findes der nogle systemer som er bare halvt rimelige til det budget? Kan man måske presse nogle forhandlere ned i pris, eller er der erfaring med demo systemer til den pris?
På forhånd tak for Jeres tid.
__________________ Noob til hifi - første anlæg netop indkøbt, og kæmper med opsætning netop nu.
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 27 Marts 2009 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal være nyt, ik?
|
| Til top |
|
| |
StoneColdO Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2009 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bliver det vel næsten nødt til, det er svært at give en konfirmationsgave hvor det er brugt (uden garanti). __________________ Noob til hifi - første anlæg netop indkøbt, og kæmper med opsætning netop nu.
|
| Til top |
|
| |
tossi Branchemedlem

Produktions tekniker, Lyngdorf Audio A/S
Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 501
|
| Sendt: 27 Marts 2009 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Joch Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 582
|
| Sendt: 27 Marts 2009 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er masser
http://www.pricerunner.dk/pi/34-1104928/Stereoanlaeg/JVC-UX- G950-Produkt-Info
Har USB port. Men får jo ikke verdens bedste lyd med de penge men til en konfimant er det jo heller ikke det vigtigst kan da i hvert huske mig selv fra den gang __________________ Mvh Lars Jochumsen
Civilingeniør i Teknisk IT Multimedie med speciale i Adaptiv støjdæmpning
PhD studerende i radar tracking og klassifikation
|
| Til top |
|
| |
StoneColdO Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2009 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har set på det i hifiklubben og det ville være fint, men det overstiger desværre budgettet en del. Man kan vel næppe forvente de vil sælge en demo model til de 2200?
Det JVC kunne da være en mulighed, det ser jo ud af noget, selvom det måske ikke har den bedste lyd - som vi andre måske ville gå efter. Jeg er jo lidt miljø skadet, så har det ikke helt godt med bare at købe sådan et mikro-bras anlæg :)
__________________ Noob til hifi - første anlæg netop indkøbt, og kæmper med opsætning netop nu.
|
| Til top |
|
| |
Joch Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 582
|
| Sendt: 27 Marts 2009 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
StoneColdO skrev:
Jeg har set på det i hifiklubben og det ville være fint, men det overstiger desværre budgettet en del. Man kan vel næppe forvente de vil sælge en demo model til de 2200?
Det JVC kunne da være en mulighed, det ser jo ud af noget, selvom det måske ikke har den bedste lyd - som vi andre måske ville gå efter. Jeg er jo lidt miljø skadet, så har det ikke helt godt med bare at købe sådan et mikro-bras anlæg :)
|
|
|
Samme her, men man får ikke meget til den pris, da jeg fik mit konfimant anlæg synes jeg nu det lød godt. indtil jeg fik råd til noget ordentligt,
Off topic
fandt senere ud af at delefilteret var en modstand og en kondensator til diskant og ingen ting til basen, skræmmende __________________ Mvh Lars Jochumsen
Civilingeniør i Teknisk IT Multimedie med speciale i Adaptiv støjdæmpning
PhD studerende i radar tracking og klassifikation
|
| Til top |
|
| |
abj_eskimo Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 27 Marts 2009 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det her må lige være noget for konfirmanden:
Logitech Z 5500..
Så kan han hører musik via dvd eller computer, plus der er mulighed for
surround hvilket er helt suverænt når der skal ses film... Jeg tror
ikke man finder noget der kan følge med til prisen, man for virkeligt
meget for de 2K sættet koster...
|
| Til top |
|
| |
Gonzo Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 187
|
| Sendt: 27 Marts 2009 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det ikke er udsenet det kommer an på kan du godt skrabe noget ok grej sammen fra KSB.
Min dreng på 5 år ønskede sig et anlæg i julegave - og det skulle være en rørforstærker....
Jeg fandt en MENGYUE MINI for 1300,- et sæt Avance højtalere for 400, en Denon CD for 200,-. Kabler havde jeg i forvejen. Oilbach HT + No name signal. Samlet pris 1900. Og det spiller faktisk super til prisen.
Mvh.
Lasse
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 27 Marts 2009 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med det her smarte sæt fra Tangent: Tangent MCS-600 CDhttp://www.cableman.dk/product.asp?product=2861 Jeg har hørt det, og det spiller rigtig godt  Højttalerne er samtidigt flotte i sort pianolak.
__________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
StoneColdO Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2009 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil lige studere det nærmere. Det sidste ser godt ud, men desværre er der lige over budgettet som allerede er presset. Men kom endelig med flere forslag, og så vil jeg måske se i KSB..
|
| Til top |
|
| |
Mighty-boy Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 316
|
| Sendt: 27 Marts 2009 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stonecold,
for det første, synes jeg det er en rigtig fed gaveidé, og det er netop oplagt i anledning af konfirmation, da man når den alder hvor man begynder at interessere sig for musik, snakker med vennerne om det, og ikke længere tager sig til takke med det Lars Lilholdt der spiller igennem forældrenes stereo. Når det så er sagt, er det utrolig svært, (selv indenfor et stort gavebudget som der jo typisk er til en konfirmation ( i min mening er ~ 2000 meget i gave)) at skrabe et helt anlæg sammen helt fra bunden af. Typisk er brugerne af denne side, også entusiaster på et lidt andet niveau (hverken ment positivt eller negativt) end det du bevæger dig indenfor når du spørger til et samlet stereo til den pris.
Efter min bedste overbevisning, vil han helt klart få mest ud af det logitech anlæg der bliver foreslået længere oppe. Da han garanteret høre meget nyt musik, og også kender til youtube, vil han helt sikkert få meget mere ud af et "computer" anlæg end et decideret hifi-anlæg. Det antager jeg, da han nok vil få vanskeligt ved at skaffe kapital, til at kunne købe nye cd'er hver gang han støder på noget han godt kan lide, hvorfor live-streaming på nettet vil være meget mere oplagt. Derudover kan han bruge det som "surround"-anlæg til film-kigning - også via computeren, og så er vi ude over problematikken med også at skulle anskaffe sig en dvd-afspiller senere hen. Derudover leverer det et ganske hæderligt lydbillede indenfor moderate lydtryk til en ganske god pris. Der er dog forvrængning vil høje lydtryk, men det bliver mor og far nok kun glade for, så de kan få deres "Mikkel han er død" i fred.
Hvis du absolut insisterer på at sammensætte et stereo bestående at enkeltstående "hifi"-komponenter vil jeg anbefale audio-pro der leverer et ganske godt sæt der er blevet tildelt adskellige best-buy awards. Altarnativt kan du kigge på "argon" ved hifi-klubben... Held og lykke med jagten, håber du kan bruge mine flyvske tanker til noget i forbindelse med købet.
Ps. det audiopro sæt jeg omtaler er det der bliver linket til af sund nedenunder :)
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 27 Marts 2009 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
StoneColdO Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2009 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mighty-boy skrev:
Stonecold,
for det første, synes jeg det er en rigtig fed gaveidé, og det er netop oplagt i anledning af konfirmation, da man når den alder hvor man begynder at interessere sig for musik, snakker med vennerne om det, og ikke længere tager sig til takke med det Lars Lilholdt der spiller igennem forældrenes stereo. Når det så er sagt, er det utrolig svært, (selv indenfor et stort gavebudget som der jo typisk er til en konfirmation ( i min mening er ~ 2000 meget i gave)) at skrabe et helt anlæg sammen helt fra bunden af. Typisk er brugerne af denne side, også entusiaster på et lidt andet niveau (hverken ment positivt eller negativt) end det du bevæger dig indenfor når du spørger til et samlet stereo til den pris.
Efter min bedste overbevisning, vil han helt klart få mest ud af det logitech anlæg der bliver foreslået længere oppe. Da han garanteret høre meget nyt musik, og også kender til youtube, vil han helt sikkert få meget mere ud af et "computer" anlæg end et decideret hifi-anlæg. Det antager jeg, da han nok vil få vanskeligt ved at skaffe kapital, til at kunne købe nye cd'er hver gang han støder på noget han godt kan lide, hvorfor live-streaming på nettet vil være meget mere oplagt. Derudover kan han bruge det som "surround"-anlæg til film-kigning - også via computeren, og så er vi ude over problematikken med også at skulle anskaffe sig en dvd-afspiller senere hen. Derudover leverer det et ganske hæderligt lydbillede indenfor moderate lydtryk til en ganske god pris. Der er dog forvrængning vil høje lydtryk, men det bliver mor og far nok kun glade for, så de kan få deres "Mikkel han er død" i fred.
Hvis du absolut insisterer på at sammensætte et stereo bestående at enkeltstående "hifi"-komponenter vil jeg anbefale audio-pro der leverer et ganske godt sæt der er blevet tildelt adskellige best-buy awards. Altarnativt kan du kigge på "argon" ved hifi-klubben... Held og lykke med jagten, håber du kan bruge mine flyvske tanker til noget i forbindelse med købet.
Ps. det audiopro sæt jeg omtaler er det der bliver linket til af sund nedenunder :) |
|
|
Det er et rigtigt godt indlæg, som giver lidt stof til eftertanke. Han kender uden tvivl youtube osv, men der hvor højtalerne skal bruges, er der desværre ikke internet (endnu). Et andet spg, er hvor godt et lydkort der skal til, for at få god lyd ud af disse højtalere? Jeg er ikke klar over hvilket der sidder i hans computer på nuværende tidspunkt, men det kunne jeg nok finde ud af. Men sikkert er det at det ikke er et Creative Xfi som jeg selv har. Men vi er enige om at du kan sætte både mobil og mp3afspiller til computeren, og så afspille musik via Z5500 sættet? Budgettet er presset nu (vi er flere der slår os sammen) så vi kan nok ikke gå op på de systemer som har bare nogenlunde kvalitet. __________________ Noob til hifi - første anlæg netop indkøbt, og kæmper med opsætning netop nu.
|
| Til top |
|
| |
Thulemanden Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 303
|
| Sendt: 30 Marts 2009 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
1650-1800 kr: Sony spiller bl.a MP3 og har en USB-indgang. ellers flere på Pricerunner
__________________ Of all noises, I think music is the least disagreeable. Samuel Johnson (1709 - 1784)
|
| Til top |
|
| |
Jensiman Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 432
|
| Sendt: 30 Marts 2009 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm
Hvis han ligefrem ønsker sig et musikanlæg, så kan det jo godt være han har nogle forventninger...
Selv om det efterhånden er ved at være en del år siden jeg blive konfirmeret husker jeg tydeligt mit første anlæg som jeg netop købte for mine
konfirmationspengegaver.
Det var et Sony et-eller-andet "midi"-anlæg til 3500,- og det er altså ved at være 15 år siden!
Det gav så også spilleglæde i mange år indtil jeg fik nogle penge på hånden.
Jeg mener bare:
Hvis ikke du finder noget guld i KBS så køb et sted hvor det kan byttes (en hifi butik) eller helt drop det og stik ham et gavekort. Hvis i har det
som de fleste andre familier så får han nok en røvfuld pengegaver og så får han sin helt egen ide om hvad for et anlæg det er han kunne tænke
sig
Bare en tanke fra en der svagt husker sin egen konfirmation
|
| Til top |
|
| |
C.Bukowski Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 30 Marts 2009 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv Elgiganten - De har mange af den type og som opfylder behovet
|
| Til top |
|
| |
Thulemanden Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 303
|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
StoneColdO Forum Bruger

|
| Sendt: 01 April 2009 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare lige for at opdatere tråden.
Vi endte med at købe dette: http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store -elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation- Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000q5fIBiwx?ProductID=3r rD4QFHzRwAAAEcrJEdx5Nr&CatalogCategoryID=8I3D4QFHdboAAAE Opg803xiY
Dog fandt vi det til ca 1600,- så der bliver plads til en ekstra gave. Vi synes det spillede ganske godt i forhold til de andre anlæg vi prøvede. Og featuren med indbygget harddisk er nok meget cool for en konfirmand.
Tak for alle Jeres forslag :)
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 01 April 2009 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|