Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 07:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: TV på projektoren (Opdateret - igen) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Yocal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juni 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 31 Marts 2009 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Nu håber jeg at jeg har ramt det rigtige forum, da jeg ikke er helt sikker på hvor jeg skulle placere mit spørgsmål.

Jeg har lige modtaget min Sony VPL-HW10, og er godt igang med at få rettet stuen ind til at kunne gøre plads til det gode
billede på væggen. Støjen fra projektoren er så lav, at vi har valgt at benytte det til TV også, men nu kommer det store
spørgsmål så:

- Hvordan får jeg nemmest signalet fra min digital-boks op til projektoren?

Jeg er langt fra erfaren på billede/lyd-området, så har ikke helt styr på om der sidder en tuner i sådan en digital-boks
eller hvad der gør? Mit første forsøg duede ikke, det var bare at sætte fra SCART i digital-boksen til composite i projektoren.

Hvad ville de kloge hoveder herinde gøre? :)

// Yoc.

Til top Vis Yocal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Yocal

Yocal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2009 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Vi prøver med lidt mere konkret :-)

Jeg har kig på Canal Digitals HDTV-tilbud - der kommer de kanaler jeg gerne vil have i HD, og det er jo meget fristende. Jeg ville vælge deres PVR 101-ST hvis det bliver dem.

Der til kommer Onkyos TX-SR607 her i løbet af April, og den har jeg kastet min kærlighed lidt på. Min tanke var så at køre fra HDMI-ud på Sagemen til HDMI-ind på Onkyoen... Fra HDMI-ud på Onkyoen til HDMI-ind på projektoren.

Ligner det noget der ville fungere, eller har jeg overset noget?

// Yoc.

Yocal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 April 2009 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Sig mig, er det et uafprøvet område, siden der ikke er nogen der kender svaret? :-)

Jeg har skrevet til Canal Digital og spurgt, og her er deres svar:

Som udgangspunkt burde der ikke være nogen problemer med den opsætning, vi giver dog ikke nogen garanti for at det
virker og vi kan ikke yde support på din installation.

Dog vil jeg sige at vi til alle nye kunder giver 2 måneders tilfredsgaranti, som gør at hvis du ikke er tilfreds med dit
abonnement kan du frit opsige det og få dine penge retur - forudsat at det er indenfor de to 2 første måneder efter
opsætningen.

Jeg kan godt lide at der som udgangspunkt ikke burde være nogle problemer Men det kunne være rart at høre fra
nogen der har prøvet det samme, eller noget tilsvarende - eller endnu bedre; bare kan sige definitivt: "Ja, det virker!"   

// Yoc.

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 April 2009 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Jeg kører selv med HDMI kabel mellem min Canal Digital HDTV box og min Optoma projektor. Det virker fint. Og du kan godt glæde dig: HDTV på en projektor ser simpelthen fremragende ud

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes