Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 09:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvordan kommer jeg igang? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
losabos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 30 Marts 2009 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Hej Alle derude! Jeg er gammel musikker, men ganske vist ny på Hifi - og derfor har jeg brug for jeres hjælp! :)

Jeg har intentioner om at lave god lyd til lavt budget (hvem vil ikke det..), og jeg har i forvejen nogle idéer - Jeg er dog bare blevet itvivl om "hvad" der skal til..

Jeg har i forvejen 2 aktive
RP6 Rokit G2 monitors som jeg vil benytte som højtalere.. Derudover havde jeg tænk mig at anskaffe mig en forforstærker af en art, og gerne noget rør  ala. Ming Da MC-7R.

Men er det en klog løsning?

Til top Vis losabos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af losabos

Thulemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 31 Marts 2009 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Mon ikke du skulle låne dig frem og høre på en forforstærker sammen med dine aktive højttalere.
Det er nok nemmest, hvis du leder efter brugt. Men det er vel ikke så nemt at finde brugte rør-forforstærkere...

Quad har jo en fin blød lyd, der stammer fra en fortid som rørforstærkersæt, så måske kan du finde en Quad ´33/44/99 men pas på med stikkene. Tjek dem først for kompabililtet. Ellers er der jo convertere.

Det kunne måske hjæ
lpe andre, hvis du fortalte om din lydfilosofi, hvad du lytter til o.l. Huske rimelige kabler.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes