Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 06:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: CD WOW bruger ufine salgsmetoder! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 13 April 2009 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Ved godt at dette emne har været oppe før, men synes nu ikke emnet skal "død" for hurtigt, da CD WOW tilsyneladende fortsætter deres salgspraksis uhindret!

Jeg som så mange andre, er tæt på at blive blændet af deres ualmindelige billige priser, men......

at slå sig op på en dansk hjemmeside med salg i danske kr. er altså en tand for smart, når man IKKE på hjemmesiden klart og tydelig gør obs på de told-hindringer der kan være, når de shipper fra et ikke EU-lande. Jeg kan takke et tidligere indlæg i dette forum for, at jeg ikke røg i med samlet ben. Skrev derfor følgende til CD WOW's engelske support. Har indsat henvendelse / svar:

Min henvendelse:
Hi, I want to do some shopping in your store, but have heard several Danish people complaining about you shipping from non-EU countries? In that case these people got claims from the Danish customs on both VAT and fee. They say you then offer them E-voucher on this unnecessary cost, but to me that doesn’t solve the problem. In the end we still have a higher cost and risking the same problem once using this E-voucher? You don’t mention anything about this on your Danish Website and that makes me a bit worry? Please solve this problem for me before I submit my order – thanks! Kind regards, Tim

Support svar:
Hi Tim,
Thanks for your e-mail message.
I can confirm that we have no control over whether customs duty will be charged on your order.
My apologies for any inconvenience caused.

Kind Regards
Craig | Customer Services Representative

Min henvendelse:
Hi Craig,

I know that you don't have any control over that part!!!

But when you sell from a Danish Website (in Danish currency) you as a "trustworthy" company also have a moral obligation towards informing your customers about you shipping from non-EU countries.....this is not clear on your website and you apparently already know about this duty-issue!!!

Kind regards,
Tim

Support svar:
Hi Tim,
Thank you for contacting us and sorry for the inconvenience caused to you.

Please be informed that we are an international company, shipping worldwide is free of cost and all items are shipped by general post. Therefore, avoiding any custom charges is completely beyond our control.

CDWOW offers a delivery service whereby all these costs have been paid in advance, by us, yet they do happen on rare occasions.

Also, we are now trying to have shipping methods in place to ensure that you do not incur any extra costs such as Customs duty on items ordered
from CD WOW!

If there is anything else we can do for you please don't hesitate to get back to us.
Kind Regards, 
Edwin | Customer Services Representative
Nu må man jo se om de så gør noget ud af deres "shipping methods", som ham Edwin skriver!

Nu ved jeg godt fra tidligere indlæg, at der er nogle af jer der har modtaget uden problemer, og gudskelov for det! Jeg har med dette indlæg bare lyst til at advare andre om faren ved at benytte disse typer firmaer, der tilsyneladende helt uhindret fortsætter med denne salgspraksis! Jeg kan ganske enkelt ikke forstå at der ikke bliver grebet ind overfor dette? Det svare jo til, at jeg i DK slår mig ned med websalg uden at gøre kunder obs på diverse gebyr! Hvad siger I til denne praksis???
Til top Vis tumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tumle

terp2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 13 April 2009 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke rigtig, hvad man får ud af at holde denne tråd i gang, men jeg handler der fortsat uanset mulige toldproblemer. Har vel købt ca. 30-40 cd og dvd'er uden problemer.
Til top Vis terp2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af terp2004

tumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 13 April 2009 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Hej terp2004,

det er godt at du ikke oplever problemer hos dem, men det hjælper desværre ikke alle dem der har haft problemer eller for den sags skyld får. Jeg ønsker IKKE en hetz mod firmaet, men ønsker rene retningslinier ved køb....og det får man altså ikke! Da firmaet igennem længere tid er blevet gjort obs på dette, men tilsyneladende ikke ændre praksis, håber jeg andre synes denne tråd er relevant!

Til top Vis tumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tumle

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 13 April 2009 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

For en sikkerhedsskyld køber jeg i dag kun cd'er til under 80 kr. De har tit kampagne, eller sender 10 kr gavekort. De har lige sendt den nye Neil Young med DVD. Kun 79 kr! Venter nu bare på posten.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 April 2009 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

tumle skrev:
Nu må man jo se om de så gør noget ud af deres "shipping methods", som ham Edwin skriver!

Det tager i hvert fald lidt tid så... Jeg fik nøjagtig det samme svar fra dem den 2. december, at de er ved at forsøge at finde en løsning på det som de rent faktisk ikke opfatter som værende noget problem.

Det er sikkert ikke noget man sådan lige hurtigt finder en løsning på, men jeg har indtryk af at de bare hælder vand ud af ørerne.

Siden jeg fandt ud af deres ændrede forsendelsesmetoder har jeg bestilt en enkelt gang, og retfærdigvis skal det siges at de (2 film) ikke røg i fortoldningsfælden. Umiddelbart ville jeg måske også bestille lidt oftere og leve med risikoen, men deres priser på nye Blu-Ray film gør at det ikke har relevans længere.

Jeg har fuld forståelse for at de sender som de gør - men de bør gøre opmærksom på at de som et engelsk baseret firma sender til dig udefra EU, og da specielt når de har et dansk-sproget website (hvilket vist ifølge dansk lovgivning forpligter dem til at gøre opmærksom på afsendelsesland hvis udenfor EU?).

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes